2026-05-15, 08:32
Medlem
Jag har varit otrogen. I relationen inte fysiskt men skrivit med diverse tjejer och äcklade mig. Detta 2-3 år in i relationen.
Osäkerhet och bekräftelsebehov, då vi båda mådde piss i relationen men aldrig avslutade den.

Hamnade på fkboy sidor på Facebook, och där blev jag ’fångad’ av mitt ex som likväl stanna kvar. Innan jag lämnade till slut. Skumt.

Kommit en bit i min utveckling nu, och är inte något jag skulle tänka mig i en ny relation. Men då har jag helt annorlunda krav på partnern, rimliga såklart, men ändå. Annars får det vara.
Citera
2026-05-15, 08:40
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
I all välmening, kul att du har förhållandet så tight att du kan lattja runt med brudar, kramas och "känna" att du still "har det".

Tack för det antar jag. Sedan vill jag göra det tydligt att jag inte "lattjar runt med brudar", men om det kommer, bara av sig självt, ett sammanhang där jag pratar med en tjej så kan jag låta det gå till en punkt där man kan "känna något", men jag tar det absolut inte vidare därifrån.

Jag är också av övertygelsen att det är bra för en kvinna i en relation att, medvetet eller omedvetet, känna/ana att hennes man är åtrådd av andra kvinnor. Inte för att skapa svartsjuka, men för att det ökar hennes värdering av honom.
Citera
2026-05-15, 09:28
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77

Jag är också av övertygelsen att det är bra för en kvinna i en relation att, medvetet eller omedvetet, känna/ana att hennes man är åtrådd av andra kvinnor. Inte för att skapa svartsjuka, men för att det ökar hennes värdering av honom.

Är övertygad om exakt samma sak All-the-way-77. Kvinnor generellt blir mer attraherade av män som andra kvinnor vill ha än någon man som ingen kvinna vill se åt. Det inte bara ökar hennes värdering av mannen, det ökar även hennes egen självkänsla att mannen som andra kvinnor vill ha (och som mannen därmed kan få om han så vill), har valt just henne.

// CC
Citera
2026-05-15, 09:47
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
det ökar även hennes egen självkänsla att mannen som andra kvinnor vill ha (och som mannen därmed kan få om han så vill), har valt just henne.

Precis så tror jag att det är, bra poäng.
Citera
2026-05-15, 10:02
Medlem
Kleiners avatar
Jag är inte övertygad om det.

Jag är övertygad om att när man väljer med hjärtat då resonerar man inte sådär.

Citat:

Senast redigerad av Kleiner 2026-05-15 kl. 10:05.
Citera
2026-05-15, 10:07
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Jag är inte övertygad om det.

Jag är övertygad om att när man väljer med hjärtat då resonerar man inte sådär.

Från vems perspektiv är det du tänker på?
Citera
2026-05-15, 10:08
Medlem
Kleiners avatar
Från mitt eget så klart.

Citat:
Från vems perspektiv är det du tänker på?
Citera
2026-05-15, 10:09
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Från mitt eget så klart.

Det går tyvärr inte att förstå riktigt vad du menar.
Citera
2026-05-15, 10:12
Medlem
Kleiners avatar
Ingen fara. Det löser sig ändå :-)

Men håller du med att när hjärtat är med då resonerar man inte på det sättet?

Citat:
Det går tyvärr inte att förstå riktigt vad du menar.
Citera
2026-05-15, 10:16
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Men håller du med att när hjärtat är med då resonerar man inte på det sättet?

För att kunna svara måste jag veta från vilket perspektiv du menar: från en mans eller en kvinnas?
Citera
2026-05-15, 10:17
Medlem
Kleiners avatar
Qvinna

eller faktiskt från bådas.

Citat:
För att kunna svara måste jag veta från vilket perspektiv du menar: från en mans eller en kvinnas?
Senast redigerad av Kleiner 2026-05-15 kl. 10:19.
Citera
2026-05-15, 10:18
Medlem
carlpetersen73s avatar
Nej, aldrig varit otrogen och kommer inte att vara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in