2026-05-15, 02:12
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Så Viasat sänder skitmatcherna på 6an och 10an (som de flesta har i grundutbudet),,,,och sverigematchen på viasat sport

Bra jobbat!
Jag förstår att de vill sälja Viaplayabonnemang och bli en stapelvara bland smarttv-appar, men det där retliga beteendet att sända ”obetydliga” matcher i FTA-kanaler samtidigt som matchen svenskar vill se går på betal-tv, är provocerande. De gjorde samma sak med VM-kvalet i fotboll.

Bättre att lägga allt bakom betalvägg. Färre hade känt sig förfördelade då. Man hade kunnat ha ett dagligt VM-magasin på TV6 istället för hela matcher.

Kundfientligt av Viaplay som de håller på nu.
Citera
2026-05-15, 03:14
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Jag förstår att de vill sälja Viaplayabonnemang och bli en stapelvara bland smarttv-appar, men det där retliga beteendet att sända ”obetydliga” matcher i FTA-kanaler samtidigt som matchen svenskar vill se går på betal-tv, är provocerande. De gjorde samma sak med VM-kvalet i fotboll.

Bättre att lägga allt bakom betalvägg. Färre hade känt sig förfördelade då. Man hade kunnat ha ett dagligt VM-magasin på TV6 istället för hela matcher.

Kundfientligt av Viaplay som de håller på nu.

Jag tror att de tror att massorna får lite smulor och då blir sugna på och köper hela tårtan. Jag tror även att de har fel.

Förbundets jävla jobb att se till att de flesta Svenssons får se sverigematcherna. Som minimum.
Citera
2026-05-15, 03:59
Medlem
Får vi inte se landslaget, även i hockey? Vi ska betala deras löner, resor mm men får inte se dem spela.
Citera
2026-05-15, 04:20
Medlem
Erik Karlsson kan inte ens tacka ja när säsongen tar slut väldigt tidigt i NHL.
Riktigt usel inställning, bör aldrig få vara med i landslaget igen
Citera
2026-05-15, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Får vi inte se landslaget, även i hockey? Vi ska betala deras löner, resor mm men får inte se dem spela.

Sinnesjukt att de väljer att sända en annan match på tv6.
Citera
2026-05-15, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Sinnesjukt att de väljer att sända en annan match på tv6.
Spelar de samtidigt?
Citera
2026-05-15, 08:01
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Marcus Johansson var i samma situation förra säsongen och kom till VM så där finns det nog en chans.

Tänker samma. Finns nog en chans. Skulle dessutom vara en ganska bra förstärkning. Såg bra ut i slutspelet.

Frågan är väl dock om förbundet öppnar plånboken och betalar försäkringskostnaderna för Leo Carlsson?

Minns VM 2023 när Elias Pettersson redan hade tackat ja, bara för att inte kunna komma då förbundet vägrade betala försäkringskostnaderna.

Rasmus Dahlin ligger risigt till med sitt Buffalo nu också i slutspelet. Hade varit en fröjd att få se honom spela VM. Där finns det dessutom inget krångel med kontrakt och liknande. Men med tanke på hur galet många svenska NHL-spelare som tackat nej till att komma, så är väl inte oddsen särskilt låga på att han kommer.

Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Erik Karlsson kan inte ens tacka ja när säsongen tar slut väldigt tidigt i NHL.
Riktigt usel inställning, bör aldrig få vara med i landslaget igen

För att sätta det svaga VM-intresset från våra svenska NHL-stjärnor i lite kontext så kan man konstatera att Finland har hälften så många spelare i NHL (40 stycken) som Sverige (80 stycken) och då har inte bara Finland lyckats få bättre NHL-stjärnor till sin trupp utan de har dessutom lyckats få fler NHL-spelare till truppen än tre kronor.

Svenska hockeyförbundet kan skylla på OS och diverse annat. Men både Finland och Schweiz spelade också OS och trots detta så lyckas de få dit fler NHL-stjärnor eller iallafall lika många i fallet med Schweiz. Man kan väl bara tråkigt nog konstatera att det inte är särskilt flashigt att representera landslaget och tre kronor längre.
Senast redigerad av Tubleros 2026-05-15 kl. 08:14.
Citera
2026-05-15, 09:09
Medlem
perry2s avatar
Tror att L Carlsson från ANA ansluter trots kontraktsÅR.
Vi behöver poängspelare och en förstacenter som ställer frågor till de bättre lagen.

Om en match kan Rasmus D även vara aktuell.....
Nu håller vi på Habs igen
Citera
2026-05-15, 09:18
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Spelar de samtidigt?
Ja, fyra matcher per dag som spelas under två fasta tider.

Sverige hamnar alltså bakom betalväggen vilket mycket väl kan innebära att den fria matchen får fler tittare än Tre kronors. Kul.

Förr var ju grejen med VM att man samlades hos släktingen eller vännen som hade TV3. Penetrationen för Stenbecks kanaler var väl skiftande genom åren, men runt 50% av hushållen vet jag att man talade om på senare delen av 90-talet.

Idag kan alla se TV6 eftersom den är fri. Ändå är man tvungen att besöka tjocka släkten för att njuta Tre kronor.
Citera
2026-05-15, 11:05
Medlem
panthr0s avatar
Först läste jag att TV6 skulle sända alla Sverige-matcher. Det visade sig inte stämma. Sen läste jag att TV6 ska sända totalt tre matcher, varav ingen av dom är finalen. Jag hoppas inte det stämmer heller, för det vore ju nästan egendomligt.
Citera
2026-05-15, 11:27
Medlem
Anaheim utslaget. Och wild utslaget

Wild storleken mindre än colorado, speciellt utan Eriksson-Ek och brodin

Anaheim. Så jävla stolt, och kul att de ens tog sig till slutspel. Inte redo än. Vegas är tunga och erfarna.

Hoppas Carlsson vilar, han är värd en semester.

Tydligen ska inte frondell spela mot Kanada idag. Kölhala sam hallam
Citera
2026-05-15, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Tror att L Carlsson från ANA ansluter trots kontraktsÅR.
Vi behöver poängspelare och en förstacenter som ställer frågor till de bättre lagen.

Om en match kan Rasmus D även vara aktuell.....
Nu håller vi på Habs igen

Aldrig i livet. Fuck Hallam, och fuck vm. Nu håller jag verkligen på buffalo och Carlsson får gärna vila.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in