2026-05-16, 23:26
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Ja då skulle man kunna ladda ner sin spellista hemma med nätet och sen gå ut offline.
Funkar det att skriva text som sparas i en gammal iphone exempelvis?
Har nog någon gammal som bara ligger...
Finns ju en pryl som heter 'Mighty' som jag är lite sugen på. Men den verkar ha floppat och går inte att få tag på hur som helst.
Citera
2026-05-16, 23:27
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThielSerDig
Sant. Men det är ju mer "smartphones" som är problemet som fördummar än mobiler i grunden. Men nu avvecklas ju alla gamla elnät så det går ju inte att ha "dumbphones" längre heller.
Finns fortfarande klassiska telefoner men med stöd för 4G, exempelvis Nokia 3210 4G.
Citera
2026-05-16, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Finns ju en pryl som heter 'Mighty' som jag är lite sugen på. Men den verkar ha floppat och går inte att få tag på hur som helst.

Tack för tips!
Ja, det verkar som man får beställa långväga, runt 1700kr.
Citera
2026-05-16, 23:47
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Tack för tips!
Ja, det verkar som man får beställa långväga, runt 1700kr.
Kan i sig vara värt ändå. Det är rätt ofta som jag vill ha med mig musik, men inte telefon. Plus att den ser liten och smidigt ut.
Citera
2026-05-16, 23:59
Medlem
Svempass avatar
Jag har musiken jag lyssnar på och stegräknaren så mobilen ska självklart med.
Citera
2026-05-17, 00:46
Medlem
Jordgubbes avatar
Men det beror ju på vad man gör. Den dag man går utan händer något nödfall eller liknande där man borde haft den (har hänt ett par gånger). Sen finns det bra nyheter, poddar dokumentärer eller ljudböcker. Fast jo ibland när man ser vad andra använder sin lur till (korkade spel etc), tappar man tron. Ett tredje skäl ha den med är att slippa höra andra idiotiska samtal.
Citera
2026-05-17, 01:01
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Kom att tänka på en sak nu ikväll när jag var ute och knallade runt på stan en stund och jag började prata i telefon mitt i allt. Är det inte lite av en social sjukdom att ha mobiljäveln på sig överallt? Borde jag inte börja lämna den hemma mer? Börjar känna mig som någon äcklig kälkborgare när jag står där vid ett övergångsställe med airpods i öronen och mobilen i handen. Är det inte lika mycket idiotvarning på det som att komma flygandes på en sån där elspark?

Känns som att jag måste ta och duscha av mig dessa 90-talist fasoner nu innan jag lägger mig och blänger i taket i natt (insomniker här).

Jo bra reflektion.

Rädd för att vakna upp som gammal man och ångra allt vackert jag gått miste om för att scrolla nyheter på nallen.

Passa på att glo runt istället.
Citera
2026-05-17, 01:08
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Kom att tänka på en sak nu ikväll när jag var ute och knallade runt på stan en stund och jag började prata i telefon mitt i allt. Är det inte lite av en social sjukdom att ha mobiljäveln på sig överallt? Borde jag inte börja lämna den hemma mer? Börjar känna mig som någon äcklig kälkborgare när jag står där vid ett övergångsställe med airpods i öronen och mobilen i handen. Är det inte lika mycket idiotvarning på det som att komma flygandes på en sån där elspark?

Känns som att jag måste ta och duscha av mig dessa 90-talist fasoner nu innan jag lägger mig och blänger i taket i natt (insomniker här).

Lägger mobilen i ryggsäcken när jag är ute .
Är trots allt bra ha en mobil med sig i fall ”oturen ” är framme ..
Citera
2026-05-17, 01:22
Medlem
WhoreassEngdahls avatar
Man har mobilen med sig på promenad för att skydda sig mot andra människor. Så fort man möter någon tar man upp telefonen och tittar ner i den för att slippa riskera interaktion. Mobil och stora hörlurar så att man kan stänga in sig i sin bubbla när man är ute och går
Citera
2026-05-17, 01:58
Medlem
Cindells avatar
Jag har mobilen med, men förvarar den i min pyttelilla axelväska.

Jag föredrar att titta på träd och lyssna på pippifåglar.

Jag är inte rädd för att möta andra människor som säger hej under promenaden.

/Generation X
Citera
2026-05-17, 03:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Jo bra reflektion.

Rädd för att vakna upp som gammal man och ångra allt vackert jag gått miste om för att scrolla nyheter på nallen.

Passa på att glo runt istället.

Finns ju en jävla massa böcker att läsa också. Det vill jag börja försöka komma ikapp med nu.
Citera
2026-05-17, 03:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svempas
Jag har musiken jag lyssnar på och stegräknaren så mobilen ska självklart med.

Går ju fortfarande att använda MP3 spelare faktiskt. Och stegräknare finns ju inte bara på en mobil.

Dessutom börjar jag undra hur pass vettigt det är att gå runt utomhus med hörlurar. Känns mer och mer som att musik är något jag kan hålla med mig inomhus istället.

Förstår också att många har på sig hörlurar utomhus pga social fobi. Jag är själv sån. Men försöker faktiskt börja bryta med de banorna nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in