2026-05-10, 22:51
Medlem
Nygammalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Ett jävla tjat från tommy att Hugo ljuger. Eller så chansade han, som han sa, och tog riset tidigare för att det inte skulle vara överkokt?
Ja, Tommy är en perfektionist på ett sätt som vare sig Tina eller Tom är. Han kändes här nästan lite lite kränkt i sina återkommande kommentarer om riset. På gränsen till grälsjuk.

Men jag förstår så klart att produktionen också ger oss tittare en skev bild. De förstorar upp sådant som de tycker skapar drama, samtidigt som de förminskar sådant som är intressant för alla som gillar matlagning. Mitt i en masterclass så klipper man t.ex. in kommentarer om att en deltagare är så betagen och till sig över vad hon tycker är en söt kock. Det är alltså sådant vi ska tittare ska få höra istället för något relaterat till matlagning.

Jag tycker generellt att alla gör bra insatser, både deltagare som jury.
Däremot är det väl den anonyma produktionen som är alldeles för platt. Jag antar att produktionsteamet mestadels består av ungdomar, eller töntiga vuxna. Det är på tok för enkelt, alldeles för ängsligt och nästan bara bara mainstream. Det blir för mycket drama och för lite verkstad.
Men det är också TV4.
Citera
2026-05-13, 02:32
Medlem
rikastistorstans avatar
Alltså egot på dessa två! Jävla skönt att 70´s grabben piskade dom. Okej visst, autisten har väl viss charm och kör sin grej in i idiotin men är så förbannat trött på att se den där svartmuskige smålänningen stå och titta under lugg och försöka se söt ut. Hur kan han inte åkt än? Skulle inte ens klarat sig från Gävle.
Citera
2026-05-13, 09:03
Medlem
Vill ju inte avslöja något innan avsnittet sänds på linjär tv, men jag kan säga att även jag blev stressad av den första tävlingen.
Citera
2026-05-13, 13:06
Medlem
Finns inte en chans att någon av pojkarna vinner. Kvinnorna har mer Mästerkocks-aura ala Uppesittarkväll-matlagning i rutan. I början trodde jag det var dags för en manlig vinnare, senaste fyra säsongerna har kvinnor vunnit. Nivån känns låg.

Det roligaste är att se Tom "brusa upp" eller "betona allvar", han har verkligen noll auktoritets-aura.
Citera
2026-05-13, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeFiredragon
Finns inte en chans att någon av pojkarna vinner. Kvinnorna har mer Mästerkocks-aura ala Uppesittarkväll-matlagning i rutan. I början trodde jag det var dags för en manlig vinnare, senaste fyra säsongerna har kvinnor vunnit. Nivån känns låg.

Det roligaste är att se Tom "brusa upp" eller "betona allvar", han har verkligen noll auktoritets-aura.

Citera
2026-05-13, 15:26
Medlem
Blev egentligen inte förvånad. Gillade verkligen första utmaningen.

Citera
2026-05-13, 15:46
Medlem
stayboosteds avatar
Citera
2026-05-13, 16:06
Medlem
Citera
2026-05-13, 16:06
Medlem
Bea eller Matilda vinner, Tom och Tommy har favoriserat tjejer i alla deras säsonger, killarna har ingen chans. Hade varit bra med en jury med två kvinnor och en man.
Citera
2026-05-13, 17:30
Medlem
XtraXs avatar
Trodde colombianen var en arab först.

Har de inte fått göra efterrätter tidigare säsonger? Kanske blandar ihop med den amerikanska.
Citera
2026-05-13, 19:58
Medlem
TKs avatar
Mästerkocken har inte handlat om att laga bäst mat på länge utan nu är det vem som skulle bli bäst matinfluencer som avgör.
Citera
2026-05-13, 20:09
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Ett jävla tjat från tommy att Hugo ljuger. Eller så chansade han, som han sa, och tog riset tidigare för att det inte skulle vara överkokt?

Jag tänkte med på det. Han ljög inte. Som han själv sa så sa han att det med glimten i ögat. Han visste att riset inte var bra. Han vet givetvis att juryn kommer att upptäcka att det var underkokt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in