2026-05-14, 10:33
Medlem
Guldner.Spessarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Ni helt vanliga svenska arbetstagare som inte har pengar i släkten, inte är arbetsgivare, inte går runt med vanföreställningen att ni skulle vara bättre än andra. Varför i helvete röstar ni på moderater och andra borgarsvin? Fattar ni ens vad ni gör? Ni röstar på de partier som finns till bara för att tidigare generationer av kapitalister ville ha politisk representation.
Har ni ens umgåtts med riktiga borgarsvin? De som gynnas av dessa partier. Har ni bott på någon av de orter där dessa dominerar? Jag har gjort det. Stereotypen är i högsta grad sann.
Rika familjer som blivit det på andras arbete. Dessa har barn som växer upp i bekväma miljöer som gör dem till banala människor. Det räcker att man öppnar deras sidor på sociala medier så ser man det tydligt. Allt är ytligt och problemfritt. Det är dyra resor, kläder och lättsinniga accessoarer.
De umgås i grupp med sina lika. Inte med sådana som dig och mig.
De kanske ler åt dig vid kopiatorn, men de skulle inte umgås med dig tillsammans med sina fina vänner.
Varför i helvete röstar du på deras partier?! Du skämmer ut dig. De har lurat dig att rösta emot dina egna intressen genom att få dig att fokusera på nonsensfrågor.
Du kanske inte gillar woke. Ok, moderaterna är mest woke av alla. Bara häromdagen lade de upp någon manshatande dynga där de bara nämnde männens skuld och inte ens erkände att kvinnor också kan skada män. Mycket ilska i kommentarsfälten.

Gör dig själv en tjänst och koncentrera dig på kärnan av frågan.
Kärnan är klasskampen. Blir du rik på andras arbete eller blir de rika på ditt? Har du solidaritet eller inte?
Är du arbetstagare eller arbetsgivare.

Var smart. Låt dig inte luras. Påverka partierna på rätt spelhalva åt det håll du vill, men börja in göra självmål genom att rösta på borgarsvinen.

Jag säger detta för din skull. Borgarna upprepar samma floskler om och om igen.
De pekar finger mot vänstern och säger hycklare. Men de är själva hycklare och deras politik gynnar inte dig.

Vill du ha konservatism inom en ekonomiskt vänsterorienterad marknadspolitk där man tar arbetskraften i försvar så försök att påverka.

Jag vet att forumet överflödar av borgarsvin, men låt dem inte vinna. Det är här de sitter och tramsar medans du står på golvet och skänker ditt liv, tid och hälsa till kapitalisten för en månadslön vars värde du sannolikt tjänat ihop på några dagar.

Tänker du vakna?
Du riktar dig till personer som du enligt egen utsago vet inte finns här. Så vilket är ditt egentliga motiv med trådstarten?
Citera
2026-05-14, 10:35
Medlem
Citat:
Tänker du vakna?

Det finns inget parti i Sverige som inte luras. Alla är på gång att försöka forma något system som gör att de rika kan dra lite mer nytta utav att folk skall kunna arbeta åt dem gratis...

Och båda sidorna är lika stora cucks för arbetsgivare. Det finns inget parti öht, inte ens SD som sätter Svenskars hälsa eller värlfärd först.. Allt handlar om att runka arbetsgivare långsamt nog att kunna hamna på dess goda sida och få ta del av deras pengar och så deras röster.
Senast redigerad av Kanonen56 2026-05-14 kl. 10:38.
Citera
2026-05-14, 10:37
Avslutad
Oavsett höger eller vänsterregering så finns det ett par saker som tidigare regeringar helt missat :
Du måste lära dig svenska när du är Sverige. Betydligt hårdare krav.
Du måste vara villig flytta dit jobben finns.
Betydligt hårdare krav.
Betydligt hårdare lagar och polisbefogenheter. Inte minst våldtäkter och alla åldringsbrott.
Det finns en sak jag skyr mer än orättvisa skatter, det är lättsinniga bidrag.
Jag vill känna att jag har en regering som får:nu jvlar kavlar alla svenskar som kan upp ärmarna och jobbar för Sverige. Bara den ytterst lilla del av unga och äldre som behöver stöd ska få det stödet men helhjärtat.
Det får fn vara slut med en verklighet med lyckopiller i en deprimerad befolkning sen decennier !
Min största tvekan med S regering; hur ska de kunna samarbeta med fanatiska miljövurmare och Palestinaanhängare?
Citera
2026-05-14, 10:41
Medlem
Terrorstorms avatar
Vad ska vi som avskyr både borgare och utlänningar ta oss till? Vi saknar också representation.
Citera
2026-05-14, 10:47
Medlem
Jag har inte växt upp med "borgarsvin" så jag vet faktiskt inget om hur de lever och vilken inställning de har till "oss andra". Den lilla erfarenheten jag har är att de uppskattar folk som jobbar och gör sin grej.

Jag har däremot växt upp med folk som är arbetare , arbetslösa, invandrare i ghetton, småkriminella, osv, och jag föredrar nog de som kämpar sig uppåt och producerar något, än de som anser att alla deras problem ska lösas med mer bidrag och "resurser", som vänster människor gör.

Som sagt har jag upplevt dessa människor och vet att ju mer pengar de får, desto mer pengar vill de ha. Får de pengar slösar de bort dem på nöjen tills de är panka igen. Och allt är samhällets fel.

Varför skulle jag hata borgare ? De har aldrig gjort mig något illa.
Citera
2026-05-14, 10:50
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Jag tycker även KD förtjänar en röst, inte minst för att Ebba är så inihelvete bra. Jag hade gärna haft Ebba som statsminister. KD är dessutom emot könsbytarlagen, ihop med SD.
+1 på detta!
Ebba är helt klart den mest kompetenta av alla partiledarna.
Heja KD och Ebba i valet 2026!
Citera
2026-05-14, 10:53
Medlem
KapitalismKnullads avatar
En massa borgarsvin har svarat i tråden precis som jag befarade.

Ignorera deras skitsnack. Du tjänar ingenting på att din arbetgivare blir rik.

Det spelar ingen roll om förutsättningarna för näringslivet skulle bli bättre när allt ändå går ner i fickan

på slavdrivaren.

I USA ser man det här överallt och även här.

Många gör mycket för lite betalt och VDn/kändiskapitalisten staplar miljarderna på hög.
Citera
2026-05-14, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
+1 på detta!
Ebba är helt klart den mest kompetenta av alla partiledarna.
Heja KD och Ebba i valet 2026!

Hon är sämst av alla. En människa som släpptes in alldeles för ung och lajvat politiker sedan dess.
Dessutom verkar hon själv tycka att hon är fantastisk och drömmer om en internationell karriär.
Det kan nog ske med tanke på att många av de som har en internationell karriär är dummare än vissa lokalpolitiker.
Citera
2026-05-14, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Vad ska vi som avskyr både borgare och utlänningar ta oss till? Vi saknar också representation.

Då är det väl Örebropartiet kanske

Nä men seriöst, jag tror jag förstår vad du menar. Jag ogillar inte indvandrare som är skötsamma.
Jag ogillar kriminella och en del av dem är svenskar och andra invandrare. De som inte sköter sig skall ut.
Sedan avskyr jag feminism som används som manshat och det mesta annat som skulle beskrivas identitspolitiskt.
Men ekonomiskt vänster.

Sossarna har ju gått mer konservativa på Gal/Tan-skalan. Det är nog bra.

Men det skulle behövas ett tydligt vänsterkonservativt parti. Ett parti som är tydligt med att det är konservativt och tydligt med att det är vänster ekonomiskt.
Det existerar inte direkt i Sverige. Sossarna är väl närmast.

Egentligen är det en modern sak att prata om vissa saker som "konservativa". Hela spektrumet har förskjutiits. Sossarna brukade vara mer "konservativa" som sin standard.

Danska socialdemokraterna är nog perfekt för dig.
Citera
2026-05-14, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Röstar på S och är fackligt ansluten vi är på arbetarnas sida och slåss med arbetsgivarna.

Vem som helst kan starta företag och bli arbetsgivare. Lever du kvar att man måste få tillstånd ifrån Kungen/Borgmästaren? Måste varit 100+ år sedan sådant togs bort.

Sen kan du skära guld med täljkniv.
Citera
2026-05-14, 11:03
Medlem
heliotrops avatar
HejTS, jag är KLARVAKEN. 😐
Jag är medveten om att man som SD-röstare blir lite halv"knullad" av flacid borgarsvin-7 cm-snopp men en röst på V eller S är att som att bli gruppvåldtagen analt varje dag. Pardon my french...

S består till stor del av folk jag inte anser ska vara i Sverige (terrorister islamister livstids socbidrags-mottagare, bög och jämställdhets-hatande muslimer) så varför rösta på dem? V skiter i svenska arbetare och omfamnar olika minoriteter (som sinsemellan hatar varann)

Jag kan inte rösta på partier där en stor del av väljare hatar mig (etnisk svensk kvinna). Det säger väl sig själv?
Citera
2026-05-14, 11:04
Medlem
Wajis avatar
Citat:
En massa borgarsvin har svarat i tråden precis som jag befarade.

Ignorera deras skitsnack. Du tjänar ingenting på att din arbetgivare blir rik.

Det spelar ingen roll om förutsättningarna för näringslivet skulle bli bättre när allt ändå går ner i fickan

på slavdrivaren.

I USA ser man det här överallt och även här.

Många gör mycket för lite betalt och VDn/kändiskapitalisten staplar miljarderna på hög.

Man skäms lite som rik att min skattepengar går till ett jon som dig. Bidragsparasiter som dig blir man äcklad av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in