2026-05-15, 15:23
Medlem
Idag startade jag en tråd om vuxna kvinnor som klär sig i spädbarnskläder, s.k. babydoll:

(FB) Babydollklänning på vuxen kvinna - KRÄKS

...som ledde till en förvisso helt väntad men ändå intressant diskussion: den om så kallad sexualisering.

Jag förnekar inte begreppet sexualisering över huvud taget. Exempelvis har vi på sista tiden bevittnat en ganska oroväckande sexualisering av barn. På Intersport t ex säljs vadderade trekants-bikinitoppar för 4-5-åringar, sådant som bara för några år sedan var en skräll att se på en 10-åring.

Vi behöver inte prata om barn här. Flashback är redan tillräckligt välsignat av pedofiltrådar...

Men när det gäller vuxna människor - främst kvinnor då - som redan ÄR sexiga. Som kvinnan på den här bilden:

https://www.thehollywoodgossip.com/2026/05/taylor-swift-fans-attack-vogue-writer-following-olivia-rodrigo-comparison/

Nu är hon inte min smak över huvud taget, men rent objektivt är hon ju sexig: eftersom hon är snygg (objektivt alltså - inte enligt min personliga smak), helsminkad och halvnaken.

Om jag då påpekar att hon gör mig lite kåt pga att hon är SEXIG - alldeles oavsett om jag också samtidigt kommenterar lämpligheten i att som vuxen klä sig som en tvååring - då kommer givetvis nån genusnisse och påstår att jag sexualiserar henne.

Men... hon var ju sexig långt INNAN jag påpekade att hon var det!!!!! Hundratals killar i publiken som nästan såg hennes trosor tyckte säkert detsamma. Så hur går det ihop?

Är det verkligen jag som har "sexualiserat" henne, eller har hon sexualiserat sig själv genom att klä sig sexigt? Jag anser det senare.

Låt mig ge ett tydligare exempel: om en strippa dansar sexigt och jag blir kåt av det, är det jag som har sexualiserat henne då - eller är det hon som har sexualiserat sig själv genom att klä av sig alla kläder samtidigt som hon juckar mot en fkn stålpinne???
Senast redigerad av Berit85 2026-05-15 kl. 15:29.
Citera
2026-05-15, 15:47
Medlem
Voloteas avatar
Det är inget problem med snygga underkläder /string eller liknande för barn. Problemet är den som verkar sexualisera plagget och tolka det ur ett pedofiliskt perspektiv. Är du smygpeddo?
Citera
2026-05-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Det är inget problem med snygga underkläder /string eller liknande för barn. Problemet är den som verkar sexualisera plagget och tolka det ur ett pedofiliskt perspektiv. Är du smygpeddo?

Nu var det som sagt INTE barn vi skulle diskutera i den här tråden..... du kan med fördel gitta till pedofilforat, tack!
Citera
2026-05-15, 16:08
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Nu var det som sagt INTE barn vi skulle diskutera i den här tråden..... du kan med fördel gitta till pedofilforat, tack!

Den enda som verkar vara pedofil är du själv.
Citera
2026-05-15, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Den enda som verkar vara pedofil är du själv.

Helt offtopic, men låt gå. Nej jag är inte pedofil 🙂 jag är en fullvuxen kvinna som tänder på fullvuxna karlar.

Hade du något vettigt att säga på ämnet i den här tråden, eller du ville bara diskutera mig som person idag..?
Citera
2026-05-15, 17:09
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Om jag då påpekar att hon gör mig lite kåt pga att hon är SEXIG - alldeles oavsett om jag också samtidigt kommenterar lämpligheten i att som vuxen klä sig som en tvååring - då kommer givetvis nån genusnisse och påstår att jag sexualiserar henne.

Nä men gud, var det någon vass person som identifierade att du förknippar 2-åringar med sexualisering? Hen kanske föreslog att du skulle ta en fundering över varför du gör det och sen söka hjälp för det?

I övrigt så är väl detta egentligen exakt samma tråd som den andra?
Citera
2026-05-15, 18:33
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Om det är fel att du sexualiserar en kvinna beror på om hon finner dig attraktiv eller inte.
Är du fet och ful oh sexualiserar henne så tycker hon du är ett jävla creep.
Är du attraktiv så tycker hon det är kul mest.

Kvinnor klär sig på ett visst sätt och är extremt medveten om hur den klädseln kommer uppfattas av andra.
Kvinnor ska inte sexualisera sig själva om dom inte vill bli sexualiserad av andra, det är en bra samanfattning.
Du måste inte ha tighta byxor på gymmet och du måste in gå i urringat på stan.
Citera
2026-05-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nä men gud, var det någon vass person som identifierade att du förknippar 2-åringar med sexualisering? Hen kanske föreslog att du skulle ta en fundering över varför du gör det och sen söka hjälp för det?

I övrigt så är väl detta egentligen exakt samma tråd som den andra?

Jag förknippar vuxna kvinnor som visar fettan med sex. Två olika saker 😅

Du får nog se mig bli attraherad av nån liiite yngre än 30 innan du kontaktar Patte Sjöberg på mig ❤️ men kul att du är så engagerad!!!

Jag har en idé. Kan du inte - som ett äkta Flashbacktroll - finkamma mina gamla inlägg och se om du hittar nåt smarrigt där? Jag menar, nu har du ju redan "följt mig" i två trådstarter på samma dag. Varför inte ta hela steget och bli en fullfjädrad stalker?
Citera
2026-05-15, 19:47
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jag förknippar vuxna kvinnor som visar fettan med sex. Två olika saker 😅

Du får nog se mig bli attraherad av nån liiite yngre än 30 innan du kontaktar Patte Sjöberg på mig ❤️ men kul att du är så engagerad!!!

Jag har en idé. Kan du inte - som ett äkta Flashbacktroll - finkamma mina gamla inlägg och se om du hittar nåt smarrigt där? Jag menar, nu har du ju redan "följt mig" i två trådstarter på samma dag. Varför inte ta hela steget och bli en fullfjädrad stalker?

Vem är det du talar om som "visar fettan"? Det är något helt annat än det du har talat om innan.
Citera
2026-05-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vem är det du talar om som "visar fettan"? Det är något helt annat än det du har talat om innan.

Den här tråden (vi är i en annan tråd nu) handlar inte om en specifik person, utan om att sexualisera någon som redan är sexig - rent generellt.

Jag tar Olivia Rodrigo som exempel, och vet du vad? Du kan faktiskt läsa TS själv. Hon visar nästan fettan då hon har en klänning som slutar i mushöjd - detta har vi diskuterat utförligt i den länkade tråden där du började stalka mig - och sedan tar jag exemplet med strippan som ju är helt naken vilket innebär att hon visar både fitta och bröst.

Gäsp.

Har du blivit trött på den här diskussionen än? Det har jag.
Citera
2026-05-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Om det är fel att du sexualiserar en kvinna beror på om hon finner dig attraktiv eller inte.
Är du fet och ful oh sexualiserar henne så tycker hon du är ett jävla creep.
Är du attraktiv så tycker hon det är kul mest.

Kvinnor klär sig på ett visst sätt och är extremt medveten om hur den klädseln kommer uppfattas av andra.
Kvinnor ska inte sexualisera sig själva om dom inte vill bli sexualiserad av andra, det är en bra samanfattning.
Du måste inte ha tighta byxor på gymmet och du måste in gå i urringat på stan.

Håller med. Jag går ofta i tajta brallor och urringat på stan, och då blir jag givetvis inte förolämpad om nån följer mig med blicken.
Citera
2026-05-15, 20:48
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Den här tråden (vi är i en annan tråd nu) handlar inte om en specifik person, utan om att sexualisera någon som redan är sexig - rent generellt.

Jag tar Olivia Rodrigo som exempel, och vet du vad? Du kan faktiskt läsa TS själv. Hon visar nästan fettan då hon har en klänning som slutar i mushöjd - detta har vi diskuterat utförligt i den länkade tråden där du började stalka mig - och sedan tar jag exemplet med strippan som ju är helt naken vilket innebär att hon visar både fitta och bröst.

Gäsp.

Har du blivit trött på den här diskussionen än? Det har jag.

Trött å trött. Du är ju ganska tramsig och verkar ha ett sätt där du naturligt sexualiserar barn. Det är ganska illa och något du bör ta tag i om man säger så.

"visar nästan". Det finns inget som har med sex att göra. Det finns bara du som tycker att det är sexigt och har med sex att göra när du tänker på små barn. Det hela ligger på dig och ditt tändningsmönster.

Vad är det för trams att jag skulle stalka dig? Sluta bjäbba om sånt trams och håll dig enbart till topic.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in