Citat:
Ursprungligen postat av
Bobbyboi
Men korruption måste väl du tycka är positivt? Hur förlikar du annars din blinda tillbejan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig med fakta, såsom att korruptionen i kloaken ryssland är ju långt värre än vad som är fallet i Ukraina?
Vad gäller korruption generellt så anser de flesta (ryska korrumperade politruker undantagna) att det är av ondo, och Ukraina har t.ex. säkerligen fortfarande problem med detsamma (om inte annat p.g.a. sitt ryska "arv"), men det var värre innan Maidan, under putains lydiga, och ytterligt korrupta, hund yanukovych (hen flydde som bekant med statskassan till kloaken "mother russia") när hens situation blev ohållbar. "
Yanukovych and his associates, known as ‘the Family’, are believed to have embezzled as much as $37 billion."
https://transparency.eu/corruption-opulence-and-decadence-in-ukraine/
Vad gäller länder som kan betecknas som "korrumperade skurkstater" så är det dock långt värre i ryssland diktator putain. Som synes återfinnes Ukraina på delad plats 105 i "korruptionsligan", under det att ryssland ligger på plats 154...
https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index
Det ryska systemet är inte korrumperat. Korruption ÄR "systemet."
https://www.svd.se/a/zExR5w/ryssland-ar-inte-alls-svart-att-forsta
Vad tror DU är anledningen till kloaken rysslands plats 154 i korruptionsindex, EFTER följande länder:
Denmark, Finland, Singapore, New Zealand, Luxembourg, Norway, Switzerland, Sweden, Netherlands, Australia, Iceland, Ireland, Estonia, Uruguay, Canada, Germany, Hong Kong, Bhutan, Seychelles, Japan, United Kingdom, Belgium, Barbados, United Arab Emirates, Austria, France, Taiwan, Bahamas, United States, Israel, South Korea, Chile, Lithuania, Saint Vincent and the Grenadines, Cape Verde, Dominica, Slovenia, Latvia, Qatar, Saint Lucia, Saudi Arabia, Costa Rica, Botswana, Portugal, Rwanda, Cyprus, Czech Republic, Grenada, Spain, Fiji, Oman, Italy, Bahrain, Georgia, Poland, Mauritius, Malaysia, Vanuatu, Greece, Jordan, Namibia, Slovakia, Armenia, Croatia, Kuwait, Malta, Montenegro, Romania, Benin, Ivory Coast, São Tomé and Príncipe, Senegal, Jamaica, Kosovo, Timor-Leste, Bulgaria, China, Moldova, Solomon Islands, Albania, Ghana, Burkina Faso, Cuba, Hungary, South Africa, Tanzania, Trinidad and Tobago, Kazakhstan, North Macedonia, Suriname, Vietnam, Colombia, Guyana, Tunisia, Zambia, Gambia, India, Maldives, Argentina, Ethiopia, Indonesia, Lesotho, Morocco, Dominican Republic, Serbia, Ukraine, Algeria, Brazil, Malawi, Nepal, Niger, Thailand, Turkey, Belarus, Bosnia and Herzegovina, Laos, Mongolia, Panama, Philippines, Sierra Leone, Angola, Ecuador, Kenya, Sri Lanka, Togo, Uzbekistan, Djibouti, Papua New Guinea, Peru, Egypt, El Salvador, Mauritania, Bolivia, Guinea, Eswatini, Gabon, Liberia, Mali, Pakistan, Cameroon, Iraq, Madagascar, Mexico, Nigeria, Uganda, Guatemala, Kyrgyzstan, Mozambique, Central African Republic, Paraguay, Bangladesh, Congo, Iran, Azerbaijan, Honduras, Lebanon.
Citat:
Ursprungligen postat av
eudiktatur
Innan jag nu reggade ett klnto här på FB läste jag dina inlägg.
Tröttnade rätt fort då jag tyckte de var kopierade.
Btw, att du har starka band till ett korrupt Ukraina står ju utom allt tvivel.
Men du jämför med Ryssland ?????
Det du inte fattar är att Ukraina tagit emot mång mång miljardbelopp samt vapen. DET är skillnaden. Är du med?
Ryssland däremot får inga pengar, tvärtemot bedrivs sanktioner som EU bestämt.
Blev det jobbigt nu?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bobbyboi
Jag har inga specifika "band" till Ukraina, "starka" eller ej, annat än att jag har "band" till alla länder som blir föremål för invasion, ockupation, annektering och imperialistika anfallskrig.
Nej, det blev inte alls "jobbigt". "Jobbigare" är det för de som är föremål för den psykotiske dvärgen i kremls imperialistiska anfallskrig och tvingas försvara sig gentemot detsamma, med hjälp från den civiliserade världen.
Kom igen nu, vad tror DU är anledningen till kloaken rysslands plats 154 i korruptionsindex? Hur rimmar det med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig?
Hundratusentals människor har de facto mördats (och hundratusentals ryssar har avlivats) som en direkt följd av putains fäbless för att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer, eller hur? Hen "kvalificerar" sig som en av historiens värsta massmördare, eller hur? Och allt för att hen skall tillfredsställa sina perversa ambitioner, och uppnå sin "vision" om att "återupprätta" den ondskans imperium hen är en produkt av samt stjäla Ukrainas naturtillgångar. Du vet väl att hen anser att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof? Varför understödjer du en massmördare tillika psykopat?
Citat:
Ursprungligen postat av
eudiktatur
Precis som jag skrev kunde du inte svara på mitt inlägg, utan forsätter att berätta din åsikt om det onda imperiet Ryssland.
Att inte kunna svara på inlägg är din (och andra putain sykofanters) paradgren, men det är föga förvånande då fakta/sanningen/verkligheten är och förblir inkompatibelt med er blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i krmel och hens imperialistiska anfallskrig.
Om du vill/kan motbevisa ovanstående så kan du väl svara på de enkla frågorna?
- Tycker du att korruption är av godo?
- vad tror du är anledningen till kloaken rysslands plats 154 i korruptionsindex, märk väl efter Ukraina?
För övrigt får du gärna återkomma om du anser, och har belägg för, att någonting överhuvudtaget av vad jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande...