Citat:
Haha! Vilken rolig omskrivning! Viktigt externt möte = Jobbmöten som inte har med sexarbete att göra! Då måste ju viktiga interna möten vara möten som har med sexarbete att göra! Där fick jag fick mig verkligen ett gott skratt, så tack för det! 😉
Haha nej, jag förstår vad du menar. Jag försöker bara förklara att jag känner mig helt bekväm med det eftersom uppenbarligen gör mina kunder det. Jag känner inte att mitt fokus försvinner bara för att jag tar ett viktigt externt möte.
Jag har ett väldigt flexibelt jobb och sedan pandemin arbetar majoriteten fortfarande hemifrån. Jag kommer självklart inte gå in på vilken bransch jag arbetar inom, men jag är endast inne på kontoret 2–3 gånger i månaden. Jag har en roll som ger mig stor flexibilitet och möjlighet att själv styra och anpassa mina arbetstider. Jag behöver alltså inte vara fysiskt på plats på kontoret. Självklart händer det att min chef behöver få tag på mig ibland, och då svarar jag oftast via vår interna chatt eller mejl om det är något snabbt. Vid vissa tillfällen har jag även ringt upp för ett kortare samtal. Om jag är på väg till en övernattning så tar jag möten i min bil, ibland på tåget, buss eller i taxin. Jag har inte möten dagligen heller.
Jag har ett väldigt flexibelt jobb och sedan pandemin arbetar majoriteten fortfarande hemifrån. Jag kommer självklart inte gå in på vilken bransch jag arbetar inom, men jag är endast inne på kontoret 2–3 gånger i månaden. Jag har en roll som ger mig stor flexibilitet och möjlighet att själv styra och anpassa mina arbetstider. Jag behöver alltså inte vara fysiskt på plats på kontoret. Självklart händer det att min chef behöver få tag på mig ibland, och då svarar jag oftast via vår interna chatt eller mejl om det är något snabbt. Vid vissa tillfällen har jag även ringt upp för ett kortare samtal. Om jag är på väg till en övernattning så tar jag möten i min bil, ibland på tåget, buss eller i taxin. Jag har inte möten dagligen heller.
Okej, jag fattar, tror jag. Du jobbar i princip helt hemifrån med ett flexibelt jobb, men din chef (och kanske kollegor också?) kan behöva få tag på dig, så då tolkar jag dig som att du sitter med jobbdatorn och/eller jobbtelefonen öppen när du gör träffar på arbetstid? Det låter läskigt, då kan ju kunder få reda på var du jobbar någonstans. Vilken mardröm om en kund skulle flippa och outa dig för din arbetsgivare! 😬