Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
Jag och moderatorn har diametralt olika politiska åsikter, men inlägget där Meij kommenterar som moderator vill som jag tolkar det rädda tråden med ytterligare citat för att få en bredd och inte bara en klanka ner tråd. Ser inget fel i det oavsett om det är skolkaren nasselight Jimmy eller vi är inte kommunister men Nooshi.
Att kommentera moderatåtgärd är förbjudet i tråden, att citera det och diskutera citatet som togs fram trodde jag var ok.
Moderatorer är vanliga användare som absolut får diskutera i ämnet. Men det måste vara tydligt när de skriver som användare eller som moderator.
Vilket jag köper och genuint kan se.
Det jag tycker är rafflande är väl att det är ett strålande exempel på hur objektivitet och urval funkar när man har nån form av editerande roll. Som journalist exempelvis så existerar samma problematik.
Man skulle kunna göra en metaundersökning kring editerade poster, citat mm från mods och på så sätt visa svart på vitt att FB som ju är överlag ett högerställe (den utåtriktade aktiva delen) tenderar att ha ett editoriskt slagfall åt höger. Eller bara göra små stickprov för att se alla dom trådar där mothandlingen (dvs att en mod, som Meiji, skulle lägga till något direkt ursäktande för en vänsterhandling) lyser med sin frånvaro.
Det viktigaste här är att Meiji är en bra moderator. Jag tycker deras åsikter är bajs, men jag skulle aldrig få för mig att påstå att dom är något annat än ärliga, rättframma osv i sina handlingar. Samtidigt är det en människa. Vi är alla människor och det måste få vara ok. Och som människor har man åsikter som syns i små detaljer
Så vill inte påstå att Meiji är dålig, eller att det är nån konspiration, bara att det måste finnas utrymme för användare att säga: din bias är litet för uppenbar här.