2026-05-13, 17:39
Medlem
Detta borde bli en valfråga.

En hemtjänstanställd man i 30-årsåldern står åtalad för grov våldtäkt mot en äldre kvinna i hennes hem i november förra året.

– Han drog ner sina kalsonger, jag såg alltihopa, det var obehagligt att se. Jag försökte dra mig undan, säger kvinnan i förhör.

Mannen ska ha våldtagit henne med fingrarna, men polisen hittade hans DNA på ett lakan hos kvinnan.

– Det finns en spermaträff på platsen, säger åklagaren Anders Hirsch.

Våldtäkten rubriceras som grov eftersom kvinnan var särskilt utsatt på grund av hög ålder och nedsatt hälsa och då mannen utnyttjat sin anställning vid hemtjänsten.

Mannen är medborgare i Eritrea, och åklagaren begär att han utvisas på livstid. Han förnekar brott.

År 2022 dömdes han för grovt narkotikabrott efter att polisen hittat ett hekto kokain och tre hekto cannabis i hans lägenhet.

Han dömdes till fängelse i två år och två månader, med villkorlig frigivning hösten 2023.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tva-valdtakter-pa-aldre-i-samma-kommun/
Citera
2026-05-13, 17:43
Medlem
VoidEngineers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMBM
Detta borde bli en valfråga.

En hemtjänstanställd man i 30-årsåldern står åtalad för grov våldtäkt mot en äldre kvinna i hennes hem i november förra året.

– Han drog ner sina kalsonger, jag såg alltihopa, det var obehagligt att se. Jag försökte dra mig undan, säger kvinnan i förhör.

Mannen ska ha våldtagit henne med fingrarna, men polisen hittade hans DNA på ett lakan hos kvinnan.

– Det finns en spermaträff på platsen, säger åklagaren Anders Hirsch.

Våldtäkten rubriceras som grov eftersom kvinnan var särskilt utsatt på grund av hög ålder och nedsatt hälsa och då mannen utnyttjat sin anställning vid hemtjänsten.

Mannen är medborgare i Eritrea, och åklagaren begär att han utvisas på livstid. Han förnekar brott.

År 2022 dömdes han för grovt narkotikabrott efter att polisen hittat ett hekto kokain och tre hekto cannabis i hans lägenhet.

Han dömdes till fängelse i två år och två månader, med villkorlig frigivning hösten 2023.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tva-valdtakter-pa-aldre-i-samma-kommun/

Hur i helvete kunde han arbeta i hemtjänsten efter narkotikabrott?!
Citera
2026-05-13, 17:46
Medlem
Tuors avatar
De som låter sina föräldrar bo på ett hem eller ha hemtjänst måste vara fullblodssadister.

Det fungerade för 30 år sedan.

Nu är det ett helt annat Sverige. Nu är det nya spännande Sverige där gamlingar blir tryckta i röven istället för torkade i röven.
Senast redigerad av Tuor 2026-05-13 kl. 17:50.
Citera
2026-05-13, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoidEngineer
Hur i helvete kunde han arbeta i hemtjänsten efter narkotikabrott?!

Ur artikeln:
Enligt Solna kommuns uppgifter ska han ha anställts vid Adela omsorg år 2019.

– Vi genomför alltid omfattande bakgrundskontroller, som innefattar flera olika delar, innan en medarbetare anställs hos oss. Men vi saknar lagstöd för att genomföra bakgrundskontroller utan samtycke under pågående anställning, säger affärsområdeschefen Sanna Torslund.
Citera
2026-05-13, 17:47
Avslutad
Mörkertalet är enormt.
Citera
2026-05-13, 17:52
Medlem
Kastbars avatar
Bedrövligt! Detta nog bara toppen på isberget av hur många som egentligen blivit utsatta... Många äldre skäms och håller tyst om det, sorgligt.
Citera
2026-05-13, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastbar
Bedrövligt! Detta nog bara toppen på isberget av hur många som egentligen blivit utsatta... Många äldre skäms och håller tyst om det, sorgligt.

Verkligen, det är helt för jävligt!
Och har verkligen dessa män från mellanöstern/afrika en relevant utbildning till dessa vårdarbeten
Citera
2026-05-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
De som låter sina föräldrar bo på ett hem eller ha hemtjänst måste vara fullblodssadister.

Det fungerade för 30 år sedan.

Nu är det ett helt annat Sverige. Nu är det nya spännande Sverige där gamlingar blir tryckta i röven istället för torkade i röven.

Svårt att inte hålla med, varje vecka nya avslöjanden och trots detta så skickas föräldrar till en sexuell ättestupa.
Citera
2026-05-13, 18:00
Medlem
Kastbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMBM
Verkligen, det är helt för jävligt!
Och har verkligen dessa män från mellanöstern/afrika en relevant utbildning till dessa vårdarbeten

Jag vet inte hur det är idag, men förr kunde vem som helst ta jobb som vårdbiträde.

Som du TS var inne på, så håller jag med om att de bör göra det här till en valfråga!
Citera
2026-05-13, 18:17
Avstängd
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Mörkertalet är enormt.
Precis som med alla sexualbrott.
Citera
2026-05-13, 18:41
Medlem
Fy fan för att bli gammal i Sverige.
Jag skyller mycket av detta på Annie Lööf som var med och drev igenom Gymnasielagen. Skulle vilja se statistik på hur många som börjat bidra till Sverige och hur många som har blivit dömda sedan lagen inträdde.

Nu skickar de ut vilket löst folk som helst som ska ta hand om våra gamlingar. Det funkar inte med arabjävlar av hankön.
Citera
2026-05-13, 20:04
Medlem
Mommysnewtitss avatar
När jag blir gammal och i behov av hemtjänst, då kommer jag se till att jag åker in på livstid i stället!

Sverige kommer ALDRIG bli bättre, med tanke på att kriminella utvisas inte. Fortfarande är det hederligt folk som har bott merparten av sina liv i Sverige som blir utvisade.
Medan kriminella inavlade MENA-äckel får stanna och härja fritt!

Vården kommer aldrig bli ett attraktivt yrke, så länge idioter som knappt kan språket och varken har viljan eller kunskapen att vårda andra människor, får jobb inom inom vården!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in