Jag säger bara en sak, Aza är narcissist och jag kan förstå varför han fick kicken från sitt jobb, jag gillade honom tills igår men jag tappade all respekt för honom, dock utfallet i utslagsduell och örådet gillar jag skarpt
Givetvis stor skillnad mellan att bli varslad och att bli sparkad.
Nu när jag tittar andra gången dagens avsnitt så ser jag att Marie var ju jävligt stark på att gravla, men förlorade i kast. Hon var faktiskt tvåa till kastmomentet.
Hon är ändå utan chans vinna hela robinson, hon är en följare som behöver en ledare, utan en ledare blir hon meningslös grönsak utan åsikter.
Ända sedan hennes mamma/ledare Iki åkte till gränslandet har hon inte sagt ett ord
nej han jobbar ej kvar inom MFF, men finns inga uppgifter om det har med hans medverkan 9i robinson att göra, men folk här inne verkar fått för sig det ändå
Jag tror att Ola, Lasse och möjligen Halil eller Jonas står i finalen.
Halil känns som den mest normala Robinson-deltagaren i säsongen, tisslar och tasslar lite till och från, presterar helt okej.
Ola är en mycket bättre ”skurk” än bäbisen Aza som han måste dras med hela tiden. Han är en mycket mer gedigen Robinsonspelare även om jag stör mig på hans överlägsna kolugna sätt att snacka.
Lasse har gjort sig mindre sedan sammanslagningen och är inte skurken för något lag längre, och tycks ha presterat bättre i tävlingar på sistone.
Jonas tycks presenteras som ”hjälten” den här säsongen men han är sjukt ointressant. Tycker han och Ola känns väldigt lika varandra fast med lite annorlunda attityd.
Tycker nog att Aza är den värsta deltagaren av alla jag sett i seriens historia utöver Hayes och han den där stora serben som blev diskvalificerad. Fullkomligt osympatisk pajas. Snackar om manlighet hela tiden men gör ingenting annat än att följa sin idol Ola som en hund och kopiera honom, det enda beslutet han tagit självmant gick ju skitbra.
Tycker överlag det varit en rätt svag säsong, med lite för många tävlanden som tar programmet lite väl så seriöst, och tråkiga ”twistar” som tar över för mycket.
Senast redigerad av tuggbakk 2026-05-14 kl. 20:21.