Citat:
Ursprungligen postat av
lawless19
Ett jävla tjat från tommy att Hugo ljuger. Eller så chansade han, som han sa, och tog riset tidigare för att det inte skulle vara överkokt?
Ja, Tommy är en perfektionist på ett sätt som vare sig Tina eller Tom är. Han kändes här nästan lite lite kränkt i sina återkommande kommentarer om riset. På gränsen till grälsjuk.
Men jag förstår så klart att produktionen också ger oss tittare en skev bild. De förstorar upp sådant som de tycker skapar drama, samtidigt som de förminskar sådant som är intressant för alla som gillar matlagning. Mitt i en masterclass så klipper man t.ex. in kommentarer om att en deltagare är så betagen och till sig över vad hon tycker är en söt kock. Det är alltså sådant vi ska tittare ska få höra istället för något relaterat till matlagning.
Jag tycker generellt att alla gör bra insatser, både deltagare som jury.
Däremot är det väl den anonyma produktionen som är alldeles för platt. Jag antar att produktionsteamet mestadels består av ungdomar, eller töntiga vuxna. Det är på tok för enkelt, alldeles för ängsligt och nästan bara bara mainstream. Det blir för mycket drama och för lite verkstad.
Men det är också TV4.