2026-05-13, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Han HAR på riktigt adhd, det har inget med vuxen människa och bita ihop att göra utan är typiskt ableism från dig. Jo människor med handikapp ska med få vara med i programmet.

Ordet handikapp kan uppfattas som föråldrat, nedsättande och stigmatiserande.
Citera
2026-05-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenstas-golfkung
Har han själv sagt att han har adhd? Han utstrålar då absolut ingen hyperaktivitet som H:et i diagnosen står för. Han tycks mer lida av ADD med brist på utåtfixering där den istället riktas inåt och man sluter sig.

Ja han har själv sagt att han har ADHD eller om det var Jasmine som sa att han inte lyssnar för att han har ADHD
Citera
2026-05-14, 00:10
Medlem
Emilia ser ut som en ÄKTA Gällivarebo.
Citera
2026-05-14, 08:19
Medlem
Får starka Soran Ismail-vibbar över Sebastian.
Citera
2026-05-14, 08:22
Medlem
Sitter och gråter som Mats Alm också.
Citera
2026-05-14, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det var två helt olika världar som krockade.

Exakt!

Hade Seb fått gifta sig med en kvinna som gillar denna form av humor och gillar att få bekräftelse för sin kropp och som var attraherad av Seb. Så hade med stor sannolikhet hans skämt tagits mycket väl emot!

Am behövde dock inte Detta. För henne blev det plågsamt. Och Seb var definitivt tondöv för att hon inte uppskattade hans skämt. Totalt tondöv för detta.

Am behöver en man som är lyhörd. Det är uppenbart. Och hade hon en lyhörd man hon är attraherad av, så skulle hon kanske rentav kunna uppskatta sådana skämt ibland, om relationen även innehåller mycket annat som hon vill ha och behöver. Och mannen som sagt var är lyhörd inför när det är läge/inte läge för sexuella anspelningar och skämt.

Så. Helt klart dålig matchning.

Inte två "dåliga" människor. Utan kort och gott: en dålig matchning.

Och det är ju svårt för "experterna" att förutse sådant. Vad som sker i dynamiken mellan två parter som ser ut som "en perfekt matchning på pappret", kan experterna inte förutspå.

Får hoppas Seb och Am träffar varsin ny partner som matchar dem bättre.
Citera
2026-05-14, 10:18
Medlem
Spelar ingen roll att Henrik har ADHD, han är vuxen och borde bete sig därefter när det är en tillställning men istället kryper han ner i sängen som ett litet barn och tycker synd om sig själv så hans fru få skämmas.
Jag har också ADHD och bli socialt slutkörd men vet hur man beter sig i de sociala. ADHD är ingen ursäkt för hans beteende.

Sebbe ser annorlunda ut idag, kände knappt igen honom. Amanda är en lättkränkt vänsterpartist. Skit tråkig, blir nog svårt att hitta någon som bara Vill ha sex vid lunch 2ggr i månaden o ingen humor, otrolig kass klädstil.

Emilia är nog mest nyfiken på hur det är att vara med en tjej, hon känns
Inte som en bi o hennes ursäkt ”Ha alltid varit med killar för de är enklast så” ????
Citera
2026-05-14, 10:31
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindajkpg
Spelar ingen roll att Henrik har ADHD, han är vuxen och borde bete sig därefter när det är en tillställning men istället kryper han ner i sängen som ett litet barn och tycker synd om sig själv så hans fru få skämmas.
Jag har också ADHD och bli socialt slutkörd men vet hur man beter sig i de sociala. ADHD är ingen ursäkt för hans beteende.

Sebbe ser annorlunda ut idag, kände knappt igen honom. Amanda är en lättkränkt vänsterpartist. Skit tråkig, blir nog svårt att hitta någon som bara Vill ha sex vid lunch 2ggr i månaden o ingen humor, otrolig kass klädstil.

Inte som en bi o hennes ursäkt ”Ha alltid varit med killar för de är enklast så” ????
Vad är det för hemskt Henrik gjort? Han har väl bara nämnt att han har ADHD en gång typ och inte gjort någon större sak av det? Han var väl lite kinkig gällande sexet i början kanske, men det löste ju sig. Nåt jag missat?
Citera
2026-05-14, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Ja, det var verkligen ingen kritik mot dig, och jag menar inte att mitt synsätt är "det enda rätta", eller hur man ska säga 😊

Men jag gillar verkligen både Jasmine och Henrik och jag tycker att de verkligen försöker ta höjd för olikheter och visa hänsyn för varandra.

Och så är det ju alltid, i en ny relation, där man inte känner varandra utan och innan, men jag tycker att båda verkligen försöker och det är fint att se 😊

Nädå, tog det inte som kritik Och din kommentar fick mig faktiskt att tänka om lite med dem. Håller med om att båda anstränger sig och det verkar som att de genuint tycker om varandra.

Jag tror det jag tänkte på först med att Jasmine behöver ge mer plats till Henrik var mer baserat på de första avsnitten där jag tyckte att hon var lite väl intensiv och jag tyckte inte att hennes body-double skämt tex var så passande. Men du har rätt i att hon faktiskt har visat förståelse för Henrik i senare avsnitt.
Citera
2026-05-14, 10:43
Medlem
Citat:

Man får ju tänka på att den här upplevelsen såklart är extremt intensiv för deltagarna. Inte undra på att Henrik blir trött och behöver lite space. Det går ju inte att jämföra med att de redan skulle vara i en relation och han hade betett sig sådär.

Sebastian såg verkligen inte ut att ha mått bra efter inspelningen. Svt borde skämmas för vad de utsätter deltagarna för. Amanda kommer nog ha väldigt svårt att hitta en partner efter det här. Hon har noll sexlust och kan dessutom när som helst hänga ut sin partner som sexual predator. Svårt att se att någon skulle bli lockad av det.

Jag tror Emilia absolut är attraherad av tjejer också. Men hon är alldeles för otrygg i sig själv för att vara redo för en relation.
Citera
2026-05-14, 10:45
Medlem
När man hade sett två avsnitt kändes det som alla paren trivdes och det kunde bli en fortsättning men nu vet jag inte riktigt....

Sebastian och Amanda var en dålig matchning, de får söka lyckan på varsitt håll.

Det samkönade paret känns lite tveksamt, får känslan att Sofie inte känner sig säker om Emilia verkligen menar allvar eller bara ser allt som en kul grej. (Det finns väl inget exempel på ett samkönat par som valt att fortsätta vara gifta i GVFÖ.......?)

Jasmine och Henrik, båda två verkar sympatiska, jag gillar båda, det ser ut som de tycker om varandra och att attraktionen finns men de verkar ha olika energi....

Anna och nagellackskillen, de verkar ha roligt tillsammans och trivas ihop men det är mer som vänner, kan tänka mig att de fortsätter några månader men sen går över helt till att vara bästa vänner istället för att vara gifta. Tror att Anna som psykolog fascineras av Johns personlighet.
Citera
2026-05-14, 10:58
Medlem
Citat:

Du verkar ha svårt att sätta dig in i hur Henrik och Amanda känner och borde kanske inte vara så snabb med att döma andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in