2026-05-14, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Fy fan för att bli gammal i Sverige.
Jag skyller mycket av detta på Annie Lööf som var med och drev igenom Gymnasielagen. Skulle vilja se statistik på hur många som börjat bidra till Sverige och hur många som har blivit dömda sedan lagen inträdde.

Nu skickar de ut vilket löst folk som helst som ska ta hand om våra gamlingar. Det funkar inte med arabjävlar av hankön.

Va väl ytterst få som gick klart gymnasiet/klarade utbildningen, för nått år sedan såg jag nån uppgift om detta.
Ett av mina barn gick gymnasiet vid denna tid, de va många (14 st om jag minns rätt) som började men bara 3 som började 3e året och 1 som slutförde.
Citera
2026-05-14, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Va väl ytterst få som gick klart gymnasiet/klarade utbildningen, för nått år sedan såg jag nån uppgift om detta.
Ett av mina barn gick gymnasiet vid denna tid, de va många (14 st om jag minns rätt) som började men bara 3 som började 3e året och 1 som slutförde.
Skrämmande siffror men jag är inte förvånad. All heder till den som slutförde men man kan ju undra vad de andra 13 gör idag. Några har nog åkt hem men känslan är att några lever på kriminalitet.
Citera
2026-05-15, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Skrämmande siffror men jag är inte förvånad. All heder till den som slutförde men man kan ju undra vad de andra 13 gör idag. Några har nog åkt hem men känslan är att några lever på kriminalitet.

Möjligt att någon åkt hem men annars lär övriga syssla med kriminellt idag, samtliga va garanterat 22-25 år då dom började gymnasiet så runt 30 idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in