2026-05-16, 23:23
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinaski
Vad händer med den här aktien när SpaceX noteras?
Det återstår att se. Det är väldigt tydligt att dom vill dumpa sina SpaceX-aktier på småsparare och förvandla dessa till bagholders. Dom klubbade precis igenom en 5-to-1-split, väldigt genomskinligt.
Citera
2026-05-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Så du har inte läst rapporten?

Vad har du för grund att tro att du kan förstå något som marknaden inte förstår trots att du inte har lyckats med något?
Citera
2026-05-16, 23:45
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Vad har du för grund att tro att du kan förstå något som marknaden inte förstår trots att du inte har lyckats med något?
Jag är sjukt smart, ingenjörsutbildad och har studerat tidigare bubblor.

Varför har du inte läst kvartalsrapporten?
Citera
2026-05-17, 00:56
Medlem
Citat:
Jag är sjukt smart, ingenjörsutbildad och har studerat tidigare bubblor.

Varför har du inte läst kvartalsrapporten?

Du skulle inte vara så här bitter om du hade varit smart och framgångsrik, hade du kunnat utvärdera bolag bättre än marknaden skulle du blivit snuskigt rik. Att du tror utbildning betyder att du är smart visar hur naivt korkad du är.
Citera
2026-05-17, 01:00
Medlem
megacrexs avatar
Citat:
Du skulle inte vara så här bitter om du hade varit smart och framgångsrik, hade du kunnat utvärdera bolag bättre än marknaden skulle du blivit snuskigt rik. Att du tror utbildning betyder att du är smart visar hur naivt korkad du är.
Men har du läst rapporten?
Citera
2026-05-17, 01:03
Medlem
otellos avatar
Citat:
Jag är både smart och framgångsrik, men det är ganska off topic, vad som däremot är on topic är det faktum att Tesla visat sig vara ett krympande/fallerande bolag, precis som jag och många andra förutsåg. Verkligheten kommer ikapp förr eller senare.

Du har fortfarande inte svarat på varför du inte läst kvartalsrapporten?
Citera
2026-05-17, 01:06