Äggen - kan det vara Björn Ferry & Heidi Andersson? Tycker att många ledtrådar hintar om skidåkning,
"jag tog mig hit via klädsamma kommunala transporter" (fossilfritt liv),
"vågar ni dansa efter vår pipa" (skidskytte)
"Innan vi hittade nycklarna.. till och med Jocke.." (var med i fångarna på fortet med Jocke Lundell)
"Hårresande rovdjur" (Björn)
"...så är du nåt på spåren" (B var med i På spåret)
"Ta sitt game i egna händer"
"Det här är långt ifrån sista rycket" (armbrytning)
Bra gissning! Han jobbade dock stenhårt med musikalen Dear Evan Hansen under perioden som Masked spelades in, så jag tror inte att han har haft tid att göra båda.
Själva föreställningen spelades ju inte alla dagar i veckan och Masked Singer började väl spelas in i januari?
Jag tror i alla fall mer på Emil än på Ola Salo. Rösten är "yngre", många ledtrådar passar in!
Själva föreställningen spelades ju inte alla dagar i veckan och Masked Singer började väl spelas in i januari?
Jag tror i alla fall mer på Emil än på Ola Salo. Rösten är "yngre", många ledtrådar passar in!
Klart att det inte är säkert att det är samma dagar inspelningarna och föreställningen sker, men båda jobben behöver repas och det tillsammans med andra människor. Verkligen skitsvårt att få ihop det pusslet utan att avslöja något. Plus att uppdragsgivaren till Dear E troligtvis inte vill att han ska slita på rösten med annat samtidigt, det brukar finnas kontrakt för sådant.
Jag har svårt att se att det har gått ihop i alla fall, men det visar sig ju snart
Äggen - kan det vara Björn Ferry & Heidi Andersson? Tycker att många ledtrådar hintar om skidåkning,
"Innan vi hittade nycklarna.. till och med Jocke.." (var med i fångarna på fortet med Jocke Lundell)
Björn Ferry har verkligen inte varit med i på spåret ! Han åker däremot mycket tåg , från Storuman till Stockholm, och även vidare ner i Europa de gånger han kommenterar på plats!
Man kan ju se att det kortare ägget (förmodad kvinna) har hyffsat smala armar. Heidi är ju muskulös.
Här är alla ledtrådar från avsnitt no. 7 av Masked Singer Sverige 2026
Punk Papegojan:
Personens egna ord:
• Det är kväll. Jag kastar mig ut och förtrollar publiken. Det känns så naturligt. Men ingen vet vem jag egentligen är... Hur vågar man ta plats? Och hur vågar man lämna det trygga boet för att äntligen flyga själv? Det är jag som är Punkpapegojan och det här är mitt sommarprat.
• Du är så punkig’ sa de andra papegojorna på skolgården. Jag tog mycket ansvar och gick min egen väg. Jag visste att mina vingar skulle flyga långt, även på kortare sträckor. Jag kan la gala.
• Flyg lägre sa vissa, men jag bara pekade finger. En turn var när inflytelserika personer såg min talang. I tusentals nätter reste jag mot målet och när jag landade var det äntligen jag som var hjälten.
• Kärleken är större än dig och mig – och jag kan känna rymden när jag hör dig andas. Här kommer en låt som ligger nära mitt hjärta.
Övrig ledtråd:
• Bibi Rödöö om personen: "Glöm inte att det är du som regerar bland djuren Punkis, ge dom vad dom tål!"
Panelens gissningar:
Pernilla Wahlgren: Jessica Andersson
Edvin Törnblom: LaGaylia Frazier
Behrouz Badreh: Alicia Vikander
Carina Berg: Hanna Hedlund
Låt: ”Let it go” med Idina Menzel
Gräsklipparen:
Personens egna ord:
• När man är mitt i smeten har man ett ansvar att välja rätt. Nu var kraschen ett faktum. Jag stod där inför öppen ridå och det berörde väldigt många. Fler än jag nånsin kunnat föreställa mig.
• Genom hotellfönstret såg jag solen skina. Livet hade varit ett nytt paradis - men jag hade genomlevt stora dalar. Nu fick jag både ris och ros. Hur läker man sig själv?
• Det går inte att sopa problemen under mattan. Alla ser på: vad du än kallar dig för och hur man än lägger upp saker. Idag har jag accepterat min position och förstår hur jag kan använda mitt liv på bästa sätt.
• Nu styr jag skutan mot Masked Singer-scenen och jag trivs som en fisk i vattnet! Tack för att ni lyssnade, det här är min melodi.
Övriga ledtrådar:
• Bibi Rödöö om personen: "Du har redan inspirerat många människor. Men huvudsaken är fortfarande viktig. Jag ger dig en stor tumme upp!"
• Hela Sverige bakar
Panelens gissningar:
Pernilla Wahlgren: Kristin Kaspersen
Edvin Törnblom: Sonja Livbom
Behrouz Badreh: Kaeli Abdi
Carina Berg: Sofia Wistam
Låt: ”So What” med Pink
Äggen:
Personernas egna ord:
• Längden räknas! Men livet är inte en tävling, även om vår gemensamma nämnare var det. Man kan ha slagit rekord - men i slutändan är det allt som finns innanför skalet som betyder nåt. Det är vi som är Äggen, och det här är vårt sommarprat.
• Faktorn är att det finns ingen genväg till stjärnornas hus, det gäller att ta sitt game i egna händer. Förr i tiden kunde ni se mig on tour! Min dröm var att få bli en av de bästa i världen, och drömmen blev sann. Framåtlutad disciplin är en bra medicin.
• Stavar du medicin med hårresande rovdjur så är du nåt på spåren. När det verkligen är dags handlar det om minuter, även om det kan pågå konstant i nästan ett kvartal. Galet är det, man kan känna sig explosiv hemma på sin kammare, men en sak är säker - när pressen är som hårdast så känner man att man lever. Och vi lovar att det här är långt ifrån sista rycket.
• Tack för att ni lyssnade på oss. Glöm aldrig vår melodi.
Övrig ledtråd:
• Bibi Rödöö om personerna: "Äggen, ibland gör man inte succé - låt oss få höra historien om det. Släpp in publiken innanför skalet och lova att highlighta nåt galet!"
Panelens gissningar:
Pernilla Wahlgren: Amy Deasismont och William Spetz
Edvin Törnblom: Mondo Duplantis och Desiré Inglander
Behrouz Badreh: Rasmus och Isabella Wranå
Carina Berg: Clara Henry och David Lindgren
Låt: ”Pinne for landet” med Freddy Kalas
Stekaren:
Personens egna ord:
• Hjärtat bultade. Jag kände nya nyanser av hetta. När jag blickade kändes allt hopplöst, men nu vet jag: det finns inga hinder som är omöjliga. Det är jag som är Stekaren och det här är mitt sommarprat.
• Folk hade satt mig på en mustig piedestal. En höjdare som Stekaren kan väl inte backa för lite motstånd? Men det fanns en tid i mitt liv när jag kände skräck inför att ta mig vidare. Jag ville sänka förhoppningarna.
• Vad hände sen?, undrar ni såklart. Jo då PLÖTSLIGT hände det. Istället för att undvika situationen, tog jag mig över rädslan. Uppdrag: avklarat. Jag är en master på att leka bra i grannlandet och för mig har det aldrig varit en fråga om fake it til you make it - utan break it til you make it.
• Mitt namn kan förknippas med fars, men vinna är namnet som jag har gett den dyrbaraste jag vet. Tack för att ni lyssnade! Slutligen ska ni få höra på en fin melodi, jag hoppas att ni gillar den!
Övrig ledtråd:
• Bibi Rödöö om personen: "Många tror att det bara är guld och gröna skogar i ditt liv Stekaren, men sätt nivån högt nu för de andra och berätta sanningen".
Panelens gissningar:
Pernilla Wahlgren: Stefan Holm
Edvin Törnblom: Mauri Hermundsson
Behrouz Badreh: Mauri Hermundsson
Carina Berg: David Batra
Låt: ”I'm too sexy” med Right Said Fred
Karate-Katten:
Personens egna ord:
• Redan när jag vaknade var jag nervös. Även om jag har nio liv var jag nu bara ett minne blott. Men jag gjorde en fet comeback som gav mig både guld och en splitter-ny period.
• Jag var i ett mellanrum och hade ingenstans att fly än till mig själv. Folk hade trillat av pinnen i södra Sverige. Det var då jag mötte kärleken i den moderna eran. Målbilden var att lyckas med affärerna, utan att allt blev till aska.
• Förr eller senare var jag på plats. Folk stod i kö för att komma in, samtidigt som jag kunde rösta. Det kanske låter fyrkantigt, men det blev min vardag. Kronan på verket var att trots alla motgångar, kliva in i landslaget och få ett lyckligt slut.
• Jag vill avsluta med en sång som har förföljt mig i livet. Tack för att ni har lyssnat.
Övrig ledtråd:
• Bibi Rödöö om personen: "Många går nästan in i väggen av att få ihop sina sommarprat, men inte du Karatekatten, du vet hur man klarar biffen. Ge 210 procent nu!"
Panelens gissningar:
Pernilla Wahlgren: Alex Hermansson
Edvin Törnblom: Ash Pournouri
Behrouz Badreh: Marcus Birro
Carina Berg: Sean Banan
Låt: ”Sky full of stars” med Coldplay
Sheriffen:
Personens egna ord:
• I ett svagt ögonblick lekte jag Gud. Under hela min karriär hade jag tampats med fördomar. Min natur kontra din. Men vem är jag att döma? Jag står för den jag är.
• “Hur var det här då?”, sa jag. För här glider kungen in. Jag var ingen syndare även om det var vajsing med täckningen ibland. Det krävs en dåre för att orka med ibland.
• Så som jag minns det har jag vallat stora skaror. Min stämma tonsatte fajter och förgyllde högtider. Jag snuddade vid både berg och dalarna, men nu hade jag kommit till en punkt där jag var ostoppbar under cover.
• Där sätter jag punkt med en låt som alltid får mig att skaka rumpan. Tack för att ni har lyssnat!
Övriga ledtrådar:
• Bibi Rödöö om personen: "Sheriffen, dig bråkar man inte med i första taget. Kör så det ryker, brorsan!"
Om jag nu ska hålla fast vid att sheriffen är Emil Henrohn så var det väl en ledtråd att sheriffen håller sig fast i sadeln bättre än Edwin. Emil Henrohn har ju spelat in klipp när han ”rider” käpphäst…
Sheriffen är alltjämt svår men säger Ola Salo.
Äggen är alltjämt Pärleros/ Varg.
Karatekatten Kim Sulocki.
Gräsklipparen måste vara Caroline Seger dagens ledtrådar är tydliga. Internationell karriär vinna är inte mellannamn . Hon föredrar skogen. Lever ju ihop med Olivia Schough !
Klockrent!
Punkpapegojan är klurig låter som en tjej men är nog John Lundvik.