Citat:
Ursprungligen postat av
VirtuellVerklighet
Att det blir träff hos psykiatri
Visserligen vore det bra. Men jag är inte säker på att det kommer ha någon effekt. Du verkar medvetet utelämna relevant information i olika trådar och inlägg. Som om du försöker framstå som mer oskyldig, och harmlös. Du kommer säkert vara likadan mot vårdpersonal. Du verkar dessutom inte lyssna på folk, varken polis eller Flashbackare. Så varför skulle du lyssna på vården och ändra beteende etc? Dessutom verkar du totalt sakna självinsikt. Du verkar heller inte förstå att du gör något fel. Istället är det fel på personen som polisanmäler dig (och kallar den personen riktigt ond), och anser att det är konstiga regler/lagar i landet. Bara för att du inte får chatta med någon som inte vill chatta med dig, och blockar dina konton. Och för att du upprepade gånger under en längre period går hem till personen, när personen inte vill att du kommer dit.
Men lycka till med vården.
Citat:
Ursprungligen postat av
VirtuellVerklighet
Jag har tankar på att skicka brev. Jag vet inte varför han flyttade. Önska mig lycka till när jag väntar utanför hans hus/lägenhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
VirtuellVerklighet
Det var flera år sedan personen har flyttat dit, så jag åker dit som överraskning. Jag har inte personens mobilnummer och sociala medier. Jag vill åka tåg dit för att fråga efter personens mobilnummer.
Du åker nog inte dit som en överraskning. Efter olika kontaktförsök på sociala medier och flertal andra fysiska besök.
Personen vill inte ha kontakt med dig på sociala medier. Du borde förstå det eftersom du har fått fem olika konton blockerade. Kan vara möjligt att personen inte har sociala medier just nu för att slippa fler oönskade kontaktförsök.
Det spelar ingen roll om du skickar brev eller lämnar en lapp med ditt telefonnummer. Personen vill inte ha kontakt med dig. Ju mer som du håller på såhär, desto fler polisanmälningar riskerar du att få. Samt att polisen hämtar dig på adressen där personen bor. Och att du riskerar att få kontaktförbud, att det blir åtal för ofredande, olaga förföljelse och/eller andra brott.
Utöver det rent juridiska och vilka konsekvenser det kan få, så kan du glömma att personen någonsin vill ha kontakt. Du förvärrar ju allt med upprepade oönskade kontaktförsök. Det hade räckt med ett försök, det som skedde första gången på sociala medier. Sedan borde du ha slutat med all kontakt efter att det kontot blev blockat.
Så nej, jag kommer inte önska dig lycka till vid nästa hembesök. Snälla, bara sluta med att åka dit.