Sammanslagningen
Marie Werkestam - Presterade ganska bra i senaste tävlingen faktiskt, men failade kapitalt på bollkastet! Är fortsatt extremt intetsägande och tråkig. Har en mer anonym tillvaro utan Iki men det är också rätt skönt för Iki tog verkligen inte fram det bästa hos henne.
Jonas Källqvist - När alla andra beter sig som skit så börjar man ändå känna att tråkiga Jonas kanske inte är så hemsk ändå. Spelar sitt spel och gör det på sitt sätt. Inte helt öppet men inte heller helt oärligt. Är väl näst intill garanterad att gå långt så som det ser ut nu. Men han är också den som alla behöver få ut för att själva kunna vinna. Frågan är när eller om de övriga kommer inse det? Han styr nordpakten oerhört bra faktiskt. Att han också får cred från sydarna gör att han säkert har högt förtroende hos många.
Lasse Lundholm - Jag tycker att det är svårt att inte gilla jättebebisen Lasse. Känslorna sitter verkligen på utsidan. Han har konstigt nog hamnat lite i skymundan på grund av alla konflikter med gömda halsband och grejer, men han brusade också upp mot Ola och Aza. Han är nog lite lojal för sitt eget bäst, mot sin gamla nord-pakt. Tycker han är säsongens behållning!
Halil Bas - Han väntar väl bara på att Aza och Ola ska lämna. Håller sig lugn i de flesta situationer vilket verkar trigga hans nämnda nemesis. Någon förlöjligade det han sa om att åka till gränslandstävling för att skydda sin pakt men det var ju den ärliga åsikten som alla borde sagt. Som det ser ut nu är han kvar tills det är åtminstone 5 personer kvar skulle jag tro, men där omkring kommer hans fysiska egenskaper göra honom till ett stort hot.
Ola Birgersson - Sektpappan Ola kämpar vidare. Det klagas på hans skenhelighet men ingen har ju heller än nämnt att han faktiskt tog en tjej i duellen vid örådet. Praxis brukar ändå vara att killar väljer killar och tjejer tjejer. Speciellt när man är så mycket för moral och etik. Men han sa också att det var en förlängning av tidigare tävling vilket kan ha viss bäring som argument. Hade han tagit den allra svagaste hade det väl varit Marie? Jag var övertygad att han skulle välja Lasse, det hade varit en duell att se fram emot! Handskaksgates ultimata upplösning. Det är kul tv med Ola. Han klamrar sig fast. För alla som vill få bort Jonas är det dock inte bra, så länge det finns sydare kvar kommer Jonas styra nord-pakten att rösta på dom, och nordarna verkar inte förstå att de gör sig själva en otjänst.
Aza Altonchi - Veckans snackis helt klart. Fula knep och fulspel och fula ord och påhopp. Jag har gillat Aza en del, jag tycker han är en frisk fläkt som skapar lite drama som kan vara skoj. Men han kan också vara lite väl mycket och har verkligen passerat gränsen för vad som är ok några gånger. Är inte rädd för att konfrontera. Kapitalt misslyckande med att "lära Jonas en läxa" dock. Personligen hoppades jag att han hade kastat in halsbandet i elden, mest för att se vad som skulle hända. Hade också varit roligare om han stod för det kanske främst eftersom han predikat om att ha bollar så mycket tidigare. Är förvånad att nord röstade ut Ola framför Aza. Men det är väl tävlingsbaserat, Ola är vassare på tävling än Aza.
Amadeus Harrysson - Tillbaka för att backstabba, men väjer ändå att fega. Tråkigt. Får se hur det går för Amadeus. Det fanns väl någon hint om lite trollande i förhandsvisning av nästa veckas avsnitt tror jag. Men jag gillar honom, han är ganska rolig ändå. Har fått så många bra relationer under tiden i Gränslandet att det kan ha stor påverkan.
Gränslandet
Sonja Rudqvist - Åkte så till slut till Gränslandet. Hon var ganska bra på tävlingarna i början men verkar ha tappat det totalt. Tror att hon ogillar stämningen som varit. Frågan är om motivationen kommer komma helt tillbaka. Slår mig som förvånansvärt korkad ändå. Dels med förhandlingen men även rent taktiskt och generellt.
Caroline Järgren - Också på Gränslandet efter att ha kommit sist i en balanstävling. Såg hur säker ut som helst tills hon tappade det helt. Tråkigt utfall för hennes pakt. Blir skoj att se med Sonja i Gränslandet. Dom är väl inte direkt bästa kompisar efter spa-förhandlingen

Men dom är väl inte direkt heller några som gärna konfronterar så blir väl säkert bara lite passivt aggressivt dålig stämning.
Nathalie Eliasson - På väg ut. Torsk på torsk på torsk senaste tiden. Spelade i syd som bara väntade på att få bli av med Melina så dom skulle rada upp vinster i tävlingarna, men så har det verkligen inte blivit. Är nu på väg att åka hem efter att ha förlorat en bollbalanstävling mot Anna. Tänkte att vara halv-brasse med en fotbollsspelande bror och även hon själv som sagt sig vara gammal fotbollsspelare så borde hon tagit den tävlingen. Men nu är det så. För syds del vore det oerhört välkommet med en twist så hon får vara kvar, men det har jag svårt att se bli verklighet.
Iki Gonzalez Magnusson - Myser vidare i Gränslandet. Har svårt att se vad exakt hennes plan är. Kan möjligen röra om i grytan ifall hon kommer in igen. Då ska männen sannerligen röstas ut och det kanske är exakt vad som behövs just nu?
Anna Pehrson - Fast i Gränslandet. Kul att se Amadeus reaktion när hon kom tillbaka. Jag tror att Anna kan göra en ganska farlig comeback när Gränslandet stänger. Om hon och Iki kommer in så hamnar många i en väldigt riskabel sits.
Hemskickade/Utvisade/Avhoppade/Utslagna denna vecka och tidigare.
Hanna Wallmark - Avhoppad
Mensur Berbatovci - Avhoppad
Melina Bozioti - Avhoppad
Carl-Oscar Bodalen - Utslagen
Erika Eriksson - Hemskickad
Aydin Haressi - Utvisad
Lema Yurt - Avhoppad
Waldo Shelton Torres - Avhoppad
Anja Fält Sjöberg - Utslagen
Sebastian De La Vega - Utslagen
Klart en actionfylld vecka!
Kommer Ola och Aza vilja åka och tävla i utslagstävlingen igen? Vad kommer de andra säga om det? Blir det lottning? Blir det konflikt?
Hur fan ska stämningen i lägret vara nu?
INGEN lämnade helt denna veckan, även om Nathalie är på väg ut och Sonja hamnade i Gränsis. Behövs det en twist för att få ut lite folk?