2026-05-13, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Den frågan är minst sagt relevant och det scenariot har tyvärr varit så gott som "fridlyst" hos alla, dvs Polis, Åklagare, Journalister m fl. (Innebär isf att ringar mm varit planterade på fyndplatsen.)
Om förundersökningen blir offentlig tror jag att fallet blir löst mycket snart.
Det är rimligt att den blir det eftersom sannolikheten att någon kan åtalas för mord är oerhört liten.
Jag tror att fakta i förundersökningen kan framkalla fler uppgifter, när då de flesta spekulationer kan avfärdas.
Citera
2026-05-13, 12:40
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Om förundersökningen blir offentlig tror jag att fallet blir löst mycket snart.
Det är rimligt att den blir det eftersom sannolikheten att någon kan åtalas för mord är oerhört liten.
Jag tror att fakta i förundersökningen kan framkalla fler uppgifter, när då de flesta spekulationer kan avfärdas.

Det finns garanterat saker i förundersökningen som skulle kunna lösa fallet, nu har polis och åklagare snöat in fullständigt så det behövs verkligen nya ögon som tittar på det. Ögon då som även törs tänka utanför den box som fallet hittills blivit inlåst i av de inblandade aktörerna. Men varför och när skulle den kunna släppas, finns det ens möjlighet till det?
Citera
2026-05-13, 19:58
Medlem
Ursäkta att jag inte läst hela dena tråd men undrar om någon med initialerna P T någon gång varit anhållen gällande Helenas försvinnande?
Citera
2026-05-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Min fetning.
Jag håller med dig om jag får säga så. Hm. Jag har definitivt inga tvivel om detta för sjuttioelfte gången och efter att fått kassera otaligt många spår och namn innan så har jag till slut nått fram då J*ri K har framvaskats ur den konkreta vittneskedja från 1-8 samt med komplement med "Mannen på Runstensvägens vändplan" sex veckor innan försvinnandet samt att den profil som blir synnerligen allvarlig om man adderar vad som sades i detta PM om J*ri K, jag fick till mig. Mariestadskällan2 har varit mig mycket behjälplig och nyttig också med att plocka fram namn i denna finska krets med utgångspunkt i Lockerud.

Om vi bara tar det från basic stadiet så var det personer som var mycket bekanta med området kring Ekudden då de t e x visste att det gick att framföra en bil inne på cykelvägen förbi Helenas hem denna natt och att denna också ledde fram till lekplatsen där skogsstigen mynnande ut och där ringar låg samt en lega/nedrampat gräs fanns i direkt anslutning. I och med att dessa personer som gjorde detta känt till allt detta och i denna mycket hårt pressade situation så måste de ha bott i Mariestad eller ännu mer sannolikt i områdets absoluta närhet. Vad jag menar med ca:1 kilometers avstånd från Lockerudsvägen 45 (J*ri K bostad) som idag heter Mariegärdes väg 25.

Någonstans kom dessa ifrån eller hur ? De bodde i Mariestad då GM måste ju känt ju till områdets geografi mycket bra. Vart tog de vägen ?? Hur svårt kunde detta bli egentligen då detta inte är Tokyo direkt som någon sade på Facebook. Brottet var även helt oplanerat...och görs väldigt nära ett tättbebyggt område... men för polisen blir detta mycket svårt. Okey kroppen togs bort, ovana o s v, så kan det vara men nu är vi framme. Jo, jag säger detta.

Kroppen är som du säger svårt att lokalisera men jag hävdar att den bör ligga någonstans vid de områden nedanför Trankärr och Berget 2 med Lugnås Stora Myren 3 som möjlig markör i väster.

Det kan finnas en person som kan få fart på denna utredning ordentligt igen och det är KM, vittnet. Det går inte att få bort honom från bron och sen vidare upp till skogsstigen vid Ekuddenvägen. Lägg till allt det andra så får man en kompletterande bild som stärker inte talar emot... att det faktiskt var han och Helena på bron. Ingen där uppe vid skogsstigen trodde att Helena skulle dödas där och då. Inte ens huvudgärningsmannen som ensam rusade efter en flyende Helena in på skogsstigen. Medgärningsmännen J*uko K och EA kunde inte hindra detta heller. Ingen hann med inklusive KM.

Den som jag tror tar över det strategiska befälet här blir storebror J*uko K samt vet att detaljer kan avslöja dem. Jag tror att det var J*ri K som slängde ut sandalerna i bushen och då bör det vara hans DNA som finns på dem. J*uko K städaren och fixaren. Han blir inblandad i detta och måste nu hjälpa sin lillebror ur detta samt sig själv. Det kan vara så att det var EA som var chauffören. När dessa sedan drar iväg även med kroppen och försvinner... så bör även KM som paralyserat vittne vända hem. Alla kan sätta sig in vilken helvetisk sits KM nu sitter i. Det absolut värsta är att inte ha kunnat rädda Helena vilket han inte kunde men adderat på detta än värre om detta skall komma ut i offentligheten också samt att han stött på sin sambons bästis som han också följt hemåt som mördas...Addera polisens eventuella misstankar och hur de hade resonerat... och medias skriverier och uppvaktning därtill samt att sambon kan dra mitt allt detta...Ingen vill fundera över att själv hamna i en sådan mardröm ens.
Du borde verkligen ta dina gigantiskt långa inlägg och din nya teori som du är SÅ otroligt säker på och bege dig till utredarna för kalla fall och presentera den. Du har ju löst fallet så vad väntar du på?
Citera
2026-05-14, 00:22
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KellAlfred
Du borde verkligen ta dina gigantiskt långa inlägg och din nya teori som du är SÅ otroligt säker på och bege dig till utredarna för kalla fall och presentera den. Du har ju löst fallet så vad väntar du på?

Den finns hos dem. Ja. Vad KF gör har jag ju absolut ingen insyn i och ligger utom min kontroll. Detta som ökar inne i mig är just en frustration då jag inte vet om KF arbetar med detta spår.

Jag lade upp detta spår till slut i tråden helt öppet för i värsta fall så familjen och folk kan se, i det fall ingenting kommer att mer göras från KF. Spåret handlar om en innebandyspelare som spelade för det lag IBK Lockerud som tog fem guld emellan 1986-1992. När jag lägger upp detta scenario visste jag endast att det var hans ett år yngre bror R*sto K (avliden) som var denne man som det står allt möjligt om som våldtäkter/misstänkt för våldtäkt, misshandel, missbruk, fängelse os v. Denna broder som just bodde på samma adress som J*ri under 1990 på Lockerudsvägen 45 och högst sannolikt inneboende hos J*ari.

Efter jag lagt upp detta scenario med J*ri så ramlar det in ett PM där denna person säger att han ägnat sig åt att skriva diverse meningslösa inlägg i diverse trådar för att komma upp till gränsen 50st då han kan skicka PM till mig och berätta det han har att säga om J*ari K bl a. Jag ser att detta har denne PM avsändare mycket riktigt gjort och sedan har han inte skrivit något mer inlägg på Flashback. När dessa våldtäkter av denna kvinna som var förtjust i J*ri K skall ha ägt rum vid början av 1990 då barnet som kvinnan senare födde var ett resultat av just dessa våldtäkter enligt kvinnans bror A***. En del trodde att kvinnan ljög eller fick skylla sig själv os v, enligt PM-avsändaren.

R*sto hade självklart inget med denna kvinna att göra men bröderna verkar alltså ha bott ihop när detta skall ha ägt rum enligt detta som PM-källan delger mig. Vi vet också om den studie från Karolinska Institutet: "Sexbrottslighet vanligare i vissa familjer" (9 april , 2015) ,där det sägs att om en broder eller far som dömts för sexbrott så ökar risken markant att även en annan broder också begår samma typ av brott. Att orsaken/sambandet till detta alltså är genetiskt betingad säger denna rapport.

Jag har gjort min del att taga fram huvudgärningsmannen med tillhörande scenario som är knutet till den styrande konkreta vittneskedjan 1-8.

Om det skall bli verkstad av detta då i form av att KF drar igång detta vet jag ju inte. Jag tror att antingen någon polis som läser detta eller journalist eller familjemedlem till Helena eller samtliga faktiskt börjar bearbeta Anders Eriksson om vägar framåt gällande DETTA spår. Något annat är fullständigt uteslutet och meningslöst det kan jag säga direkt och det kommer i så fall att än en gång gå helt söderut.
Citera
2026-05-14, 08:01
Medlem
VIKTIGT

Citat:
Ursprungligen postat av Roi72
Ursäkta att jag inte läst hela dena tråd men undrar om någon med initialerna P T någon gång varit anhållen gällande Helenas försvinnande?

Är det någon som kan svara på detta?
Citera
2026-05-14, 23:38
Medlem
Citat:
Då jag har ny information att tillföra fallet så finns inget behov av att skriva nonsenstillägg. Min fråga var enkel och det var om någon kändes vid att ha passerat dessa initialer på resan genom 5000 sidor.

Ingen verkar minnas att någon med de initialerna nämnts, så berätta gärna vad du har.
Citera
2026-05-15, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmsort2
Ingen verkar minnas att någon med de initialerna nämnts, så berätta gärna vad du har.

Märkligt ändå fanns han på löpsedeln när han blev häktad.

Såg att Helena Anderssons far gått bort. Tragiskt att han aldrig fick svar på vad som hände hans dotter.
Citera
2026-05-15, 10:39
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Såg att Helena Anderssons far gått bort. Tragiskt att han aldrig fick svar på vad som hände hans dotter.

Ser att du snart passerar 50 inlägg 😊, den du nu menar var han anhållen och sedermera häktad eller enbart anhållen?
Citera
2026-05-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Ser att du snart passerar 50 inlägg 😊, den du nu menar var han anhållen och sedermera häktad eller enbart anhållen?

Han blev förhörd och även hans fru (hon var inte på stadshotellet den kvällen/natten)
Citera
2026-05-15, 14:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

De som har varit aktuella i utredningen, har varit EA ("Dansken"), PR, KM och CL.

Du får gärna utveckla; någon mer bokstav i namnet, när detta skulle ha varit i tid eller liknande.

Du menar inte PaTa?
Citera
2026-05-15, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
De som har varit aktuella i utredningen, har varit EA ("Dansken"), PR, KM och CL.

Du får gärna utveckla; någon mer bokstav i namnet, när detta skulle ha varit i tid eller liknande.

Du menar inte PaTa?

Nej, inte PaTa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in