2026-05-13, 18:11
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saskatoon9786
Bra att han inte tog ut problembarnen. Som de flesta vet är lagsammanhållning ofta viktigare än att ta in ett eller flera ruttna äpplen som förgiftar hela laget. Sedan vill Potter naturligtvis inte säga det rakt ut, det skulle vara riktigt dumt att göra de spelarna ilskna och riskera att de bojkottar landslaget i fortsättningen. De är unga och kanske mognar de närmaste åren.

En klassiker att dra upp är att landslaget alltid presterade bättre när Zlatan inte var med. Bland annat vann vi mot Spanien när han inte var med. Laget är alltid större än jaget. Det är extra viktigt under hel turnering där man skall leva tätt inpå varandra under en hel månad.

Att inte ta ut de bästa spelarna i ett landslag med så dåligt spelarunderlag är dock märkligt. Att bygga lagsammanhållning med dåliga spelare leder bara till förluster.
Citera
2026-05-13, 18:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Att inte ta ut de bästa spelarna i ett landslag med så dåligt spelarunderlag är dock märkligt. Att bygga lagsammanhållning med dåliga spelare leder bara till förluster.

Det där är en balansakt. Det handlar lite om målsättning tänker jag. Den här truppen är sextonde, alla nöjda, inga flopp och ingen succé. Vi går vidare med en positiv förhoppning om framtiden.
Citera
2026-05-13, 18:23
Medlem
Var det inte någon typ jugoslav med tom blick som pratade så mycket om Gud osv sist när man slog Polen. Är inte han med?
Citera
2026-05-13, 18:24
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Intressant hur du har så starka åsikter, samtidigt som det är tydligt att du har noll koll på alla fronter.
- Inga allsvenska spelare säger du? En grabb från GAIS snurrade bort Kiwior och tog oss till VM. Så helt uppenbart kan allsvenska spelare göra nytta.
- "Ken kommer inte hålla tempot mot bra nationerna" - eeeeh, att du ens tror att han kommer spela..? Snacka om lost. Han är spelare 26 och kommer sitta bänk 100% av tiden.
- Samma sak gällande Ali, att du inte ens begriper vad hans syfte i truppen är... Kommer givetvis inte heller få speltid om inte en väldigt specifikt scenario uppstår.

Tackar gudarna för att BallaBella inte är förbundskapten.

Enligt dig så tar man då med spelare som man tänker ska nöta bänk.
Absolut finns det spelare som inte kommer spela.
Att välja bort Sveriges tre bästa unga talanger som Sverige borde vara rädda om för framtiden och de borde vara med och se och lära hellre än Ayari som spelar i ett halvbra Brighton där han inte spelar varje match eller Sema som gör 10 minuter på plan i ett Cypriotiskt lag och de är viktigare att satsa på.
Fine!
Jag håller inte med och Sverige gör ett misstag.
Alla tror att Potter är världens Fotbolls guru för att de vann två matcher.

Ska isak också nöta bänk. Han är ju i sin toppform … not.
Vilka forwards är der som ska spela ?
Alla är med för att kolla på eller vad?
Senast redigerad av BallaBella 2026-05-13 kl. 18:29.
Citera
2026-05-13, 18:26
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det där är en balansakt. Det handlar lite om målsättning tänker jag. Den här truppen är sextonde, alla nöjda, inga flopp och ingen succé. Vi går vidare med en positiv förhoppning om framtiden.

Jag är fortfarande mer positiv till Potter än tidigare tränare så är väl inte en katastrof att han inte tar ut 3 väldigt bra spelare. Men från min synvinkel är det ett stort misstag.
Citera
2026-05-13, 18:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Jag är fortfarande mer positiv till Potter än tidigare tränare så är väl inte en katastrof att han inte tar ut 3 väldigt bra spelare.

Jag är ambivalent. Det är ingen katastrof, men lite mesigt.

Däremot tycker jag att spelarnas reaktioner är fullt logisk. Är det divigt att bli arg över att bli nobbad? I sådana fall är jag en superdiva. Har ni aldrig känt att någon annan orättvist gått före? Någon i skolan som fått ett betyg ni inte tycker är förtjänt. Eller någon i arbetslivet som blivit fel befordrad? Har ni aldrig ställt en chef mot väggen? Är ni sådana som sitter på möten och inte vågar säga vad ni tycker?
Citera
2026-05-13, 18:36
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Jag är fortfarande mer positiv till Potter än tidigare tränare så är väl inte en katastrof att han inte tar ut 3 väldigt bra spelare. Men från min synvinkel är det ett stort misstag.

Så du menar om det hade funnits tio stycken Zlatan så hade man byggt ett lag på tio Zlatan? Det hade inte funkat
Citera
2026-05-13, 18:36
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är ambivalent. Det är ingen katastrof, men lite mesigt.

Däremot tycker jag att spelarnas reaktioner är fullt logisk. Är det divigt att bli arg över att bli nobbad? I sådana fall är jag en superdiva. Har ni aldrig känt att någon annan orättvist gått före? Någon i skolan som fått ett betyg ni inte tycker är förtjänt. Eller någon i arbetslivet som blivit fel befordrad? Har ni aldrig ställt en chef mot väggen? Är ni sådana som sitter på möten och inte vågar säga vad ni tycker?

Du har en poäng. Det är typiskt svenskt att när mobboffer försvarar sig så ses de som divor eller någon som "stör gemenskapen". Hade jag varit Hugs Larsson hade jag aldrig ställt upp i landslaget i framtiden.
Citera
2026-05-13, 18:39
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Du har en poäng. Det är typiskt svenskt att när mobboffer försvarar sig så ses de som divor eller någon som "stör gemenskapen". Hade jag varit Hugs Larsson hade jag aldrig ställt upp i landslaget i framtiden

Jag hoppas han har den inställningen för sådana spelare klarar man sig utan, fotboll är ett lagspel man kan inte ha tio Zlatan i startelvan
Citera
2026-05-13, 18:42
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Jag hoppas han har den inställningen för sådana spelare klarar man sig utan, fotboll är ett lagspel man kan inte ha tio Zlatan i startelvan

Så kaxiga som Zlatan är de inte. Men de spelar i klubbar med oerhört hög nivå och allsvenska spelare tas ut i stället? En avdankad spelare i den cypriotiska ligan? Oerhört märkligt. T Ali är bra på att finta men gör inga mål. Det har varit så i många år sen han spelade i HIF.
Citera
2026-05-13, 18:46
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Du har en poäng. Det är typiskt svenskt att när mobboffer försvarar sig så ses de som divor eller någon som "stör gemenskapen". Hade jag varit Hugs Larsson hade jag aldrig ställt upp i landslaget i framtiden.

Så hade jag också tänkt om jag varit Hugo Larsson. Hade varit skitförbannad. I dag har jag en chef i mitt arbetsliv som lyckas göra alla nöjda, men det är en konst.
Citera
2026-05-13, 19:16
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ibland blir saker som inte är sanna sanningar och sprids, säger Potter till TT.

Graham Potter om Bardghji: ”Ett sportsligt beslut”:

https://www.tv4.se/artikel/tt-260513-fotvmpotter1-3981b815/graham-potter-om-bardghji-ett-sportsligt-beslut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in