2026-05-15, 10:29
Medlem
Queutards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Gamla testamentet beskriver Jehova, judarnas gud.

Man märker detta även idag, till exempel i Gaza.
Citera
2026-05-15, 10:31
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Sen så är "icke-realistisk" bättre än "non-realistisk" som är ett uttryckt din AI-kompis hittat på åt dig.

Vet inte vad du fått detta ifrån, men det stämmer inte alls. K-G Hammar var superkommunist ur 1968-rörelsen. Detta har inget med någon mysticism att göra.

Citat:
Du hajjar att du frågar en maskin vars uppgift är att få dig att fortsätta interagera med den och göra dig nöjd, eller hur?

"Åh nej, nu har AI uppfunnits!!! Har folk det som KOMPISAR då alltså??? ISTÄLLET FÖR ALLAH????????"

Försvinn från västerlandet omgående!
Citera
2026-05-15, 10:32
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Jag har inte sagt att livet självt är ont. Jag har sagt att den kristna Guden är ond.

Ja det kan kan verkligen undra. Men en del människor upplever ju inte jorden som en jämmerdal. Annars kan man verkligen undra varför man väljer att skaffa barn..

Idag hade jag aldrig valt att skaffa barn. Jag såg inte helheten när jag blev gravid med mina barn och de var inte planerade. Jag var människa och inte fullkomlig men kristna anser att Gud är allvetande och fullkomlig. Då blir det mer obegripligt att skapa varelser när man vet att många av dem kommer hamna i helvetet
Frågan är om människor verkligen tror på det där med helvetet, innerst inne.
Jag tror inte det.
Citera
2026-05-15, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det beskrivs också, som jag redan förklarat för dig, hur Lot och hans familj var de enda som skonades. Du tycker uppenbarligen inte det passar med din Gudsbild, så du raderar det.
Varför ljuger du? Jag har skrivit hela tiden att bibeln beskriver en händelse men inte skriver något om det var bra eller dåligt
Citera
2026-05-15, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Man måste vara skaplig psykopat om man säger att min lergubbe är fantastisk, och låter någon annan förstöra lergubbens liv för att se hur fantastisk han är.

Berättelsen är allegorisk, och syftar precis som andra religioners idéer om t ex karma, att även när något drabbar en så bör man stå fast i sin övertygelse.

Skillnaden mellan Job och t ex gudasagor i Indien är att Job är en människa utsatt för två gudars vadslagning, medan hinduiska sagor utgår från att en orättfärdig kung är en demon, d v s också övernaturlig.
Finns kanske mediciner mot psykopati, ta de.
Citera
2026-05-15, 10:44
Medlem
Citat:
Trodde till och med barn visste hur man läste när något var skrivet raljant.
Erkänn, du trodde det var ett äpple 😂
Citera
2026-05-15, 10:44
Medlem
Jahve vaktar svartsjukt mot konkurrenter. Det lade i sin tur grunden för idén om Messias - Guds enda sanna uttolkare. Metoderna som demonstreras har återanvänts av otaliga kult- och sektledare.
Citera
2026-05-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Det går inte att diskutera med religiösa.
Dom upprepar bara sitt obegripliga svammel och kräver att vi friska ska förstå dom.
Klart det blir obegripligt om man är svagbegåvad, har inte träffat en enda intelligent ateist
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Finns kanske mediciner mot psykopati, ta de.
Nej, däremot finns det för vanföreställningar, vilket din läkare bör ha föreskrivit för länge sedan. Klappmongo.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Tänk att vara så autistisk att omgivningen märker det redan via inlägg du skriver på nätet...
Antingen ljög du eller är så korkad så du trodde det var sant
Citera
2026-05-15, 10:46
Medlem
Citat:
Nej, däremot finns det för vanföreställningar, vilket din läkare bör ha föreskrivit för länge sedan. Klappmongo.
Och så började han gråta..
Citera
2026-05-15, 10:47
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Erkänn, du trodde det var ett äpple 😂
Jag utgick ifrån äpplet som den vedertagna avbildning av vad som försiggick i Lustgården i kristen konst sedan 1000 år, eftersom det finns en poäng att specificera när man är raljant.

Menar du att äpple är en grönsak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in