2026-05-10, 19:20
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
I det här klippet berättar Gustav Kasselstrand om torgmötet i Visby den 27 juni:

https://www.youtube.com/shorts/RDX2bHIb_EA

Den 27 juni är också Gustavs födelsedag.

Gustav Kasselstrand och Alternativ för Sverige kommer om jag inte har missat någonting att på sin Sverigeturné besöka alla svenska landskap förutom Dalsland, Öland, Härjedalen och Lappland. Stämmer det?

Du sa att Afs kommer göra ett bra val i Filipstad? Men består inte Filipstad av det du så föraktfullt kallar "bondlurksrasister"?
Citera
2026-05-10, 22:06
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Lägg ner. Du har indoktrinerats av propaganda. Två skitländer som strider. Varför i helvete ska vi pumpa in pengar till ett av dom?
Snart kommer vi att vara inne på det femte året . Låt pengarna gå till våra pensionärer, istället
"Propaganda" som du menar inte stämmer. Hur vet du det? Det är rimligt att ryssjäveln fortsätter att försöka våldta andra efter ukraina. De slänger in folk i köttkvarnen som om det vore blandfärs bara.

Om vi istället ger pengarna till våra pensionärer så kanske inte våra pensionärer lever så länge till. För om 5 år kanske putler attackerar ett nato-land och då är det krig och då du
Citera
2026-05-14, 21:33
Medlem
Offerviljas avatar
En ny och väldigt intressant video av Gustav Kasselstrand:
Citat:
Stark tillväxt för "Övriga partier" – tar väljare från SD

"Övriga partier" rusar i opinionen och är nu uppe på rekordhöga 2,9 procent.

Tidöpartiernas läge blir allt sämre. De ligger nu 11 procentenheter (!) bakom de rödgröna.

Man kan därför med gott samvete rösta på Alternativ för Sverige i årets val. Det är där rösten gör störst konkret nytta.

Redan om vi får över 1 % skulle det orsaka ramaskri hos åttaklövern i riksdagen. Vi skulle redan vid denna nivå lyckas röra om rejält i grytan och få upp flera "förbjudna" frågor på den politiska agendan.
https://www.youtube.com/shorts/UoDOjcTnQ6o
Citera
2026-05-14, 21:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Övriga partier är inte samma som Afs. Gustaf är desperat som vanlig.
Citera
2026-05-14, 22:52
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Övriga partier är inte samma som Afs.
Det har du såklart alldeles rätt i, men "övriga partier" har ju i undersökningen ändå gått framåt ganska rejält. Vilka är det som har ökat så mycket då tror du? Örebropartiet? Jag tror faktiskt att Alternativ för Sverige kommer att göra ett succéval i höst. Svenskarna börjar äntligen vakna upp.
Citera
2026-05-14, 22:59
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det har du såklart alldeles rätt i, men "övriga partier" har ju i undersökningen ändå gått framåt ganska rejält. Vilka är det som har ökat så mycket då tror du? Örebropartiet? Jag tror faktiskt att Alternativ för Sverige kommer att göra ett succéval i höst. Svenskarna börjar äntligen vakna upp.

Jag är säker på att ÖP står för ökningen. Dessutom kan ökningen vara tillfällig. Har hänt förut.

Vad har du emot ÖP? Allard liknar ju för sjutton inget annat vi sett i svensk politik sen...jag vet inte när.
Citera
2026-05-14, 23:08
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Jag är säker på att ÖP står för ökningen. Dessutom kan ökningen vara tillfällig. Har hänt förut.

Vad har du emot ÖP? Allard liknar ju för sjutton inget annat vi sett i svensk politik sen...jag vet inte när.
Jag har ingenting emot Markus Allard och Örebropartiet. Han är faktiskt ganska cool. Ser hellre att människor röstar på Örebropartiet än på Jimmie Judesson och Sionistdemokraterna. Tycker dock att Alternativ för Sverige är det partiet som har bäst politik.

Bäst att göra i höstens riksdagsval enligt mig:

1. Rösta på Alternativ för Sverige
2. Rösta på Nordiska motståndsrörelsen
3. Rösta på Örebropartiet
4. Inte rösta alls
Citera
2026-05-14, 23:12
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag har ingenting emot Markus Allard och Örebropartiet. Han är faktiskt ganska cool. Ser hellre att människor röstar på Örebropartiet än på Jimmie Judesson och Sionistdemokraterna. Tycker dock att Alternativ för Sverige är det partiet som har bäst politik.

4. Inte rösta alls

Dan Eriksson, Markus Follin och Nick Alinia kommer troligen rösta på SD. Jeff Ahl på ÖP. Christian Peterson är jag osäker på, men med tanke på hur Christian rådissat Afs så lär det vara antingen SD eller ÖP för honom.
Citera
2026-05-14, 23:27
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Dan Eriksson, Markus Follin och Nick Alinia kommer troligen rösta på SD. Jeff Ahl på ÖP. Christian Peterson är jag osäker på, men med tanke på hur Christian rådissat Afs så lär det vara antingen SD eller ÖP för honom.
Okej. Jag gillar varken Dan Eriksson, Marcus Follin, Nick Alina, Christian Peterson eller Jeff Ahl. Fem stycken idioter som borde ägna sig åt någonting annat än vad de gör just nu. Stora namn som jag är ganska säker på kommer att rösta på Alternativ för Sverige i höstens val är Björn Björkqvist, Daniel Friberg och Jonas De Geer.
Citera
2026-05-14, 23:35
Medlem
Citat:

Övrigt-stapeln är alltid mer instabil, oförutsägbar och oregelbunden p.g.a. dess låga totalprocent samt att den delas bland flera småpartier. Visst det är lovande att det kommer enstaka undersökningar som visar på detta, men man ska inte alls dra stora växlar på detta. Känns som att det antingen är AfS eller Örebropartiet som står för det mesta här. Men även om övrigt "bara" skulle sluta på totalt 1,5 procent, så kan det fortfarande innebära att ÖP eller AfS skulle kunna ta sig över enprocentspärren, och det vore riktigt stort.

Citat:

4. Inte rösta alls

Allard må inte dela din ideologi, men det han vill genomföra skulle ha väldigt positiva effekter. Minimalt slöseri och massutvisningar av folk som inte borde vara här av diverse anledningar. Och trots att han inte skulle få igenom en enda sak, så skulle hans blotta närvaro förmodligen radikalisera hela samtalsklimatet vilket i sig vore ett steg i rätt riktning. Av med silkesvantarna och kalla en spade för en spade. Givetvis vore det även stort (förmodligen större) om Kasselstrand satt i riksdagen med AfS då svensk nationalism skulle bli mer rumsrent, även om Kasselstrand är finare i mun än Allard. Hans blotta existens skulle väl driva SD till vansinne.

Sedan, jag tycker det var ett enormt misstag av NMR att delta i den parlamentariska processen. I synnerhet om de kallar sig motståndsrörelse. Det känns som att de både vill ha kakan och äta upp den samtidigt vilket bara blir ett enda stort "lose-lose" av det. Sedan är inte NMR dumbommar, så de borde ju själva fatta att de aldrig skulle lyckas att bli ett stort riksdagsparti till att börja med även om stödet skulle finnas. För de skulle bara sluta som gyllene gryning i Grekland, dvs bli förbjudna och hamna i fängelse. Så varför ens bemöda sig? Låt mjukare och mer pragmatiska alternativ sköta den parlamentariska biten så kan väl NMR fortsätta med sina utomparlamentariska aktiviteter. I synnerhet när inget tyder på att de växer, snarare tvärtom.
Citera
2026-05-14, 23:40
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Nick Alina, Christian Peterson

Dessa två är ju hjältar!
Citera
Igår, 11:16
Medlem
Lumbagos avatar
Kasselstrand medverkar hos Frihetsnytt och diskuterar rapporten "Svenskarna och migrationsfrågan. Attityder till migration och migranter i Sverige 2012–2025" som kommer från Institutet för framtidsstudier:
Citat:
Rapport vill skapa "invandringsstöd" - S-aktivist bakom felaktiga siffror - Gustav Kasselstrand
Gustav Kasselstrand granskar den omtalade rapporten om svenskarnas syn på invandring och pekar ut flera stora brister i både metodik och slutsatser. Är rapporten forskning eller politisk opinionsbildning?
https://youtu.be/1Ez3ZJ7mATQ?si=5PKgu5mDycewBjEU

Rapporten går att hämta här:
https://www.iffs.se/publikationer/iffs-rapporter/svenskarna-och-migrationsfragan-attityder-till-migration-och-migranter-i-sverige-2012-2025/
Citat:
I denna studie görs en systematisk genomgång av hur svenskars attityder till migration har utvecklats mellan 2012 och 2025 i olika dimensioner. Det är en period då Sverige upplevde två större flyktingvågor – den huvudsakligen syriska 2014–2015 och den ukrainska 2022. I slutet av perioden fick också en ökning av den gängrelaterade brottsligheten mycket uppmärksamhet såväl medialt som politiskt. Här redogörs för hur svenskars attityder till migranter och migration förändrats över tid och hur förändringarna – liksom frånvaron av förändringar – kan förstås i ljuset av dessa händelser. Den data som används i studien kommer ifrån fyra oberoende undersökningar: Gallup World Poll, SOM-institutet, European Social Survey och Eurobarometern.

Studien har delvis möjliggjorts med finansiering av Delegationen för Migrationsstudier – DELMI.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in