2026-05-14, 18:54
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
håller med potter bygger ett lag för en turnering inte för framtiden, jag tror personligen inte han kommer vara förbundskapten så länge heller.

Han tar ut spelare han känner sedan innan och vet vad han får ut av utan att de kommer spela en enda minut givetvis, tex Sema

Larson swedberg och rooney vet han inte accepterat den rollen och skapat alla möjliga former av problem tex rubriker i media vi ser redan nu.

jag har med svårt se någon av de tre kommer spela mera under potter i landslaget överhuvudtaget, då det här var en väldigt tydlig markering, men det bryr han sig nog inte om för jag tror inte han planerar sitt länge som förbundskapten i sverige, och bara ta dem till vm gör hans jobb fullgjort och alternativ lär inte saknas, gör han dessutom ett bra och godkänt vm, så är han nog klar för annat inom kort efteråt med.

Håller med i det du skriver och tyvärr kommer Sveriges landslag inte ha någon utveckling.
Han har visat att han inte vill ha med dem nu eftersom laget är viktigare än jaget.
Killarna kommer inte att ändras och ska inte heller behöva göra det. De vet sitt värde. De kommer utvecklas i sina lag i Europa men inte tillsammans med svenska landslaget.
De tjänar sina pengar har kul i sina klubbar och övriga Europa undrar vad som är fel. Vad är galet.
Framtiden för dem finns tyvärr inte där efter detta. De är inte välkomna i Sveriges landslag.

Det är bara otroligt tråkigt för Svensk fotboll.
Senast redigerad av BallaBella 2026-05-14 kl. 19:31.
Citera
2026-05-14, 18:57
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Otroligt att vi ens är med i VM-slutspelet! Helt otroligt när man ser till hur kvalgrupperna slutade. Sverige 2 poäng, via två oavgjorda, i en av de sämsta grupperna går alltså vidare inhalkat på ett bananskal. Polen som vann 5 och spelade två oavgjorda, samt endast en förlust får INTE spela - helt makabert system, egentligen...

Och dessutom får Sverige hemmaplan i den avgörande matchen.

Det är ju sjukt och jävligt bedrövligt egentligen men men den här gången gynnar det Sverige även om jag personligen anser att det förstör fotbollen på lång sikt med så många VM-lag.
Citera
2026-05-14, 19:30
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Ja de har tid att mogna. De får lägga bort divafasonerna, kamma sig och ställa sig i kö. Så kommer nya möjligheter kanske redan om 2 år.

Mogna ….. tror du att de är tre avocados eller vad?
Vet du hur många fotbollsspelare på landslagsnivå i världen som har åsikter och krav. Spelare som vill spela och har testosteron och vilja. De har ett driv.
Det är så det ska vara.
Inte några avocados som ligger där och väntar på att något ska hända. Vänta på att de blir gamla och utan driv.

Hur tror du det är i andra landslag där folk är mer hetlevrade.
Typ Spanien och Frankrike.
Tror du de väntar på att spelare ska bli mogna?
Nä! De låter dem spela och kan hantera detta.
Citera
2026-05-14, 20:34
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Ja det är viktigt att vara ja sägare och följa gruppen och inte klaga om man vill spela.
Vilken 20 åring med mycket fotboll i sig vill inte spela.
Det är väl det som ger resultat på planen.
Inte någon halvbra spelare som gärna sitter på bänken och tycker det är ok.

Det är så typiskt svensk att man ska vara nöjd och tacksam.
Jag ser det som en sundhet att man är taggad och vill spela.

Ronaldo blev bänkad och blev skogstokig.
Självklart ska man bli arg och det ska en förbundskapten klara av.
Vilka storstjärnor har inte krav och egenheter. Vilka av dem är inte mycket JAG.

Sverige har inte ens de problemen då man inte har så stora stjärnor men ändå är man rädd för att inte alla kommer sitta och hålla varandra i händerna och sjunger myssånger.

Att välja sina gamla polare och inte se fördelarna med spelare som vill spela är en brist. En nackdel för Sverige.

Jag tror man gör en stor miss och Potter kommer inte bli långlivad tyvärr.
Väljer man inte ut de bästa hungriga spelarna med rätt erfarenheter och kunskap blir det inte bra.

Att tro att en spelare som spelar i Allsvenskan ska höja sig under VM och nu fixa en högre nivå blir ju bara konstigt.

Håller helt med. Svenskar i tråden verkar inte förstå att vi inte har många spelare att välja mellan, så att straffa dessa 3 spelare så hårt blir löjligt.
Citera
2026-05-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Håller helt med. Svenskar i tråden verkar inte förstå att vi inte har många spelare att välja mellan, så att straffa dessa 3 spelare så hårt blir löjligt.
JUag tror inte någon av dem hade fått så mycket speltid oavsett vilken förbundskapten vi har tyvärr.

De kanske inte går ha i truppen av den anledningen de kräver speltid och istället drar ner laget, inte säkert resultatet i VM nu blir bättre med dem i truppen är det jag vill säga
Citera
2026-05-14, 21:09
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Fast det som var grunden till detta makabra var att man vann 5 av 6 matcher och en oavgjord i Nations League och målskillnad 19-4. Lite cred ska man ha. Lite charmigt och tröstefullt också att det finns ett sånt här slags "lucky loser" system.

Jo, så är det, men tror inte Polen och Danmark håller med... :-)
Citera
2026-05-14, 21:11
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Och dessutom får Sverige hemmaplan i den avgörande matchen.

Det är ju sjukt och jävligt bedrövligt egentligen men men den här gången gynnar det Sverige även om jag personligen anser att det förstör fotbollen på lång sikt med så många VM-lag.

Ja, som sagt - helt sjukt, men också skönt att det gynnade oss, så sett klagar jag inte... ;-)
Citera
2026-05-14, 21:51
Medlem
Tantradyss avatar
Fortfarande för mycket "blatterier" i truppen. Borde maximeras till maximalt en som inte talar utan brytning. Strongt att skippa Tottenhamstölpen Dejan Kulusevski, som trots att han är född i Sverige inte kan prata rent. Karldjäveln borde väl ha råd med en språklärare. Att hålla på och bröla med utlandsbrytning, är inte att visa stolthet för landslagsplatsen.
Citera
2026-05-14, 22:48
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Fortfarande för mycket "blatterier" i truppen. Borde maximeras till maximalt en som inte talar utan brytning. Strongt att skippa Tottenhamstölpen Dejan Kulusevski, som trots att han är född i Sverige inte kan prata rent. Karldjäveln borde väl ha råd med en språklärare. Att hålla på och bröla med utlandsbrytning, är inte att visa stolthet för landslagsplatsen.

Nu är det väl knappast för att han pratar blattiska han inte togs ut till truppen, men visst.

Vita människor ska inte prata så här. Lex guidetti.
Citera
2026-05-14, 22:54
Medlem
Tantradyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Nu är det väl knappast för att han pratar blattiska han inte togs ut till truppen, men visst.

Vita människor ska inte prata så här. Lex guidetti.

Grabbarna är kanske lågbegåvade.
Citera
2026-05-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Jag säger det igen.
Finns en anledning till att vi är en C nation.
Sverige spelar i B-divisionen i kommande Nations League.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jo, så är det, men tror inte Polen och Danmark håller med... :-)
Polen slapp spela semi i VM-kvalet 2022 och mötte Sverige på hemmaplan i finalen.
Danmark blev inbjudna till EM 1992 trots att de hade misslyckats i kvalet.
Citera
2026-05-14, 23:06
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Grabbarna är kanske lågbegåvade.
De snackar väl bara den sociolekt de fått från kompisarna. De flesta från Brommapojkarna verkar snacka så.

Undantaget är kanske om du kommer från en familj där man kan tänka sig att språk är viktigt (såsom Albin Ekdal)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in