Igår, 06:56
Medlem
SegerHelg88s avatar
För kristna guden är JUDISK SÖRJA
Citera
Igår, 07:02
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Här är ett visuellt exempel på att den brinnande busken är en demon från helvetet som lär ut svartkonst till judarna.

https://youtu.be/OYeox3LLQ08?si=kCQDfiVnzATo8zsr
Vad föregick den där händelsen?

Var det skäggiga judiska homopedofilgubbar som skar sönder penisen och sög blod från bebiskuk och spottade i egyptiernas heliga vatten?

En sekteristisk ritual som lever kvar än idag bland judar kallad "Brit Milah".

https://en.wikipedia.org/wiki/Brit_milah

Dessa blodiga judiska bögritualer utfördes redan ca 2000 år före kristus i specifikt egypten Egypten.
Citera
Igår, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Jag tycker ingen människa, inte ens Hitler, förtjänar evigt lidande. Kan du ta in ordet evigt i ditt sinne?

Att folk skulle förintas och inte leva nånstans efter döden har jag inga problem med.

Glöm inte att Gud skapade Hitler.
De som kastas i eldsjön dör.

Uppenbarelseboken 20
[14] Och döden och dödsriket kastades i den brinnande sjön. Detta är den andra döden, den brinnande sjön.

Den andra döden.

Jesaja 54
[15] Om någon går till angrepp
är det inte jag som vållat det,
och vem som än angriper dig
skall falla för din hand.
[16] Det är jag som skapar smeden,
han som blåser på kolelden
och formar vapnen för deras värv,
jag skapar förgöraren som skall förinta.
[17] Men inget vapen som smids mot dig
skall ha framgång,
alla som för talan mot dig
skall du få fällda.
Detta är Herrens tjänares lott,
jag ger dem segern,
säger Herren.

Gud erkänner att han skapat oss, men han ger inte någon rätten att döda, hence du skall inte dräpa. Om Gud inte förbjudit mord hade han varit ansvarig för varje mord. Nu är mord varje individs egna ansvar.
Citera
Igår, 07:21
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Jag tycker ingen människa, inte ens Hitler, förtjänar evigt lidande. Kan du ta in ordet evigt i ditt sinne?

Att folk skulle förintas och inte leva nånstans efter döden har jag inga problem med.

Glöm inte att Gud skapade Hitler.
Det finns inget evigt lidande men ett evigt straff. Precis alla som avlider hamnar i "dödsriket", inte köttsligen men mentalt.

Efter att människorna och Satan ruinerat mänskligheten kommer en fruktansvärd vedermöda och mot slutet av denna kommer Jesus tillbaka, nu med global makt. Först därefter kommer domedagen då vissa får evigt liv i ett himmelrike där Jesus är evig kung medan andra får ett evigt straff som Gud bestämt. I värsta fall evig död.
Citera
Igår, 07:29
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Precis.

Den kristna guden är jude och uppfunnen av judarna, med judarna som favoritfolk som uppmanas av gud att mörda alla andra folk inklusive oss.
I begynnelsen skapade Gud himmel och Jord, dvs Judar har inte uppfunnit Gud eftersom det är avgudadyrkan att skapa sig en gud och tillbedja den.
Vi alla människor är skapade av samma Gud, vi alla har varit slavar i Egypten, den som förkastar Gud som sin Skapare och litar på sig själv och världen är högmodig.
Citera
Igår, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Gud erkänner att han skapat oss, men han ger inte någon rätten att döda, hence du skall inte dräpa. Om Gud inte förbjudit mord hade han varit ansvarig för varje mord. Nu är mord varje individs egna ansvar.
Är Gud ansvarig för alla sina egna mord och vad bör i så fall vara straffet? Han är trots allt, om man skall tro bibeln, historiens i särklass värsta massmördare.
Citera
Igår, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Är Gud ansvarig för alla sina egna mord och vad bör i så fall vara straffet? Han är trots allt, om man skall tro bibeln, historiens i särklass värsta massmördare.
Om mänskliga domare har rätt att straffa mördare, varför skulle Gud som skapare inte ha den rätten? Byt ut mördare mot syndare, dvs brottslingar. Skulle Gud inte straffa sådana?
Citera
Igår, 08:15
Medlem
Citat:
Om mänskliga domare har rätt att straffa mördare, varför skulle Gud som skapare inte ha den rätten? Byt ut mördare mot syndare, dvs brottslingar. Skulle Gud inte straffa sådana?
Varför svarar du inte på frågan jag ställde istället? Skall *Gud* hållas till ansvar för sina mord på oskyldiga?

Domare i civiliserade stater agerar utifrån kända lagar. Det råder inget tvivel om att både lagar, domare och fängelser finns vilket brottslingar har att ta hänsyn till.

Huruvida det finns en Gud och i så fall vilken och vilka lagar vi måste följa är däremot höljt i dunkel. Du kanske *tror* att det är den kristna Guden och *tror* dig veta vilka av alla Bibelns otaliga lagar som är viktiga att följa, men andra tror något helt annat på samma obefintliga grunder.

Skall Gud ha rätt att straffa oss får han göra det helt klart att han finns och vilka regler det är som gäller.
Citera
Igår, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Varför svarar du inte på frågan jag ställde istället? Skall *Gud* hållas till ansvar för sina mord på oskyldiga?

Domare i civiliserade stater agerar utifrån kända lagar. Det råder inget tvivel om att både lagar, domare och fängelser finns vilket brottslingar har att ta hänsyn till.

Huruvida det finns en Gud och i så fall vilken och vilka lagar vi måste följa är däremot höljt i dunkel. Du kanske *tror* att det är den kristna Guden och *tror* dig veta vilka av alla Bibelns otaliga lagar som är viktiga att följa, men andra tror något helt annat på samma obefintliga grunder.

Skall Gud ha rätt att straffa oss får han göra det helt klart att han finns och vilka regler det är som gäller.
Fråga dig själv varför du inte förstår svaret. Ingen som blir straffad av Gud är oskyldig. Alla har syndat.
Citera
Igår, 08:42
Medlem
Citat:
Fråga dig själv varför du inte förstår svaret. Ingen som blir straffad av Gud är oskyldig. Alla har syndat.
Om alla är skyldiga, som du tydligen anser att vi är (för typ syndafloden eller mordet på alla förstfödda i Egypten var ju inte direkt selektiva), så blir lagarna helt meningslösa. Varför bry sig om att följa dem om man är lika skyldig i vilket fall som helst?

Din Gud är som sagt genomond.
Citera
Igår, 08:56
Medlem
oyegies avatar
Att mörda någon är att leka Gud eftersom en människa har ingen rätt att bestämma när en persons liv skall gå till ända, bara Gud har makten över det.
Bara så ni vet, vi alla skall ändå dö så man kan inte kalla Gud för mördare.
Citera
Igår, 09:06
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
GT’s Gud är även kristendomens Gud.
De troende kristna kan inte ”ta bort” GT. Gör man det, skulle kristendomen inte ha någon Gud och ingen skapelseberättelse. Jesus skulle inte vara Guds son utan bara en opinionsbildare, en den tidens influencer.
Vilket kanske han var, vad talar emot det?

Men om nu kristendom skapar problem för dig så prova följande.
Gud är skapelsen, evolutionen, universums kraft. Religion är människans påhitt och inget annat. Slut blanda ihop religion men Gud så ska du se det blir bättre och att du får klarhet i din önskan om inre frid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in