Citat:
Ursprungligen postat av
Grodde
Jag har blivit kallade liknande saker för mitt utseende i hela mitt liv. Det är min livshistoria. Därför mitt självförtroende är så lågt det bara kan bli. Men ja det kanske finns någon tjej där ute som gillar mitt utseende? Vad vet jag.
Jag tror det beror på att mitt självförtroende är på den absoluta jävla botten. Jag kan inte tro att någon kan tycka om mig eftersom jag aldrig upplevt det.
Mitt råd är som sagt att gallra bort alla andra och söka dig till kvinnor som från början säger att de gillar män med ditt utseende. Du kan t ex leta på kontaktsajter där foto är det första man ser.
Tänk förresten på att folk ibland kan vilja provocera av olika anledningar, och om så är fallet så är det den egenskap som är mest framträdande som man utgår ifrån. Jag minns t ex en gång när jag gick i femte klass som en tjej provocerade mig (på ett lekfullt sätt). Då kallade jag henne "kortjävel" vilket tydligen gjorde henne upprörd. Men sanningen är att detta var den tjej jag attraherades mest av på hela skolan och "kortjävel" var helt enkelt det ord som flög ur mig. Sanningen är att jag attraheras rätt starkt av korta tjejer (148-156 cm ungefär) medan längre tjejer (över 175 cm ungefär) är avtändande för mig.
Kanske var det likadant du fick höra sårande ord?
Försök använda de olika tekniker som finns för att återuppbygga ditt självförtroende. Tänk på att du sitter ju liksom inte i rullstol eller har ett vanställt ansikte, du är bara kort och det är något som många tjejer fortfarande inte alls ser som negativt. Du ska inte dejta ALLA tjejer, du ska bara dejta EN tjej, och det kommer ju vara någon som tycker det är helt okej för en man att vara kort.
Se också till att din personliga stil är på topp (väl valt mode, nyklippt frisyr, ingen dålig andedräkt, inga näshår och såna saker) så att inte det blir en dealbreaker när du ska hitta någon.