Tråd:
(FB) Jimmie Åkesson (SD) har 93% frånvaro från voteringar - mest bland alla i riksdagen (april 2026)
Saken: Meiji gör en moderatorsåtgärd där han gör ett inlägg som nummer två i tråden. I inlägget så citerar han mer från artikeln. Notera att artikeln redan var citerad i TS.
Jag citerade Meijis inlägg men fick det borttaget pga 0.06. Enligt Meiji får man inte citera inlägg som är citerat ”/mod”.
Jag menar att man visst får citera dessa slags inlägg där moderatorn så att säga ’väljer att bli del av en TS’.
Jag menar även att Meiji inte har skäl för att citera mer från artikeln. TS var och är fullgod för diskussionen.
Vidare menar jag att Meijis moderering i detta fall är politiskt motiverad. Meiji vill förmildra Åkessons (SD) frånvaro från sitt arbete. Sättet han gör det på är att öka risken för 1.02 genom att citera ännu mer från artikeln. Jag menar att Meiji borde ha deltagit som en vanlig deltagare i tråden och lyft fram sina argument på ett tydligt sätt. I PM så är Meiji inte tydlig utan verkar mena på att anledningen till citeringen han gör var för det var viktig information för tråden att artikeln baserar sig på en SVT-dokumentär. Varför det är så viktigt för tråden att man måste göra en moderatorsåtgärd vill Meiji inte besvara.
Fråga: Får man inte citera sådana här ”mod-inlägg”? Var åtgärden politiskt motiverad av Meiji?