2026-05-13, 19:29
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Var det inte någon typ jugoslav med tom blick som pratade så mycket om Gud osv sist när man slog Polen. Är inte han med?

Nej, Kulusevski (makedonisk härkomst) är fortfarande skadad. Fantasmen Jahve ville inte att han skulle spela VM, tydligen. Och inte blev det någon film heller. När han varit som bäst har han varit ett mycket vitalt och kapabelt inslag i landslaget.

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/sverige/dejan-kulusevski-om-skadan

Citat:
- Det är så det måste sluta. Annars har det inte gått som jag tänkt mig. Men jag är övertygad om att det kommer att sluta så. Vi kommer att vinna matcherna och jag kommer vara spelklar, jag kommer att få spela mitt första VM i USA. Det är så filmen kommer sluta om Gud vill.
Citera
2026-05-13, 19:38
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Bra att Potter bygger ett LAG och inte tar med divor typ Hugo Larsson.

Bra att han bygger lag på mediokra spelare och inte använder Sveriges bästa spelare.
Det går att utbilda spelare mentalt och psykiskt för mer utveckling men det är svårare att utbilda mediokra spelare att bli bättre på planen.
Citera
2026-05-13, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Om nu Eintracht Frankfurt verkligen vill sälja problembarnet Larsson så sätter man krokben för sig själva med sådana här desperata uttalanden som jag inte sett maken till tidigare. Oftare ser man att klubbarna är negativa att släppa spelare, pga skaderisker etc. Dålig reklam. Vem törs nu köpa Larsson? Låt honom gå som free agent är mitt råd till Eintracht så slipper ni iaf att betala hans lön.
Det är Hugo som vill lämna eftersom större klubbar i PL och La Liga ryktats vara intresserade, och Frankfurt har signalerat att de är beredda att sälja för rätt summa precis som de gjorde med Marmoush och Ekitike förra säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/sverige/rasar-over-hugo-larsson-petning-oforklarligt

Utan Hugo Larssons medgivande hade naturligtvis inte hans sportchef gått ut på hemsidan och gapat på det här sättet. Larsson visar gång på gång att han är en omogen och självgod idiot. Hoppas att han slutar i landslaget
Vilket märkligt antagande, så du tror att sportchefen gör sådana uttalanden på spelares begäran eller frågar om tillåtelse? Du har verkligen ingen koll. Sportchefens agerande grundar sig högst troligen i ett försök att påverka Hugos marknadsvärde eftersom de vet att större klubbar troligen kommer att buda i sommar och Hugo vill lämna.

Vilka nötter som huserar i denna tråd alltså.
Citera
2026-05-13, 20:48
Medlem
Märkliga med Hugo är ju att han tar ut Svanberg istället haha

Hugo är ett par nivåer över Svanen
Citera
2026-05-13, 20:57
Medlem
goseigens avatar
Måste säga att jag tycker synd om de som blev/var skadade. Tänk att vara Gustav Lundgren - 31 år gammal och med en chans att få åka till vm, och så drar man hälsenan.

Det kan inte kännas väldigt bra.
Citera
2026-05-13, 21:00
Medlem
Gissar att Dejan, Lundgren och Krafth hade varit med om de inte varit skadade. Vilka tror ni Potter hade petat då? Gissar på Sema, Ali och Ekdal.
Citera
2026-05-13, 21:03
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Bra att han bygger lag på mediokra spelare och inte använder Sveriges bästa spelare.
Det går att utbilda spelare mentalt och psykiskt för mer utveckling men det är svårare att utbilda mediokra spelare att bli bättre på planen.

Du förstår inte hur man bygger en fungerande trupp.
Citera
2026-05-13, 21:11
Medlem
Jag tolkar det inte om att Herman Johansson är den "enda reserven", vilket vissa verkar göra. Han är med på förlägret för att Starfelt har skadeproblem. Tror ändå Potter är lite flexibel med vilka spelare han kallar in i händelse av olika potentiella återbud. Gissar på något i stil med:

Nordfeldt/Widell Zetterström/Johansson:
Noel Törnqvist

Lindelöf/Hien/Lagerbielke/Starfelt/Smith/Ekdal/Holm/Bernhardsson:
Herman Johansson

Gudmundsson/Svensson/Stroud/Sema:
Hugo Larsson, Williot Swedberg eller Herman Johansson (beroende på hur Potter vill balansera)

Karlström/Ayari/Bergvall/Zeneli/Svanberg:
Hugo Larsson

Gyökerers/Isak/Nygren/Elanga/Ali:
Williot Swedberg eller Isac Lidberg (beroende på hur Potter vill balansera)

Nilsson:
Isac Lidberg
Citera
2026-05-13, 21:24
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Du har en poäng. Det är typiskt svenskt att när mobboffer försvarar sig så ses de som divor eller någon som "stör gemenskapen". Hade jag varit Hugs Larsson hade jag aldrig ställt upp i landslaget i framtiden.

Det är typiskt svenskt att ha en lag som jobbar tillsammans. Hugo Larsson har knappast fog för att ha attityd med tanke på hur han spelat fotboll den här säsongen. Hans klubblag vill bli av med honom och blev sura för att priset inte blir bättre när han är petad i landslaget.
Citera
2026-05-13, 21:48
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ingen klagar över det.
Olof Lundh nämnde det
Citera
2026-05-13, 22:15
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Jag tolkar det inte om att Herman Johansson är den "enda reserven", vilket vissa verkar göra. Han är med på förlägret för att Starfelt har skadeproblem. Tror ändå Potter är lite flexibel med vilka spelare han kallar in i händelse av olika potentiella återbud. Gissar på något i stil med:

Nordfeldt/Widell Zetterström/Johansson:
Noel Törnqvist

Lindelöf/Hien/Lagerbielke/Starfelt/Smith/Ekdal/Holm/Bernhardsson:
Herman Johansson

Gudmundsson/Svensson/Stroud/Sema:
Hugo Larsson, Williot Swedberg eller Herman Johansson (beroende på hur Potter vill balansera)

Karlström/Ayari/Bergvall/Zeneli/Svanberg:
Hugo Larsson

Gyökerers/Isak/Nygren/Elanga/Ali:
Williot Swedberg eller Isac Lidberg (beroende på hur Potter vill balansera)

Nilsson:
Isac Lidberg

Tolkar? Potter sa rakt ut att Herman är den enda reserven igår när Johan Kück frågade om reservlistan….
Citera
2026-05-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Tolkar? Potter sa rakt ut att Herman är den enda reserven igår när Johan Kück frågade om reservlistan….
Han svarade på en halvslarvigt formulerad fråga på svenska. Herman är den enda reserven som åker med laget till en början, ja. Det kan lika gärna varit det Graham svarade på.

Lämnar en offensiv spelare återbud tror jag inte nödvändigtvis Herman blir uttagen. Och skulle två spelare lämna återbud tror jag inte vi åker med 25 spelare. Men vi får se!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in