Definiera "fattiga och utsatta"
Att vilja undvika att betala skatt i Sverige 2026 handlar inte om att man inte vill "gynna fattiga", det handlar om att våra skattepengar idag går till en importerad underklass som inte har någon som helst gemensamt med oss svenskar. Den höga skatten går i princip till att subventionera barnfabriker ute i förorten där somaliska Alibaba kan fika med sina gelikar på dagen, och sen göra frugan på smällen för sjuhundraelfte gången på kvällen. De inkasserar såklart stora bidrag månatligen på bekostnad av de som går till jobbet(svennen). Vi betalar får vår egen undergång till förmån för folk som gifter sig med kusiner och har en snitt-IQ runt 60-70
Det fanns en tid(pre 2000-talet) där skatten gick till det gemensamma, att bidra så att alla svenskar kunde ha en dräglig tillvaro, i tid och otid. Det kontraktet är brutet för längesen och politikerna har hittat på egna projekt utöver kärnverksamheten som missgynnar det etniska befolkningen, och det är min plikt som stor skattebetalare att undvika att hälla bensin(skatt) på den elden
Jag betalar gärna skatt om pengarna går till att stärka samhället och gynna mina etniska medmänniskor, men jag känner att så är definitivt inte fallet idag
Sen finns det miljoner andra anledningar till varför jag inte vill betala skatt längre i Sverige
Citat:
Ursprungligen postat av
Din-gamla-mamma
Ju rikare man blir, desto mer självisk och girig blir man, och desto mindre empati med fattiga och utsatta och lidande får man.
Visar vetenskapen, men det är ju även helt uppenbart när man ser på livsstilen hos förmögna, hur deras prioritet är att roffa åt sig ännu mer, och hur de vill undvika skatter som skulle gynna fattiga och medelklassen (rika giriga parasiten: "vad fan får jag för pengarna!")