2026-03-19, 11:31
Medlem
Varför ser hon ut att vara 70?
Citera
2026-04-06, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Jävla pajas, hon heter günel men som så många korkade invandrare byter som namn för att göra sig mer svenska. I detta fall günel -> Gunilla.

Hahaha pinsamt!
Har syrianer ingen heder?? Varför alla namnbyten...

Har hon formell utbildning eller är det fusk där med som Uppdrag gransknings program om ministrarnas cv?
Citera
2026-04-06, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Hmm ...... Flitiga, arbetssamma, trevliga, framgångsrika och föredömen.

Står du fast vid det omdömet om klanen idag?

Med tanke på att du skrev detta 2009 så förutsätter jag att du pratar om Xzakt och visst var Xzakt i någon mån framgångsrika men det har ju också för länge sedan framkommit hur dom uppnådde den framgången Att sen påstå att Xzakts "nisch var obearbetad" är rent skitsnack. Dom var/är ett call center-företag i raden av liknande.

Jag har jobbat med slisk-kärringen tidigt i hennes "karriär" och som samarbetspartner och/eller uppdragsgivare så gillar man kärringen. Eller rättare sagt så gillar man resultatet hon levererar, inte henne. Hon är hal som fan, behandlar underlydande som skit och är allmänt falsk och obehaglig. Men det skiter man i då hon ju faktiskt levererar.

På det sättet är ju hennes personlighetstyp som gjord för call center-branschen där det enda viktiga är resultat. Kvalitet är egentligen bara viktigt när det drar ihop sig till avtalsförnyelse. Dessutom kan verksamheten bedrivas var fan som helst vilket förstås ger möjlighet till mycket statliga och regionala stöd. Och framförallt finns det oceaner av okvalificerad arbetskraft vilket gör att man kan behandla personalen som skit. Tricket är att behandla teamledare/coacher/etc. tillräckligt ok för att dom trots allt ska palla att vara kvar. Det finns ju trots allt inte speciellt många lika "enkla" jobb på orten.

Hon kan ju skatta sig lycklig för sitt ursprung och kön. För etablissemanget är ju Gunilla i egenskap av både kvinna och invandrare en våt dröm att lyfta fram i rampljuset. Lägger man till det faktum att hon älskar att höras och synas så .......

/#LOUDmouth#
Intressant om det stämmer att du haft med henne att göra vilket jag inte ifrågasätter hon har säkert haft med många att göra genom åren.

Om hon agerat omoraliskt är det inte väldigt förvånande som sagt med tanke på vad bröderna Samuelssons eskapader.

Man kan kanske påstå att hon har mycket högre moral än sina släktingar? Vilket iof nästan alla i Sverige har
Citera
2026-04-06, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Varför ser hon ut att vara 70?
Det gör hon väl inte men folk som är driftiga och har många järn i elden är ju stressade hela tiden och blir gråhåriga fortare
Citera
2026-05-13, 07:01
Medlem
densistasovjets avatar
Nu är hon aktuell då hennes son gått på Lundsbergs och blivit dömd för misshandel. Nu slår paret Von Platen tillbaka och hävdar att sonen utsatts för rasism på Lundsberg. Det känns spontant som om Günel använt SVT som en hämnd emot Lundsberg för att framställa sin son som ett offer när han i själva verket blev dömd.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/gunilla-von-platen-bryter-tystnaden-om-lundsberg

"I början av 2025 stängdes fem elever av från internatskolan Lundsberg efter att ha polisanmälts av skolan för misshandel. En av dem var entreprenören Gunilla von Platens son.

Händelsen ledde till att sonen började berätta om det våld och rasism han själv utsatts för under sina år på skolan.

– Som mamma går man sönder inombords, säger hon i Dokument inifrån: Arvtagarna."
Citera
2026-05-13, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Nu är hon aktuell då hennes son gått på Lundsbergs och blivit dömd för misshandel. Nu slår paret Von Platen tillbaka och hävdar att sonen utsatts för rasism på Lundsberg. Det känns spontant som om Günel använt SVT som en hämnd emot Lundsberg för att framställa sin son som ett offer när han i själva verket blev dömd.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/gunilla-von-platen-bryter-tystnaden-om-lundsberg

"I början av 2025 stängdes fem elever av från internatskolan Lundsberg efter att ha polisanmälts av skolan för misshandel. En av dem var entreprenören Gunilla von Platens son.

Händelsen ledde till att sonen började berätta om det våld och rasism han själv utsatts för under sina år på skolan.

– Som mamma går man sönder inombords, säger hon i Dokument inifrån: Arvtagarna."

Dom "drar rasist kortet" alltså? Typiskt invandrare när de blir påkomna.
Citera
2026-05-13, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet

Helt sanslöst...
Citera
2026-05-13, 15:55
Medlem
Eckiumbums avatar
I "Dokument inifrån: Arvtagarna" får hon verkligen breda ut sig. Varför skall skattepengar användas till att förstärka hennes position i en konflikt? Det är 100% hennes historia och sonens berättelse ses som absolut sanning.
Citera
2026-05-13, 16:01
Medlem
Sonen blev "roastad" tillsammans med fyra andra pojkar. Dessa fem pojkar misshandlar sedan roastarna. Men i dokumentären på SVT får vi så här långt mest ta del av hur synd det är om Gunillas son. Märkligt upplägg.
Citera
2026-05-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Sonen blev "roastad" tillsammans med fyra andra pojkar. Dessa fem pojkar misshandlar sedan roastarna. Men i dokumentären på SVT får vi så här långt mest ta del av hur synd det är om Gunillas son. Märkligt upplägg.

Jag har tittat, även om jag snabbspolat en del, då det är rätt tjatigt. Jag upplever också att det hela är märkligt. Jag köper inte storyn, den är liksom för mycket och jag uppfattar snarare att Gunilla gör det för att hon är hämndlysten. Att någon har anmält hennes son och det kommer hon aldrig att acceptera.

Sen tänkte jag på att det VÄL påstods att de aldrig släpper in folk att göra reportage om Lundsberg, men mustiga Mauri har ju varit där och gjort just det. https://youtu.be/6qIWa_D-1Bc?si=wzskPb9Q68haFIic

Varför jag fick för mig att eleven som gått med på att prata "anonymt" är Läckbergs son. För att uppgivaren låter inte särskilt överklass.
Citera
2026-05-13, 21:33
Medlem
B´stards avatar
"En av de åtalade döms dessutom för olaga integritetsintrång, misshandel och grovt hemfridsbrott som skett vid ett tidigare tillfälle, i början av höstterminen 2024. I en film som spridits i en gruppchatt och som legat till grund för tingsrättens bedömning, syns hur en grupp maskerade elever går in i ett elevrum, rycker upp en sovande elev och slår och piskar hen."

Skulle vara intressant å få veta om detta är Gunillas son, för isåfall blir det svårt att skylla på rasism...

Jag myser över att den vidriga kvinnan och hennes ättelägg aldrig kommer att få släppas in i "finrummet" Nånstans måste gränsen dras. Von Platen borde hon heller inte få heta då maken är född Böckman.

Den värdelösa advokaten försökte få eleverna frikända med att det tillhör kulturen på Lundsberg att gå in och välta sängar och kränka varandra - märkligt nog gällde inte det när Gunillas son blev "kränkt", nä då får man gråta ut hos SVT. Samma Svt som lät

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/dom-i-dag-om-misshandel-pa-lundsberg-atal-omfattar-tolv-punkter

Gunilla skulle kanske anlitat sin egen bror, den kriminelle och uteslutne advokaten Edip Samuelsson...

https://blog.zaramis.se/2020/09/04/gangsteradvokaterna-edip-samuelsson/

"Flera av Edip Samuelsson bröder äger och driver för sin del cafékedjan Le Pain Francais. De driver bland annat en restaurang och krog på Kungsportsavenyen (Avenyn) i Göteborg, Le Pain Francais Bistro, som hamnat i en stor konflikt med myndigheterna på grund av covid-19. Krogen har flera gången fått anmärkningar och varningar för att det varit för trångt. Det är också ett av de ställen där det oftast är bråk på Avenyn och ett stamställe för kriminella personer ur släktnätverket Ali Khan. Något som dock förnekas av ägarna. Det är till och med så att inspektörer från Miljöförvaltningen i Göteborg hindrats att komma in och utsatts för våld från vakterna på stället."

Värdelös släkt.
Senast redigerad av B´stard 2026-05-13 kl. 21:46.
Citera
2026-05-13, 23:58
Medlem
I SVT får Günel von Platen ge bilden av att hennes son inte hade någon del i misshandeln, trots att förundersökningsprotokollet innehåller uppgifter som pekar på motsatsen. Vad gäller den rasistiska kepsen han bar avstår jag från vidare kommentarer. Vilket haveri.

https://i.imgur.com/pShyGS5.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in