Citat:
Ursprungligen postat av
skovdebosse
Tycker att dina tankar om finnen j är bra. Däremot så finns det så mycket platser här i Skaraborg där man man kan gömma, gräva ner och dumpas kroppar. Kan finna precis var som helst. Säkert några som rekat en ev stöld. Det jag inte gillar är att du och Ugglan FORTFARANDE har med Km i händelseförloppet. Det drar ner på eran trovärdighet
Min fetning.
Jag håller med dig om jag får säga så. Hm. Jag har definitivt inga tvivel om detta för sjuttioelfte gången och efter att fått kassera otaligt många spår och namn innan så har jag till slut nått fram då
J*ri K har framvaskats ur den konkreta vittneskedja från 1-8 samt med komplement med "Mannen på Runstensvägens vändplan" sex veckor innan försvinnandet samt att den
profil som blir synnerligen allvarlig om man adderar vad som sades i detta PM om J*ri K, jag fick till mig. Mariestadskällan2 har varit mig mycket behjälplig och nyttig också med att plocka fram namn i denna finska krets med utgångspunkt i Lockerud.
Om vi bara tar det från basic stadiet så var det personer som var mycket bekanta med området kring Ekudden då de t e x visste att det gick att framföra en bil inne på cykelvägen förbi Helenas hem
denna natt och att denna också ledde fram till lekplatsen där skogsstigen mynnande ut och där ringar låg samt en lega/nedrampat gräs fanns i direkt anslutning. I och med att dessa personer som gjorde detta känt till allt detta och i denna mycket hårt pressade situation så måste de ha bott i Mariestad eller ännu mer sannolikt i områdets absoluta närhet. Vad jag menar med ca:1 kilometers avstånd från Lockerudsvägen 45 (J*ri K bostad) som idag heter Mariegärdes väg 25.
Någonstans kom dessa ifrån eller hur ? De bodde i Mariestad då GM måste ju känt ju till områdets geografi mycket bra. Vart tog de vägen ?? Hur svårt kunde detta bli egentligen då detta inte är Tokyo direkt som någon sade på Facebook. Brottet var även helt
oplanerat...och görs väldigt nära ett tättbebyggt område... men för polisen blir detta mycket svårt. Okey kroppen togs bort, ovana o s v, så kan det vara
men nu är vi framme. Jo, jag säger detta.
Kroppen är som du säger svårt att lokalisera men jag hävdar att den bör ligga någonstans vid de områden nedanför Trankärr och Berget 2 med Lugnås Stora Myren 3 som möjlig markör i väster.
Det kan finnas en person som kan få fart på denna utredning ordentligt igen och det är KM, vittnet. Det går inte att få bort honom från bron och sen vidare upp till skogsstigen vid Ekuddenvägen. Lägg till allt det andra så får man en kompletterande bild som stärker inte talar
emot... att det faktiskt
var han och Helena på bron. Ingen där uppe vid skogsstigen trodde att Helena skulle dödas där och då. Inte ens huvudgärningsmannen som ensam rusade efter en flyende Helena in på skogsstigen. Medgärningsmännen J*uko K och EA kunde inte hindra detta heller. Ingen hann med inklusive KM.
Den som jag tror tar över det strategiska befälet här blir storebror J*uko K samt vet att detaljer kan avslöja dem. Jag tror att det var J*ri K som slängde ut sandalerna i bushen och då bör det vara hans DNA som finns på dem. J*uko K städaren och fixaren. Han blir inblandad i detta och måste nu hjälpa sin lillebror ur detta samt sig själv. Det kan vara så att det var EA som var chauffören. När dessa sedan drar iväg även med kroppen och försvinner... så bör även KM som paralyserat vittne vända hem. Alla kan sätta sig in vilken helvetisk sits KM nu sitter i. Det absolut värsta är att inte ha kunnat rädda Helena vilket han inte kunde men adderat på detta än värre om detta skall komma ut i offentligheten också samt att han stött på sin sambons bästis som han också följt hemåt som mördas...Addera polisens eventuella misstankar och hur de hade resonerat... och medias skriverier och uppvaktning därtill samt att sambon kan dra mitt allt detta...Ingen vill fundera över att själv hamna i en sådan mardröm ens.