Citat:
Ursprungligen postat av
CuteTwink-I-was
Vad ska du med bankkontor till när du, i morgonrock eller till och med naken, kan besöka internetbanken 24/7 utan att lämna sängen?
Så, hade det funnits en efterfrågan på bankkontor och personlig service hade det funnits. Nordea försökte ju men slutade med att de stängde de flesta på ett bräde då det inte var vad kunderna efterfrågade.
Snurrar själv en del pengar både privat och i bolaget och senast jag behövde ett bankkontor var för 15 år sedan då det krävdes ett fysiskt besök för att signera lånet på huset.
Ja, jag pratar ju såklart om vad som händer när internet, inloggningen, BankID eller något annat strular.
Har du aldrig varit med om det?
Ja, då är du nog inte speciellt mkt äldre än 18.
Ska du ha ett lån Idag så behöver du ticka samtliga boxar, där en dator har sagt ja eller nej. Om du får ett nej så kunde du förut gå in på banken, prata med din personliga bankman, och sen kunde ni endera lösa det, eller så fick du reda på exakt vad som behövdes för att få igenom lånet.
Klart, om man aldrig upplevt problem med internetbanken så förstår jag att man inte ser problemen med det, men de flesta har väl haft några trubbel på vägen. Ibland är det banken, ibland ditt fel, ibland Visa eller Mastercard, ibland företaget som du försöker handla med.
Ibland är det nån spärr som sitter automatiskt som måste tas bort och ibland är det något fel som du själv råkat gjort, det är lite olika.
Jag skulle nog kunna dra 10 tillfällen när jag stått och behövt lösa en specifik situation som uppstått.
Exempel: Har 75.000kr på kontot men kan inte betala hotellrummet på en semester en gång. Det visade sig ligga en spärr på hur mkt du får göra av med dagligen, veckovis och månadsvis på kortet.
Det tog sådär 3h att lösa det.
En annan gång drog man dubbelt på alla räkningar som lagts in mellan 25e och 27e, vilket resulterade i en jävla massa bekymmer för en jävla massa människor. Det tog väl 5-7bankdagar att lösa det, vilket gjorde att många åkte på påminneavgifter.
En liten sak för den enskilde, men en jävla massa pengar på totalen.
Jag fick dessutom inte tillbaks alla pengar den gången.
Jag kan fortsätta och skriva hela dagen här…