2026-05-14, 09:57
Medlem
Karmans avatar
Vänsterns primära mål är att ta från de som sköter sig och ge till de som inte sköter sig. Oftast handlar det om ren avundsjuka, som leder till improduktiva politiska beslut som skadar Sverige och alla svenska intressen.
Citera
2026-05-14, 09:59
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Du kanske tycker vi ska skrota kollektivavtal? Jävla moderatsvin
Den "svenska modellen" på arbetsmarknaden borde skrotas ja. Den är kontraproduktiv på det stora hela och skyddar de som är inne på arbetsmarknaden, men stänger ute de som vill in och göra rätt för sig. Precis som med den reglerade hyresmarknaden för övrigt.
Citera
2026-05-14, 10:00
Medlem
Borgarna med dvärgen och skräcködlan kan dra
Jimmi Israel kan dra
Lutar åt lägga min röst på djur/moder naturs vägnar dom har gjort mycket för mig
Citera
2026-05-14, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Dumheter. Sossarna har samma åsikter som borgarna nu.
Stölden från kapitalisterna är mååååååånga gånger större än skatt och annat. Inte ens i samma universum.
Vi har aldrig haft så stora klyftor. Aldrig haft så mycket miljardärer och fattiga.

Vattenfalls VD är moderat och kvinna. 16 mille om året i lön...
Borgarna tar från arbetarklassen och ger till sina kvinnor. Både män och kvinnor i borgarklassen rånar män och kvinnor i arbetarklassen.

Jag fattar helt ärligt inte varför jag eller någon annan skulle bry sig om klyftor. Så länge arbetarklassen får det bättre, varför i hela jante skulle man bry sig att steget uppåt blir längre?

Svensk arbetarklass mår bäst i världen, för att vi har ett kapital som drar hela landet. Jag fattar ärligt talat inte, är resonemanget ”det gör ingenting om jag blir fattigare, bara det går dåligt för alla”? Eller?
Citera
2026-05-14, 10:08
Medlem
Kalaskula544s avatar
Tänk.. utan borgarna har vänstern inget kapital att ta ifrån.

ÄGD!
Citera
2026-05-14, 10:08
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Ni helt vanliga svenska arbetstagare som inte har pengar i släkten, inte är arbetsgivare, inte går runt med vanföreställningen att ni skulle vara bättre än andra. Varför i helvete röstar ni på moderater och andra borgarsvin? Fattar ni ens vad ni gör? Ni röstar på de partier som finns till bara för att tidigare generationer av kapitalister ville ha politisk representation.
Har ni ens umgåtts med riktiga borgarsvin? De som gynnas av dessa partier. Har ni bott på någon av de orter där dessa dominerar? Jag har gjort det. Stereotypen är i högsta grad sann.
Rika familjer som blivit det på andras arbete. Dessa har barn som växer upp i bekväma miljöer som gör dem till banala människor. Det räcker att man öppnar deras sidor på sociala medier så ser man det tydligt. Allt är ytligt och problemfritt. Det är dyra resor, kläder och lättsinniga accessoarer.
De umgås i grupp med sina lika. Inte med sådana som dig och mig.
De kanske ler åt dig vid kopiatorn, men de skulle inte umgås med dig tillsammans med sina fina vänner.
Varför i helvete röstar du på deras partier?! Du skämmer ut dig. De har lurat dig att rösta emot dina egna intressen genom att få dig att fokusera på nonsensfrågor.
Du kanske inte gillar woke. Ok, moderaterna är mest woke av alla. Bara häromdagen lade de upp någon manshatande dynga där de bara nämnde männens skuld och inte ens erkände att kvinnor också kan skada män. Mycket ilska i kommentarsfälten.

Gör dig själv en tjänst och koncentrera dig på kärnan av frågan.
Kärnan är klasskampen. Blir du rik på andras arbete eller blir de rika på ditt? Har du solidaritet eller inte?
Är du arbetstagare eller arbetsgivare.

Var smart. Låt dig inte luras. Påverka partierna på rätt spelhalva åt det håll du vill, men börja in göra självmål genom att rösta på borgarsvinen.

Jag säger detta för din skull. Borgarna upprepar samma floskler om och om igen.
De pekar finger mot vänstern och säger hycklare. Men de är själva hycklare och deras politik gynnar inte dig.

Vill du ha konservatism inom en ekonomiskt vänsterorienterad marknadspolitk där man tar arbetskraften i försvar så försök att påverka.

Jag vet att forumet överflödar av borgarsvin, men låt dem inte vinna. Det är här de sitter och tramsar medans du står på golvet och skänker ditt liv, tid och hälsa till kapitalisten för en månadslön vars värde du sannolikt tjänat ihop på några dagar.

Tänker du vakna?

Du vill att så ge muslimerna mer makt så de kan våldta äldre , tömma vår ekonomi, samt se till att klanerna styr kommunerna.

Är du svensk så röstar du höger. Annars är du en looser som vill leva på bidrag och inte jobba
Citera
2026-05-14, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Röstar på det som gynnar mig och Sverige.. Mindre blattar är prio för då har vi pengar till vad vi SKATTEBETALARE vill ha och det är inte arbetsskygga bankomatmigranter.

Sozzarnas trollarme jobbar 24/7 nu på Flashback .

Snälla kan du inte upplysa Flashback om hur mycket färre invandrare vi har idag, relativt innan SD fick så stort inflytande efter valet 2022.

Ser du inte att inget händer? Ja, förutom att rika blir rikare då, medan medelklassen krymper och inte har det mycket bättre än det lägre samhällsskitet... och kriminaliteten så klart, som blir än mer utbredd trots hårdare straff, kraftigt ökade resurser och fler verktyg till Polismyndigheten.

Du är manipulerad, snudd på grundlurad.

Mvh,
F.d. SD:are
Citera
2026-05-14, 10:17
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Hade borgarna fått bestämma hade vi inte fått semester eller haft en a-kassa. Vi skulle bli slavar
Citera
2026-05-14, 10:18
Medlem
LKKINGENs avatar
Hur du än vänder på det då kommer inget parti stå på din sida.
Moderaterna och gänget förstör hela vår samhällsstruktur.
Sossarna ihop med V MP använder det lilla vi har kvar av det som en gång var Sverige till skynda på befolkningsutbytet.

Vem tror på fullaste allvar att den sk arbetarklasden har något att hömta vad gäller, vård, skolor, ekonomisk hjälp etc när systemet kommer falla ihop den dag då våra tillresta behöver mer i bidrag än vad vi mäktar med att betala i skatt?
Den dagen närmar sig, sittande regering har redan börjat låna pengar.
Hur kan detta vara en regeringsstrategi??
Det är på utgiftssidan man måste jobba, inkomst sidan ska man ge fan i så länge de som betalar in får det som utlovas.
Citera
2026-05-14, 10:20
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Jag röstar på det jag tycker passar mig bäst av alternativen som presenteras! Har hatat bidragsparasiter i hela mitt arbetsföra liv, och vill inte ge dem en krona. Bidrag/ekonomisk hjälp ska finnas, för folk kan hamna i situationer som de inte kan rå för. Det måste alltså bli bättre kontroller på vem som får bidrag. Där går vänstern fetbort, och har alltid gjort för min del!
Citera
2026-05-14, 10:26
Medlem
WeMadeYous avatar
Som arbetande löntagare har jag fått:

Lägre skatt
Billigare bränsle för att ta mig till/från jobbet
Billigare el
Billigare mat
ISK sparande och möjlighet att själv spara mina egna pengar till pension och frihet.

Skulle aldrig rösta på vänstern som blivit rena bidragspartier och vill höja skatten för att skänka pengar till länder jag inte bryr mig om.
Citera
2026-05-14, 10:26
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Om Sverige saknade kollektivavtal skulle den svenska arbetsmarknadsmodellen se radikalt annorlunda ut, med betydligt sämre trygghet och lägre ersättningar för många anställda. Kollektivavtalen reglerar löner, arbetstider, tjänstepension och försäkringar för närmare 90 procent av alla anställda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in