2026-05-15, 22:46
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Vem ställer Halland i buren i nästa match då?
Citera
2026-05-15, 22:57
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det finns dock flera länder som följer Sveriges exempel. Usa som har tre gånger så många NHL spelare och etablerade NHL stjärnor har lyckats få med en enda stjärna. Tyskland har inte fått med Peterka, Draistl och Stutzle vilket tar dem tillbaka till B-nation träsket. Tjeckien utan Pastrnak och Zacha är lika meningslösa som Tyskland.

Vilka skulle du ranka som högst i år?

Solklar etta är Kanada. Tvåa skulle jag säga är Finland, och trea möjligtvis Schweiz.
Citera
2026-05-15, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Vem ställer Halland i buren i nästa match då?

Den där envisa jäveln brukar sällan ändra sig så han går nog med Hellberg.
Citera
2026-05-16, 00:25
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Det värsta är att jag tror att du har rätt.
Citera
2026-05-16, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Det värsta är att jag tror att du har rätt.

Han gick väl med Markström i stort sett hela OS, så förvänta dig inget radikalt. Har karln bestämt sig för något så är något annat inte ett alternativ, hur dumt och felbeslutat de än må vara.
Citera
2026-05-16, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av celsiuspeach
chanslösa? såg du matchen? på pappret borde de blivit mosade. De gjorde bra ifrån sig och kommer växa som grupp efter detta och förhoppningsvis gå ut stenhårt mot Danmark. Tjeckien blir däremot intressant match.

Jo, jag såg matchen och noterade att Kanada inte gjorde mer än nödvändigt för att enkelt vinna matchen.
Citera
2026-05-16, 08:31
Medlem
Tråkigt att guldchansen inte ser enorm ut för om Sverige plockar ett guld i årets VM blir vi första landet någonsin som är regerande U18, U20 och senior-världsmästare!
Citera
2026-05-16, 08:47
Medlem
Sjuk jävla spelare den där Barkov alltså Skulle nog vilja säga att jag rankar Finland som nr 2 i denna turnering. Medalj måste det bli iaf, 3 raka ut i kvarten i VM är för dåligt.
Som föregående talare sa, vore ballt med 3 guld på tre olika nivåer samma år för Sverige men Kanada/Finland är lagen att slå. USA tror jag inte på.
Citera
2026-05-16, 08:59
Medlem
m4tt145s avatar
Har Frondell blivit anmäld än?

Helt sjukt förövrigt hur Robert Hägg är med här, så fruktansvärt dålig. Kan nog hitta 10-15 svenska backar som gjort det bättre.
Citera
2026-05-16, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Helt sjukt förövrigt hur Robert Hägg är med här, så fruktansvärt dålig. Kan nog hitta 10-15 svenska backar som gjort det bättre.

Man vill nog ha med honom ur den fysiska aspekten, när vi inte har så mycket framåt eller bakåt får man försöka avskräcka motståndaren, han avyttrade åtminstone en finländare innan turneringen drog igång.
Citera
2026-05-16, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola

Hans ego.

Är det nåt som ändras när matchen spelas så är det väl Raymond som blir bänkad
Citera
2026-05-16, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Sjuk jävla spelare den där Barkov alltså Skulle nog vilja säga att jag rankar Finland som nr 2 i denna turnering. Medalj måste det bli iaf, 3 raka ut i kvarten i VM är för dåligt.
Som föregående talare sa, vore ballt med 3 guld på tre olika nivåer samma år för Sverige men Kanada/Finland är lagen att slå. USA tror jag inte på.

Skulle säga att barkov är topp 5 center i världen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in