2026-05-15, 16:21
Medlem
sommarlovs avatar
Jag förstår inte vad du gjort för fel!
Kan man överklaga?
Citera
2026-05-15, 16:31
Medlem
Vad fick du böter för, vad var ditt brott? Var det omkörningsförbud? Körde du på linjen var ju bilen över linjen.
Citera
2026-05-15, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag förstår inte vad du gjort för fel!
Kan man överklaga?

Jag körde om en epa samtidigt som polisen mötte mig på en 80 väg, jag låg på gränsen men ingen direkt fara framstod, jag kanske svängde ut lite i mötande trafiks körfält. Ja det va nog heldragen linje. Men va fan, dessa jävla EPOR. Nu har det eventuellt förstört livet för en laglydig skattebetalande sjuksköterska som försöker åka och hjälpa våra äldre. Medans folk kan grooma underåriga i flera år tar man bort möjligheten att en stressad sjuksköterska möjligheten att jobba?
Senast redigerad av Bib-bo 2026-05-15 kl. 16:48.
Citera
2026-05-15, 16:39
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
absolut inte i mötande körfält

Citat:
lite i mötande trafiks körfält

Verkar ha lite svårt att bestämma dig.

Vill inte vara elak men om vi ska kunna bedöma detta, vilket du ju verkar vilja ha hjälp med, måste du säga exakt hur det var.
Citera
2026-05-15, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Verkar ha lite svårt att bestämma dig.

Vill inte vara elak men om vi ska kunna bedöma detta, vilket du ju verkar vilja ha hjälp med, måste du säga exakt hur det var.
jag vet inte, jag gick på autopilot. jag följde trafiken bara trött efter jobbet. Inget hände.
Citera
2026-05-15, 16:54
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Jag körde om en epa samtidigt som polisen mötte mig på en 80 väg, jag låg på gränsen men ingen direkt fara framstod, jag kanske svängde ut lite i mötande trafiks körfält. Ja det va nog heldragen linje. Men va fan, dessa jävla EPOR. Nu har det eventuellt förstört livet för en laglydig skattebetalande sjuksköterska som försöker åka och hjälpa våra äldre. Medans folk kan grooma underåriga i flera år tar man bort möjligheten att en stressad sjuksköterska möjligheten att jobba?
Det var inte A-traktorn som tog beslutet att du skulle köra om.
Citera
2026-05-15, 16:55
Medlem
Omkörning vid omkörningsförbud ger 3 000 kr i böter.
Citera
2026-05-15, 16:58
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
jag vet inte, jag gick på autopilot. jag följde trafiken bara trött efter jobbet. Inget hände.

OK. Jag fattar att det kan vara svårt att komma ihåg exakt faktiskt.

Men jag tror du inte behöver oroa dig. Ska rätt mycket till för att bli vårdslöshet i trafik.
Citera
2026-05-15, 17:09
Medlem
Citat:

Det är faktiskt det som du behöver bekymra dig över - din inställning till bilkörningen.
Du är trött, går på autopilot, kör om trots omkörningsförbud och inkräktar tydligen på mötande körfält.

Nu hade du tur som mötte en polis vaken nog att väja undan, vända om och bötfälla dig.

Om du mött en lika trött jävel som dig själv, vad hade hänt då...?

Och sedan skyller du på "dessa Epor" när det egentligen är du själv som inte ens når acceptabel standard som bilförare?

Tss tss tss
Citera
2026-05-15, 17:11
Medlem
Vägrenen räknas inte som ett körfält, så den där ordningsboten bör du kunna bestrida.
Citera
2026-05-15, 17:13
Medlem
Citat:
Jag körde om en EPA som körde långt ute i väggrenen och får just då möte av en polisbil som vänder och ger mig böter på 3000kr. Jag korsade inte mittlinjen eller nåt och ja det var dumt. Polisen tog inte körkortet men tror ni transportstyrelsen kommer göra detta? Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan de handlagt såna ärenden? Jag har en fortkörning tidigare för 19 år sedan annars inget och inget i brottsregistret. Jag är inte yrkeschafför men jag behöver ibland körkortet i tjänsten.
Ja det lär ryka nu.
Citera
2026-05-15, 17:48
Medlem
godboys avatar
Jag blir inte riktigt klok på TS här. Troligen så har TS korsat mittlinjen, men det behöver inte vara så, det kan ändå bedömas olämpligt med omkörning, det beror ju på hur omkringmiljlön ser ut. Visst kan man man bli trött på EPA men de får ändå vistas i trafiken och då får vi andra trafikanter rätta oss efter det. Sen att TS är sjuksköterska spelar ingen roll, det är jag också, och jag har också haft körande tjänst förr om åren.

Jag antar väl att polisen filmar när de kör? I så fall har de ju ett gott bevisläge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in