2026-05-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Personen verkar vara i behov av neuroleptika. Det kan vården hjälpa till med.

Jag anser definitivt att personen behöver vård, och det är bra att TS har inlett kontakt. Jag är bara osäker på om TS kommer vara ärlig mot vårdpersonal (tex läkare och/eller psykolog), när det verkar som om TS medvetet utelämnar information här ibland. Samt verkar sakna självinsikt. Kan man vara helt ärlig och ha viss reflektion och självkännedom, så kan det leda till bättre vård. Tror jag.

Kanske blir det så att TS får juridiska problem först (tex åtal och dom, samt kontaktförbud). Även om det kanske inte leder till någon skillnad.
Citera
2026-05-13, 19:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Starberries
Visserligen vore det bra. Men jag är inte säker på att det kommer ha någon effekt. Du verkar medvetet utelämna relevant information i olika trådar och inlägg. Som om du försöker framstå som mer oskyldig, och harmlös. Du kommer säkert vara likadan mot vårdpersonal. Du verkar dessutom inte lyssna på folk, varken polis eller Flashbackare. Så varför skulle du lyssna på vården och ändra beteende etc? Dessutom verkar du totalt sakna självinsikt. Du verkar heller inte förstå att du gör något fel. Istället är det fel på personen som polisanmäler dig (och kallar den personen riktigt ond), och anser att det är konstiga regler/lagar i landet. Bara för att du inte får chatta med någon som inte vill chatta med dig, och blockar dina konton. Och för att du upprepade gånger under en längre period går hem till personen, när personen inte vill att du kommer dit.

Men lycka till med vården.

Du åker nog inte dit som en överraskning. Efter olika kontaktförsök på sociala medier och flertal andra fysiska besök.

Personen vill inte ha kontakt med dig på sociala medier. Du borde förstå det eftersom du har fått fem olika konton blockerade. Kan vara möjligt att personen inte har sociala medier just nu för att slippa fler oönskade kontaktförsök.

Det spelar ingen roll om du skickar brev eller lämnar en lapp med ditt telefonnummer. Personen vill inte ha kontakt med dig. Ju mer som du håller på såhär, desto fler polisanmälningar riskerar du att få. Samt att polisen hämtar dig på adressen där personen bor. Och att du riskerar att få kontaktförbud, att det blir åtal för ofredande, olaga förföljelse och/eller andra brott.

Utöver det rent juridiska och vilka konsekvenser det kan få, så kan du glömma att personen någonsin vill ha kontakt. Du förvärrar ju allt med upprepade oönskade kontaktförsök. Det hade räckt med ett försök, det som skedde första gången på sociala medier. Sedan borde du ha slutat med all kontakt efter att det kontot blev blockat.

Så nej, jag kommer inte önska dig lycka till vid nästa hembesök. Snälla, bara sluta med att åka dit.
Ja, första gången jag gick till lägenheten så kom inte polisen, personen sa inte första gången kom inte hit igen.
Citera
2026-05-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Ja, första gången jag gick till lägenheten så kom inte polisen, personen sa inte första gången kom inte hit igen.

Det spelar ingen roll.

De flesta skulle förstå att om man blir blockad på sociala medier en gång, så vill personen inte längre ha kontakt. Du förstod det ändå inte efter 5 konton och block varje gång.

Du kan heller inte skylla på första gången du gjorde hembesök. Att du slapp polis och att personen inte sa något. Du har blivit polisanmäld, blivit hämtad av polis flertal gånger. Både polis och flashbackare har sagt åt dig att aldrig mer kontakta personen ifråga. Men du slutar ju inte trots att folk säger åt dig. Du vill ändå åka hem till personen och har fixat tågbiljetter, och du funderar tydligen på brev också. Du kommer aldrig få personens telefonnummer, och personen vill inte ha en lapp med ditt telefonnummer.
Citera
2026-05-13, 21:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Starberries
Det spelar ingen roll.

De flesta skulle förstå att om man blir blockad på sociala medier en gång, så vill personen inte längre ha kontakt. Du förstod det ändå inte efter 5 konton och block varje gång.

Du kan heller inte skylla på första gången du gjorde hembesök. Att du slapp polis och att personen inte sa något. Du har blivit polisanmäld, blivit hämtad av polis flertal gånger. Både polis och flashbackare har sagt åt dig att aldrig mer kontakta personen ifråga. Men du slutar ju inte trots att folk säger åt dig. Du vill ändå åka hem till personen och har fixat tågbiljetter, och du funderar tydligen på brev också. Du kommer aldrig få personens telefonnummer, och personen vill inte ha en lapp med ditt telefonnummer.
Äntligen är det någon som förstår. Men jag kommer inte att skriva brev. Den andra gången gick jag till trapphuset och det tog en tag innan polisen kom och hämtade mig. Jag önskar att jag inte gick till trapphuset för första gången.
Citera
2026-05-14, 09:33
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Äntligen är det någon som förstår. Men jag kommer inte att skriva brev. Den andra gången gick jag till trapphuset och det tog en tag innan polisen kom och hämtade mig. Jag önskar att jag inte gick till trapphuset för första gången.

Så varför fortsätter du?

Du borde fan åka till psykakuten.
Citera
2026-05-14, 12:48
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Hej, under ett års tid så åkte jag buss hem till en person, jag har inte blivit bjuden eller personen har inte bett mig att komma.

När jag kom till trapphuset så ringde jag på dörren och ingen öppnade dörren. Men eftersom jag väntade på att personen ska komma ut från lägenheten så vissa dagar så stod jag i trapphuset i 5 timmar och väntade på att personen ska komma ut från lägenhet. Det har hänt att jag skulle kunna vara i trapphuset hela natten.

Ibland så kommer personen hem från att vara ute någonstans. Personen har aldrig under detta perioder som personen bodde där släppt in mig i lägenheten. Jag gick till den här lägenheten/trapphus under 1 års tid. Personen har inte bett mig att inte komma till personens lägenhet och ringde polisen istället.

Det har hänt att många gånger att polisen har fått komma till samma trapphus och hämtat mig.

Det har hänt flera gånger att jag gick till samma trappuppgång.

Din galenskap kommer att resultera i någon form av rättsliga åtgärder mot dig, sannolikt blir det psykiatrisk tvångsvård i slutändan, du har redan blivit polisanmäld och hämtad av polis minst en gång.

Sök vård innan vården söker dig!

Lag (1991:1128) om psykiatrisk tvångsvård

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-19911128-om-psykiatrisk-tvangsvard_sfs-1991-1128/
Senast redigerad av trottwell 2026-05-14 kl. 12:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in