2026-05-11, 11:44
Medlem
Äggen - kan det vara Björn Ferry & Heidi Andersson? Tycker att många ledtrådar hintar om skidåkning,
"jag tog mig hit via klädsamma kommunala transporter" (fossilfritt liv),
"vågar ni dansa efter vår pipa" (skidskytte)
"Innan vi hittade nycklarna.. till och med Jocke.." (var med i fångarna på fortet med Jocke Lundell)
"Hårresande rovdjur" (Björn)
"...så är du nåt på spåren" (B var med i På spåret)
"Ta sitt game i egna händer"
"Det här är långt ifrån sista rycket" (armbrytning)
Citera
2026-05-11, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Bra gissning! Han jobbade dock stenhårt med musikalen Dear Evan Hansen under perioden som Masked spelades in, så jag tror inte att han har haft tid att göra båda.

Själva föreställningen spelades ju inte alla dagar i veckan och Masked Singer började väl spelas in i januari?

Jag tror i alla fall mer på Emil än på Ola Salo. Rösten är "yngre", många ledtrådar passar in!
Citera
2026-05-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Själva föreställningen spelades ju inte alla dagar i veckan och Masked Singer började väl spelas in i januari?

Jag tror i alla fall mer på Emil än på Ola Salo. Rösten är "yngre", många ledtrådar passar in!

Klart att det inte är säkert att det är samma dagar inspelningarna och föreställningen sker, men båda jobben behöver repas och det tillsammans med andra människor. Verkligen skitsvårt att få ihop det pusslet utan att avslöja något. Plus att uppdragsgivaren till Dear E troligtvis inte vill att han ska slita på rösten med annat samtidigt, det brukar finnas kontrakt för sådant.

Jag har svårt att se att det har gått ihop i alla fall, men det visar sig ju snart
Citera
2026-05-12, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurricaneG123
Äggen - kan det vara Björn Ferry & Heidi Andersson? Tycker att många ledtrådar hintar om skidåkning,
"Innan vi hittade nycklarna.. till och med Jocke.." (var med i fångarna på fortet med Jocke Lundell)
Björn Ferry har verkligen inte varit med i på spåret ! Han åker däremot mycket tåg , från Storuman till Stockholm, och även vidare ner i Europa de gånger han kommenterar på plats!
Citera
2026-05-12, 14:05
Medlem
Han var med i en specialversion med Sporttema, ledd av André Pops, 2020. 😊
Citera
2026-05-12, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurricaneG123

Man kan ju se att det kortare ägget (förmodad kvinna) har hyffsat smala armar. Heidi är ju muskulös.
Citera
2026-05-15, 19:54
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Här är alla ledtrådar från avsnitt no. 7 av Masked Singer Sverige 2026

Punk Papegojan:

Gräsklipparen:

Äggen:

Stekaren:

Karate-Katten:

Sheriffen:

Ledtrådarna från föregående avsnitt:
Avsnitt 1, 27 mars
Avsnitt 2, 3 april
Avsnitt 3, 10 april
Avsnitt 4, 17 april
Avsnitt 5, 24 april
Avsnitt 6, 1 maj
Citera
2026-05-15, 20:16
Medlem
Jag har ju trott att punkpapegojan är Eric Saade. Kan även vara Benjamin Ingrosso
Citera
2026-05-15, 20:23
Medlem
skogsburkans avatar
Av med stringen skanderade publiken i kör när den kurviga kukälskaren fröken snusk sjöng. Hörde ni?
Citera
2026-05-15, 20:43
Medlem
Om jag nu ska hålla fast vid att sheriffen är Emil Henrohn så var det väl en ledtråd att sheriffen håller sig fast i sadeln bättre än Edwin. Emil Henrohn har ju spelat in klipp när han ”rider” käpphäst…
Citera
2026-05-15, 20:47
Medlem
Sheriffen är alltjämt svår men säger Ola Salo.
Äggen är alltjämt Pärleros/ Varg.
Karatekatten Kim Sulocki.
Gräsklipparen måste vara Caroline Seger dagens ledtrådar är tydliga. Internationell karriär vinna är inte mellannamn . Hon föredrar skogen. Lever ju ihop med Olivia Schough !
Klockrent!

Punkpapegojan är klurig låter som en tjej men är nog John Lundvik.
Citera
2026-05-15, 21:09
Medlem
miss-fires avatar
Jag må erkänna att jag verkligen inte har bra koll på influencers och olika poddare, men Jag var helt säker på att Pärleros var bög. Där ser man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in