Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Givetvis så borde man kunna snabbt kolla upp var en person bor någonstans. Allt annat är trams.
Om du inte vill synas så kan du välja på att lämna Sverige eller skriva och säga till att dessa tjänster plockar bort dig. En möjlighet som jag hoppas de tar bort.
Jag håller med dig, helt och fullt!
Varför ska man kunna ta bort sig själv?
Då känns det som att man verkligen har något att dölja.
Jag har kollat upp folk, både för att jag har behövt och för att vänner har behövt, genom att få reda på hela personnumret så är det lätt att få ut eventuella domar.
En kollega till mig började träffa en kille ifrån en annan stad, men efter några träffar så började hon ana att något inte stod rätt till med han.
Jag frågade efter hans namn och stad och sa åt henne "Hold my Poodle!" typ..
Eftersom det går att få reda på tidigare adresser, så visste jag till vilka tingsrätter jag skulle vända mig till.
Det blev bingo på varenda tingsrätt!
Det visade sig att killen var dömd 15+ gånger för olika kvinnofridsbrott, stalking och misshandel på tidigare flickvänner samt mot sitt barn och även tjejer som han bara hade träffat några enstaka gånger.
Kollegan lät kontakten medvetet rinna ut i sanden, eftersom hon inte vågade avsluta direkt. Det var uppenbarligen något som hade triggat han tidigare, enligt flera domar.