Citat:
Ursprungligen postat av
iceink
Håller helt med. Exakt därför vi har med dessa alternativa anfallare. Men du... Gustaf Nilsson? 36 min speltid under hela våren i Clubb Brugge. Utöver det nätt och jämns ens inkallad som bänkvärmare. Och under hösten så skrapade han ihop drygt en timme matchtid.
Jag hade ärligt talat hellre haft med Zlatan. Han är lång, stark, och riktigt galet att slänga in honom när det är 10 min kvar.
Och alla ni som saknar smådivorna. Vem vill ni helst ha på bänken, en glad och peppande Sema (som fortfarande är glad av sitt hattrick mot Algeriet) eller en grinig Roony som sitter och surar för att han inte fick speltid mot Polen/Ukraina?
Om truppen redan är fylld med startspelare och alla tänkbara reserver till dessa och nr 25 och 26 främst, men inte enkom, är med tanke på att också skapa harmoni och god stämning under den (förhoppningsvis

) långa tid som spelarna ska vara borta från hemmet, familjen och nära vänner så kan jag nog absolut tänka mig bättre val än Zlatan.
Jag tror INTE att LAGET skulle gynnats av att ha Zlatan i truppen om han inte var tänkt att få spela en hel del. (Zlatan har vid flera tillfällen, både i intervjuer och på sociala medier, skämtsamt eller kaxigt refererat till sig själv som "Gud".)
Att ta ut de spelare man ser som startspelare och deras reserver tycker jag känns lättare än de spelare man ser som reservernas reserver. På dessa spelare ställs nästan högsta kraven, att de ska vara glada och supportande till laget fast de inte får 1 minuts speltid fast de är stjärnor i sina hemmalag.
Därför platsar inte Larsson och Rooney.