Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Jag menar att heteropersoner behöver kontrollera sin lust, det behöver homopersoner också. De får inga speciella regler, det är samma för alla. Samtidigt så tror jag detta är mer specifikt än det behöver vara, gud ser hjärtat, en homoperson som faller för lust gång på gång och gör sina handlingar men ber om förlåtelse och litar på jesus kan mycket väl komma till himlen medans heteropersonen som dömer den inte gör det.
Det är inte så simpelt som du försöker få det att låta.
Definiera lust.
Givetvis går inte folk och våldtar eller något sådant, eller har sex med vemsomhelst bara för man är kåt.
Jag tror inte på sådant där, finns det en Gud så har den skapat människan som den är, sex är en naturlig del av att vara människa. Och det är väldigt viktigt, både spirituellt, hälsomässigt o.s.v.
Människor som inte har sex alls trots att man vill det mår inte bra, människor var inte skapade att leva i celibat, det är helt onaturligt.
Sex med en älskare är bättre än att leva i ofrivillig celibat, ser man om man inte är blind.
Människor ska inte be om förlåtelse för att man är en människa och har sina behov. Sålänge man inte skadar någon så finns det ingen synd.
Tycker det är mer synd när man vill tvinga andra att leva på det viset man anser är rätt, eller vad som står i religiösa skrifter.