Citat:
Ursprungligen postat av
anslut
Nådde fem miljoner idag på börsen. Visst ingen wow summa, men ändå. Kul. Men sen? Visst man slipper bry sig vad saker och ting kostar. Har jobb med bra lön som jag klarar mig gott på. Köper det jag vill ha. Fin bil, boende, hemmabio, inga lån mm. Singel, två tonårsbarn. Men ändå känns det tomt. Vad gör man? Alla tänker ”om jag hade en miljon”.
Du kan köpa ett mindre hyreshus i ett noga utvalt område med goda kommunikationer och bra arbetstillfällen så att du slipper hyresförluster.
Om du lägger in ca 3 Mkr kontant så får du en bra hävstång på dessa pengar, 2 Mkr behåller du till underhåll, reparationer och oförutsedda utgifter, efter några år kan du köpa ytterligare en fastighet, osv.
Inför framtiden kan du skola in dina tonårsbarn till blivande fastighetsägare och arvtagare.
Barnen kan ägna sig åt vilka studier och yrken de vill men i grunden har de fastigheterna som försörjning.
Nu kan du njuta av din egen ekonomiska frihet, du kan också njuta av att du har skapat ekonomisk frihet för kommande generationer, ungdomarna kan ägna sig åt något som de verkligen vill syssla med, utan att behöva tänka på sin försörjning.
Fem miljoner kronor är ingen förmögenhet men det kan vara början på en förmögenhet.