2026-05-15, 09:54
Moderator
Dr Kings avatar
Skärpning i tråden. Håll er till de regler för spoilertag som gäller för tråden och låt bli en massa personliga påhopp.

/Moderator
Citera
2026-05-15, 11:13
Medlem
Den jag minst unnar att vinna Robinson denna säsong är Iki. Hennes mobbarstil har hela tiden stört mig.

Lasse borde vara den som de andra vill ha med till plankan, han ses ju på förhand som den svagaste och lättaste att vinna över. Själv gillar jag Lasse, kul att se att det för en gångs skull finns en etnisk svensk som också vågar ta sig ton.
Citera
2026-05-15, 11:32
Medlem
Det är inte alltid det är mer drama om spoilers i tråden än drama i själva programmet.

Skönt att mod gick in och röjde lite.
Uppmanar alla som ser trams och off-topic att anmäla skiten. Det är enda sättet vi kan bli av med det.
Jag anmälde 4 användare, och då har jag ändå undvikit de inlägg som enkom handlar om spoilers eller regler.

Nåja, lite on-topic då för en gångs skull!

Citera
2026-05-15, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Det är inte alltid det är mer drama om spoilers i tråden än drama i själva programmet.

Skönt att mod gick in och röjde lite.
Uppmanar alla som ser trams och off-topic att anmäla skiten. Det är enda sättet vi kan bli av med det.
Jag anmälde 4 användare, och då har jag ändå undvikit de inlägg som enkom handlar om spoilers eller regler.

Nåja, lite on-topic då för en gångs skull!

Lite funderingar:

​Anja Fält Sjöberg - Utslagen
Sebastian De La Vega - Utslagen

Är det rätt att se dem som utslagna när de åkte ut på det sätt de gjorde?
Senast redigerad av 2.3 2026-05-15 kl. 11:42.
Citera
2026-05-15, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
amadeus är i gränslandet eller spoilar du här?
Hm, är det alltså TV4´s reguljära sändningar som räknas?
Citera
2026-05-15, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
han är väl den som skaffat sig själv fiender i andra laget igenom blåsa dem rakt av, vilket de fortfarande tagit illa upp för, men även i hans eget lag stör sig de flesta på honom och han har bråkat verbalt med de flessta,nej rösta in honom i en omröstning ser inte ljust ut det kan du inte påstå

Nej jag menar att de andra kanske tex stör sig MER på Aza och därför röstar UT honom. Tror ändå att Halil, Sonja och Jonas hellre ser Lasse i final än Aza, Caroline och Ola.
Citera
2026-05-15, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Lite funderingar:

​Anja Fält Sjöberg - Utslagen
Sebastian De La Vega - Utslagen

Är det rätt att se dem som utslagna när de åkte ut på det sätt de gjorde?

Tänkte exakt samma, ”frivilligt utslagen” kanske är mer rätt?
Väldigt få som åkt ut mot sin vilja.
Citera
2026-05-15, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Jag ser en hel del kritik gentemot att Carro "tjuvlyssnade".

Personligen så tycker jag just att det är de elementen som saknas i Robinson jämfört med de amerikanska och australiensiska förlagorna. Det är ett spel och det ger det hela en extra krydda.

I Robinson/Gränslandet så handlar sändningstiden istället så mycket om:

- Att deltagarna suckar över hur trist Gränslandet är.
- I regel 1-3 deltagare som hoppar av och vill åka hem per säsong.
- En deltagare blir utröstad men räddas av en duell eller får vara kvar men på Gränslandet (föredrar att de skulle åka hem direkt).

Lasse och Aza gör den här säsongen mer underhållande även om jag inte kan påstå att deras personligheter är något som tilltalar mig. Skulle dock alla vara som Marie så hade säsongen varit trist. Marie är säkerligen en trevlig person men särskilt färgstark är hon inte. Aron som vann våren 2025 spelade lite mer som de gör i Australien och det gav ett högre underhållningsvärde.

Älskar att hon gjorde det (men uppskattar också AUS), min kritik är hur hon sedan lite förorättat tar upp ”Lasse blev hotad” när inte ens han själv tyckte det. Hade kanske kunnat nyttja den infon bättre bara.
Citera
2026-05-15, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Nej det är hon inte och jag har för mig att vi var överens om att man inte borde tagit ut henne som deltagare. Sedan är vi oense om att hon själv borde stuntat i att ansöka. Jag är själv smått "handikappad" och skulle inte fixa många av de fysiska tävlingarna. Men jag hade absolut kunnat tänka mig att söka och blev jag uttagen skulle jag åka ner och ha kul till dess att det inte höll längre. :-)

Absolut, jag förstår att man vill ha kul även om det är på det viset, men jag kanske inte förstår om man vill ha det på andras bekostnad. Men det förklarar också att du tog henne till försvar, pga att du förmodligen såg dig själv i hennes problematik till viss del.
Citera
2026-05-15, 12:51
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler

Lasse och Aza gör den här säsongen mer underhållande även om jag inte kan påstå att deras personligheter är något som tilltalar mig. Skulle dock alla vara som Marie så hade säsongen varit trist. Marie är säkerligen en trevlig person men särskilt färgstark är hon inte. Aron som vann våren 2025 spelade lite mer som de gör i Australien och det gav ett högre underhållningsvärde.

Jag håller med. Lasse och Aza är inga som jag skulle vilja ha på min arbetsplats. Men de är väldigt underhållande att se i Robinson.
Citera
2026-05-15, 13:01
Medlem
plumba69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Jag håller med. Lasse och Aza är inga som jag skulle vilja ha på min arbetsplats. Men de är väldigt underhållande att se i Robinson.

Håller med. Vem hade orkat titta om alla var som Marie ?
Citera
2026-05-15, 13:03
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plumba69
Håller med. Vem hade orkat titta om alla var som Marie ?
Precis de måste vara med färgstarka karaktärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in