2026-05-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krachon
Rumpollon, Notlostintheworld m.fl. kör den där skiten i DM.

Jag håller med, det är bara för mycket och jag har försökt lägga ner men blir provocerad av hans lögner. Men nu är det enough. Enough is enough. Nån DM är jag inte alls intresserad av.
Senast redigerad av notlostintheworld 2026-05-14 kl. 14:37.
Citera
2026-05-14, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Vi har problemet med ADHD i en allt stigande grad i samhället, och de har svårt att kontrollera sina känslor (Aza). Så de kommer också finnas i Robinson och skapa drama.

Sen har vi de högfunktionella autisterna med sina problem och som har svårt att tyda känslor och som behöver rutiner för att må bra. Så de kommer också finnas med i Robinson och skapa drama på sitt sätt. De kan också få starka känsloutbrott och de kommer också finnas i allt större utsträckning i vårt samhälle.

Och så finns de stackarna som har både ADHD och autism. Kan inte vara lätt.

Och sen har vi narcissisterna/de med narcissistiska drag som utgör en betydande andel av oss numera då vi lever i ett narcissistiskt samhälle där grandiositet och "att ta för sig" är ledorden idag. Och som understöds av de rådande värderingarna.

Allt vad samhället består av avspeglar sig i Robinson.

Yes så är det! Sen tycker jag att Aza, som själv uttrycker att det har med hans ADHD att göra, kanske bör fundera på hur han ska hantera det snarare än att skylla på diagnosen. Jag har själv en psykiatrisk diagnos och ser det som en skyldighet att ta hand om och söka hjälp för detta, både för mig själv och andra. För mig är det vad en riktig man bör göra. Med det sagt så vet jag inte om han har gjort det sen lär det inte hjälpa att de knappt äter något och det lär ju inte hjälpa honom direkt.
Senast redigerad av Undermedvetenh3t 2026-05-14 kl. 14:45.
Citera
2026-05-14, 14:53
Medlem
lunarluddes avatar
Aza är kung, han gör hela programmet just nu.

Håller på Aza, Ola, Lasse och Carro
Citera
2026-05-14, 14:56
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Haha, jag antar du skojar?
Citera
2026-05-14, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krachon
På vilket sätt fuskade Ola?

Spola fram till 10:10 i avsnittet när han börjar vingla, så greppar han påsarna för stabilisera sig själv.

Gillar Ola, men han kom undan med fusk
Citera
2026-05-14, 15:46
Medlem
Disneylovers avatar
Det har ju pratats lite om Jonas sexualitet i den här tråden, och jag undrar om det kan ligga något i det folk diskuterar. Tror ni att han är bög? Frågar åt en kompis.... 🙈
Citera
2026-05-14, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disneylover
Det har ju pratats lite om Jonas sexualitet i den här tråden, och jag undrar om det kan ligga något i det folk diskuterar. Tror ni att han är bög? Frågar åt en kompis.... 🙈
jag är ganska ssäker på jonas och halal är bögar och det är därför de är i samma pakt.

Någon som vet om de började date efter programmet?
Citera
2026-05-14, 16:25
Medlem
Loikkaris avatar
Ni som skriver annat än Robinson eller Gränslandet, kan ni inte göra det via PM eller starta ett eget tråd för tramset?
Citera
2026-05-14, 16:25
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Tycker du verkligen att du är rätt person att leka minimoderator?
Det tog ju dig ett par år att själv förstå och följa regler, och du har ju till och med blivit avstängd mer än en gång.

Ser dessutom dig fortfarande använda tråden som en slags chatt, där du svarar på sllt möjligt utan att själv bidra med något vettigt.

Du är den som år ut och år in älskar att mobba ut folk och jag är ditt Hatobjekt nummer 1.

Så av Dig förväntar jag mig inga normala konversationer!

Angående Robinson som tråden ska avhandla:
Så är Halil min favorit och jag hoppas han Vinner. Halil är den enda av deltagarna som förstår att det är en Tävling i varje fall!

Vilken är Din favorit?
Citera
2026-05-14, 16:33
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
Ja Jonas har psykopatiskadrag och ser bara sig själv och sina fördelar, han skiter i sonja han kan ändå inte röstas ut.

Jag har träffat jonas i jobbet ett par gånger och han är lika dryg och arrogant där med psykopatiskadrag och unyttjar sin högre ställning emot alla så ofta han kan

Ooops - lite insiderinfirmation om Jonas personlighet och beteende privat. Visst, inte objektiv info visserligen men intressant iaf.

Man kan nog aldrig som deltagare riktigt dölja sina sämre sidor tror jag utan att det skiner nog igenom. Som t ex med Jonas.

Det finns några deltagare till av liknande kaliber: Både Iki och Amadeus har visat lite karaktärsdrag som är mindre smickrande.
Citera
2026-05-14, 16:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Aza är kung, han gör hela programmet just nu.

Håller på Aza, Ola, Lasse och Carro
Tjuven, cocken, lasse kung, och horan. Salig blandning
Citera
2026-05-14, 16:41
Medlem
ziggarillens avatar
Trist säsong då det absolut inte finns någon som man hoppas lite mer på. Jonas saknar karisma och är så ointressant. Totalt beige. Får bli Lasse då som kanske tar hem det till sist? Den enda som sticker ut men ingen man skulle vilja umgås med direkt.
Senast redigerad av ziggarillen 2026-05-14 kl. 16:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in