2026-05-15, 00:35
Medlem
Varför ska det vara så svårt avskeda en riksdagsman(kvinna)? Nån måste ju sätta ned foten!!!
Vi kan ju inte betala en brottsling som fortsätter sitta i riksdagen!!!!
Citera
2026-05-15, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Varför ska det vara så svårt avskeda en riksdagsman(kvinna)? Nån måste ju sätta ned foten!!!
Vi kan ju inte betala en brottsling som fortsätter sitta i riksdagen!!!!

Problemet är vad som händer om vi får en hotfull statsminister av typen Trump eller Orban som ser till att jobbiga ledamöter blir brottslingar. Så det måste vara ovanligt svårt att sparka en ledamot.
Citera
2026-05-15, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ingen här i tråden är egentligen intresserade av Katjas barn, men eftersom Katja själv drog in dem i soppan hon ställt till med får de åka med de också.

ja, hon verkligen gjort alla fel man kan göra.
attackera medierna, som krivit mindre om detta än sahlins toblerone eller att juholt hade dambesök som inte betalade sin del av hyran.

rätt skabbigt av henne att kasta in sina barn under bussen faktiskt.
Citera
2026-05-15, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Problemet är vad som händer om vi får en hotfull statsminister av typen Trump eller Orban som ser till att jobbiga ledamöter blir brottslingar. Så det måste vara ovanligt svårt att sparka en ledamot.
Det vorde vara illa .
Men nu har KN använd sin position till att göra slagningar och sälja information .
Hon är bevisligen samtidigt vane användare av amfetamin kokain och mer .
Att KN är en säkerhetsrisk måste vi förstå är ett faktum .
Citera
2026-05-15, 03:56
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
ja, hon verkligen gjort alla fel man kan göra.
attackera medierna, som krivit mindre om detta än sahlins toblerone eller att juholt hade dambesök som inte betalade sin del av hyran.

rätt skabbigt av henne att kasta in sina barn under bussen faktiskt.
Katja gillar sitt knarkande mer än sina barn. Att Katja saknar normala känslor som den narcissist hon är gör att hon ser sina barn som något hon äger och därför utan normala moderskänslor ser sig ha rätten att kasta under bussen för att kunna fortsätta med sitt missbruk.

Katja älskar bara sig själv och sina droger. Barnen betyder ingenting för Katja. Att Katja är skabbig ser man redan på hennes pundarutseende.

Att angripa media, som vad det verkar som hittills haft 100% rätt i allt de skrivit, tyder bara på att Katja har knarkat bort sin hjärna, eller att hon är dum i hela huvudet ändå.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-05-15 kl. 04:01.
Citera
2026-05-15, 06:05
Medlem

1. Det finns uppgifter om att hon har använt kokain under en längre tid.

2. Kokain har påträffats i hennes väska.

3. Blodprov visar förekomst av bensoylekgonin.

4. Håranalyser visar spår av kokain, MDMA och amfetamin.

Sammantaget tyder detta på ett allvarligt och återkommande missbruk som bedöms vara farligt för både henne själv och andra och socialnämnden bör därför utreda om missbruket är så omfattande och fortgående att tvångsvård bör övervägas.
Citera
2026-05-15, 06:17
Medlem
Hennes dyra drogmissbruk har gjort henne sårbar för otillbörlig påverkan. Varför är inte Säkerhetspolisen inkopplade?
Citera
2026-05-15, 06:44
Medlem
Nu när åklagaren har beslutat att väcka åtal mot Katja Nyberg behöver socialtjänsten skyndsamt utreda om hennes missbruk är så allvarligt, pågående och farligt att tvångsvård enligt LVM (Lagen om vård av missbrukare) kan bli aktuell.
Citera
2026-05-15, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
OBS! Detta har inget med Katjas fall att göra men jag kan förklara vad eftersupning handlar om

När man kommer till en olycka eller en liknande trafiksituation där en utpekad förare är påverkad av alkohol är det viktigt att det finns vittne som kan intyga att föraren INTE har druckit något efter incidenten. Vittnen behöver alltså ha full koll på den påverkade föraren till polisen kommer till platsen och tar över. Då kan man åka rätt in och blåsa.

Har man däremot ett tidsglapp innan polis kommer där ingen haft full uppsikt över föraren KAN det senare hävdas från misstänkt att denne drack EFTER krocken eller avåkningen eller vad det nu var.

För att utesluta detta hanterar man det som en eftersupning. Man åker till sjukhus där man tar blodprov och i direkt anslutning till blodprovet tar man ett urinprov. En timme senare tar man ytterligare ett urinprov. Viktigt att det inte gått mer än två timmar från incident/påstådd eftersupning till det första urinprovet för då blir det knepigt.

Dessa prover skickas som brukligt till RMV. De analyserar och kommer med ett utlåtande. Är det en fallande kurva mellan första och andra urinprovet så innebär det att personen har druckit alkohol längre tillbaka i tiden. Eftersupning kan alltså bortses ifrån. Personen har inte druckit efteråt som denne påstår och döms. Är det en stigande kurva tyder det på alkoholintag i nära anslutning i tid. Då behövs det noggranna uppgifter på vad och när misstänkt drack alkohol. Utifrån det kan RMV konstatera ganska exakt när personen druckit alkohol och om det skett före eller efter incidenten

Alltså man tar ett blodprov och två urinprov med en timmes mellanrum. Utifrån detta får man ett utlåtande från RMV att utgå ifrån.
Jag vet vad eftersupning är och hur det fungerar. Frågan var mer rörande det aktuella fallet. Lämnade Katja verkligen två urinprov (eller två blodprov som jag trodde var det man dubblerade)? Den uppgiften har jag inte sett någonstans.
Citera
2026-05-15, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Suck? Ja, om Du inte vet vad eftersupning är och hur polisen hanterar en risk för det, då är det suck, på dig! Då får Du läsa på om det. Det är inte min sak att lära obildbara puckon en massa saker här i tråden.

Det står relativt tydligt förklarat i FUPen, du kanske skulle läsa den istället för att sprida din inkompetens i imbecilla inlägg!
Jag vet vad eftersupning är och hur man gör för att ta reda på när en person har intagit alkohol. Men jag var/är rätt säker på att detta görs med dubbla blodprov, inte dubbla urinprov. Av det enkla skälet att blodprov borde vara enklare att ta med två timmars skillnad. Men, har jag fel där så har jag fel.

Och jag har inte läst hela FUP:en det ska erkännas. Men ingenstans i det som skrivits om det hela har det skrivits något om vare sig dubbla urinprov eller blodprov. Jag får väl läsa FUP:en och se vad det står där,
Citera
2026-05-15, 07:53
Medlem
Tur hon har muskler och vänner som kan få henne ur beroendet.
Citera
2026-05-15, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Suck? Ja, om Du inte vet vad eftersupning är och hur polisen hanterar en risk för det, då är det suck, på dig! Då får Du läsa på om det. Det är inte min sak att lära obildbara puckon en massa saker här i tråden.

Det står relativt tydligt förklarat i FUPen, du kanske skulle läsa den istället för att sprida din inkompetens i imbecilla inlägg!
Då har jag läst FUP:en och kan bara konstatera att jag helt missat att det uppstod viss misstanke om eftersupning. Jag får skylla på att det verkar som att inga medier skrivit om detta, vilket kanske inte är så konstigt. Märkligare är väl att inga medier skrivit något om det faktum att RMV inte uteseluter att det kan ha eftersupits typ straxt efter 19:45.

Hur är det med dina egna misstag i tråden? När kommer du t ex erkänna att det inte ligger kokain i några förråd i Uppsala, vilket du ju hade säkra källor på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in