2026-05-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Nej, jag glömde inte "mindre sannolika". Jag struntade i det, då det ändå inte betyder något.
Jag vet heller inte att samtliga rättsinstanser prövade fallet - och därmed lät sig påverkas?
Och om du anser att inte ens Trump kan påverka (en instans som liknar) en svensk tingsrätt får du kanske kolla upp lite närmre vad han är kapabel till.

Jag vet bara att CJ fått hjälp av någon som gjort något som sades dels vara "omöjligt" och dels sett till att pojkarna "sover i sitt riktiga hem". Någon CL ska "gottgöra på något sätt" samt "aldrig svika". Någon som behöver veta att hon (Ciara) går att lita på.
Två av hennes mäktiga bekanta är Läckberg
- och vännen i Förrädarna.
Du vet med 100% säkerhet att Högsta domstolen inte gav prövningstillstånd utan fastställde tings- och hovrättens dom. MånsPetter och övriga klanen Zelmerlöw kastade ut Ciara och hoppades att hon skulle åka hem till England utan barnen.

Det var bra att hon hade vänner som såg vad som höll på att hända och stöttade henne med stämningen mot klanen så hon fick tillbaka sina barn. Det hade varit tragiskt om barnen hade hamnat hos kokainisten med sina uppenbara brister i föräldraförmågan. Det hade förmodligen slutat med ett omhändertagande och placering på något svenskt HVB-hem. MånsPetters föräldrar har misslyckats totalt med uppfostran av sin son, de hade definitivt förstört även barnbarnen om de hade lyckats med sin kidnappning.

MånsPetter är cancellerad och barnen hemma i sitt riktiga hem, och så levde de lyckliga i alla sina dagar.
Citera
2026-05-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du vet med 100% säkerhet att Högsta domstolen inte gav prövningstillstånd utan fastställde tings- och hovrättens dom. MånsPetter och övriga klanen Zelmerlöw kastade ut Ciara och hoppades att hon skulle åka hem till England utan barnen.

Det var bra att hon hade vänner som såg vad som höll på att hända och stöttade henne med stämningen mot klanen så hon fick tillbaka sina barn. Det hade varit tragiskt om barnen hade hamnat hos kokainisten med sina uppenbara brister i föräldraförmågan. Det hade förmodligen slutat med ett omhändertagande och placering på något svenskt HVB-hem. MånsPetters föräldrar har misslyckats totalt med uppfostran av sin son, de hade definitivt förstört även barnbarnen om de hade lyckats med sin kidnappning.

MånsPetter är cancellerad och barnen hemma i sitt riktiga hem, och så levde de lyckliga i alla sina dagar.
Jag får anta att ditt första påstående är just ett påstående - och inte en fråga? Inget prövningstillstånd gavs och således har inte frågan prövats. Precis det jag sa. Det är mycket svårt att pröva en fråga utan prövningstillstånd.

"MånsPetter och övriga klanen Zelmerlöw" är inga epitet värt att svara på.

Att det hade varit "tragiskt om barnen hade hamnat hos kokainisten" och förmodligen "slutat med ett omhändertagande och placering på något svenskt HVB-hem" är lågt även för att vara du. Och det vill inte säga lite.
Dessutom inte ett ord om de mäktiga vännerna och varför hon måste svära sin lojalitet till dem?

Din idéer om att MZ föräldrar på något sätt är skyldiga till något i detta, varit involverade i någon slags kidnappning eller var på väg att förstöra sina barnbarn är helt sinnessjuka.
Jag antar att något jag skrivit retat upp dig ordentligt för att sjunka så här lågt.

Sist men inte minst. En son som förmodligen (liksom många söner) ser upp till sin far men nu får leva större tiden utan sin förebild, gå i en skola där han inte passar in och dessutom ser miserabel ut på varenda bild - hur är han lycklig i alla sina dagar?
En man som förlorat sina barn, sitt leverbröd och sin identitet sedan 20 år - hur är han lycklig i alla sina dagar?
En kvinna som hänger på gymmet 24/7, använder 29 filter på bild för att leva upp till något hon aldrig känner att hon når, samt får leva med förtalet hon aldrig någonsin kan få ogjort - hur är hon lycklig i alla sina dagar?
Din saga haltar. Minst sagt.
Senast redigerad av Lazydell 2026-05-15 kl. 23:13.
Citera
2026-05-16, 03:44
Avstängd
Du som vet. Blir det att fira jämnt i turnebussen för den gamle idoldeltagaren?

Citat:
Jag får anta att ditt första påstående är just ett påstående - och inte en fråga? Inget prövningstillstånd gavs och således har inte frågan prövats. Precis det jag sa. Det är mycket svårt att pröva en fråga utan prövningstillstånd.

Att det hade varit "tragiskt om barnen hade hamnat hos kokainisten" och förmodligen "slutat med ett omhändertagande och placering på något svenskt HVB-hem" är lågt även för att vara du. Och det vill inte säga lite.
Dessutom inte ett ord om de mäktiga vännerna och varför hon måste svära sin lojalitet till dem?

Din idéer om att MZ föräldrar på något sätt är skyldiga till något i detta, varit involverade i någon slags kidnappning eller var på väg att förstöra sina barnbarn är helt sinnessjuka.
Jag antar att något jag skrivit retat upp dig ordentligt för att sjunka så här lågt.

Sist men inte minst. En son som förmodligen (liksom många söner) ser upp till sin far men nu får leva större tiden utan sin förebild, gå i en skola där han inte passar in och dessutom ser miserabel ut på varenda bild - hur är han lycklig i alla sina dagar?
En man som förlorat sina barn, sitt leverbröd och sin identitet sedan 20 år - hur är han lycklig i alla sina dagar?
En kvinna som hänger på gymmet 24/7, använder 29 filter på bild för att leva upp till något hon aldrig känner att hon når, samt får leva med förtalet hon aldrig någonsin kan få ogjort - hur är hon lycklig i alla sina dagar?
Citera
2026-05-16, 12:08
Medlem
Citat:

Om HD inte ger prövningstillstånd så är det alltid ett resultat av att de har granskat domen och konstaterat att den är helt i sin ordning. Både beslut och motivering är godkända.

Det är bara att söka rätt på inspelningen av rättegången på Youtube så förstår man att hela klanen var inblandade i planeringen av det olagliga kvarhållandet. Allt från pappans bulvanköp av gården till mammans plan att gå i pension på heltid för att hjälpa till med barnvaktandet.

Vad har Ciaras gymbesök med detta att göra tycker du, menar du att MånsPetter är en bättre människa som aldrig tränat på gym? Det är nog därför en del tycker att han börjar vara lite lönnfet.
Citera
2026-05-16, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Frågan jag tänker ? kommer han någonsin tillbaka ? vad tror ni ? blir han helt bortglömd nu ?
Hans management har i alla fall ett lite annorlunda arbetssätt.

https://www.hant.se/noje/beskedet-om-mans-zelmerlows-framtida-spelningar/11437042

Citat:
Måns Zelmerlöw gör en comeback och uppträder snart på Pepe’s Bodega. Nu berättar hans presstalesperson om fler spelningar väntar framöver.

När Hänt når Måns manager Helene Wigren berättar hon dock att spelningen i dagsläget är den enda som är planerad.
– Han har ju Pepes Bodega nu, men annars ska han inte göra något, nej. Det är inte planerat, säger hon.

Beskedet är knappast vad man kallar för klargörande och förtroendegivande. Men någon comeback i närtid verkar i alla fall inte vara aktuell. Om man nu inte räknar in en engångsgrej på Peppes Bodega som det.
Citera
2026-05-16, 20:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hans management har i alla fall ett lite annorlunda arbetssätt.

https://www.hant.se/noje/beskedet-om-mans-zelmerlows-framtida-spelningar/11437042

Beskedet är knappast vad man kallar för klargörande och förtroendegivande. Men någon comeback i närtid verkar i alla fall inte vara aktuell. Om man nu inte räknar in en engångsgrej på Peppes Bodega som det.
Pepe's Bodega i Båstad har plats för 120 gäster in ne och 100 gäster ute
Citera
2026-05-17, 08:47
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Pepe's Bodega i Båstad har plats för 120 gäster in ne och 100 gäster ute

Ja, detta är MånsPetters framtid, restaurangspelningar hos kompisar.

Efter MånsPetters år med droger, anklagelser om psykisk misshandel, notorisk svekfullhet med otrohet, föremål för socialtjänsten ang missbruk med barn hemma, därefter domstolsutlåtande om brister i föräldraförmåga, väntande rättegång om bidragsbrott och så vidare är MånsPetter även cancellerad i Eurovision.

På repetitionerna i Wien skulle hans 11 år gamla sång vara med några sekunder men i finalen var segmentet borta. I programmet hyllades andra svenskar när produktionen uppmärksammade att tävlingen i år fyllde 70 år.

Måns är cancellerad överallt och ingen har bokat honom, förutom 1 restaurangspelning hos en kompis. 2026 blir också ett fiasko. MånsPetters tid i rampljuset är för evigt förbi.
Citera
2026-05-17, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08

Efter MånsPetters år med droger, anklagelser om psykisk misshandel, notorisk svekfullhet med otrohet, föremål för socialtjänsten ang missbruk med barn hemma, därefter domstolsutlåtande om brister i föräldraförmåga, väntande rättegång om bidragsbrott och så vidare är MånsPetter även cancellerad i Eurovision.

På repetitionerna i Wien skulle hans 11 år gamla sång vara med några sekunder men i finalen var segmentet borta. I programmet hyllades andra svenskar när produktionen uppmärksammade att tävlingen i år fyllde 70 år.

Måns är cancellerad överallt och ingen har bokat honom, förutom 1 restaurangspelning hos en kompis. 2026 blir också ett fiasko. MånsPetters tid i rampljuset är för evigt förbi.

Medan du och dina vänner här i tråden febrilt försöker intala alla i den här tråden att MZ är "cancellerad" och bortglömd, så visar den faktiska verkligheten på något helt annat.

Tittar man på hans officiella statistik på Spotify så börjar han nu tangera 600 000 månatliga lyssnare. Bara under de senaste 4 veckorna har han haft en ökning på runt 50 000 unika lyssnare.

Siffror ljuger inte. Det är en ganska imponerande prestation för någon som påstås vara helt "död".

Det är uppenbart att den bild som målas upp här på forumet saknar förankring i verkligheten.
Citera
2026-05-17, 11:00
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak

...Siffror ljuger inte. Det är en ganska imponerande prestation för någon som påstås vara helt "död".

Det är uppenbart att den bild som målas upp här på forumet saknar förankring i verkligheten.

Nä, siffror ljuger inte, exakt 0 arrangörer vill boka MånsPetter 2026
Citera
2026-05-17, 11:36
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:

Så nu har även Eurovision raderat bort Måns Petter Albert från allt, 🤣😂 så jag får ont i magen när jag tänker på alla försvarstal som skrivits här på Flashback om hur stor Mums fortsatt var inom Eurovision, dvs så stor att de raderade bort honom 🤣😂!

Som sagt tidigare är nog Sångare inom ngt Dansband vad som ev kan finnas kvar för honom, många mil i en buss har han ju dessutom inga problem med bara rätt färdkost finns på bussen.
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2026-05-17 kl. 11:55.
Citera
2026-05-17, 12:09
Medlem
Citat:
Nä, siffror ljuger inte, exakt 0 arrangörer vill boka MånsPetter 2026

Hur har du kommit fram till den uppgiften, och vad har du för faktiskt underlag när du påstår "exakt 0 arrangörer"?

Det blir ju en uppenbar motsägelse när det är ett offentligt faktum att han är bokad till Pepe's Bodega nu i maj.

Eller sitter du på officiella branschuppgifter som visar att den bokningen inte existerar? Eller att inga andra arrangörer har skrivit kontrakt så får du gärna dela med dig av den faktan.

Annars blir det ju bara spekulationer eller önsketänkande.
Citera
2026-05-17, 12:30
Medlem
Hur man här återigen desperat försöker förminska allt... Restaurangkapaciteten på Pepes Bodega må visserligen vara 220 platser, men till jubileumsfesten säljs 2 000 biljetter.

Om vi tittar på fakta så har det redan funnits två arrangörer som planerat honom i år. Även om han känner en av dem vänskapligt så är han ändå en arrangör, och dessutom, som man kan läsa, för en av Sveriges största nattklubbar. Och han har bokat honom som huvudakt.

Och vem vet, MZ håller sig fortfarande mycket tillbaka i offentligheten. Kanske är det snarare en tjänst från MZ att han uppträder hos Pepe, eftersom han var efterfrågad? Eftersom han är en viktig del av Båstad och har en lång historia där inom kulturlivet. Han bestämmer själv när han kommer tillbaka. Och skilsmässan verkar inte vara avslutad ännu, varför skulle han turnera stort nu när han från början har sagt att han vill ta hand om sina barn och sig själv under denna tid?

Dessutom, om han hade blivit helt cancelad från ESC, skulle han nog inte ha förekommit i två inspelningsklipp och de skulle nog ha strukit honom från låttitelspelet också. Hur kan någon vara cancelad om han ändå förekommer där?

Och på något sätt har jag en svag föraning om att ni med liknande desperata önskedrömmar vill intala er själva att MZ skulle vara cancelad, när uppmärksamheten kring honom kommer att öka igen om två veckor. Precis som vi redan har sett efter hans uppträdande i Amsterdam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in