Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Har du källor som säger att Polen vill ha dem kvar och bryta mot EU-direktiv. Var bovarna vill sitta har inget värde. Det är den gamla regeln från 1983 där den intagne hade något att säga. Efter nya direktivet från 2008 så lyssnar man inte längre på den intagne inom EU.
Enda sättet de kan bli kvar är att Sverige vägrar tar emot dem. Det kan Sverige göra se tidigare inlägg eller Polen anser att rehabiliteringen är bättre i Polen.
Sverige vill bli av med intagna. Det samma gäller även andra länder i EU. Varför? Överfulla och många fångar. Det kostar pengar
Lista på antal fångar 2024 per 100 000
Poland 203
Hungary 187
Czech Republic 181
Slovakia 179
Latvia 174
Lithuania 159
Estonia 135
Romania 124
Malta 124
Spain 118
Portugal 117
Croatia 115
France 111
Italy 104
Belgium 102
Cyprus 101
Austria 100
Greece 98
Sweden 93
Luxembourg 92
Ireland 90
Bulgaria 86
Germany 71
Denmark 70
Slovenia 68
Netherlands 66
Finland 53
Det är dyrt för Polen. Så varför skulle inte Polen göra som Sverige? Är polackerna dumma huvudet?
Jag har aldrig påstått polen vill ha kvar dem du får lära dig läsa först innan du skriver din dynga, det är du som påstår polen inte vill ha dem på inga grunder alls dvs du hittar på det som allt annat du spyr ur dig.
Vad är det för rehabilitering du pratar om vi har i sverige? jag har jobbat inom KV och är intresserad av vad du menar för jag har inte sett till någon sådan.
Sverige vill hyra fängelseplatser utomlands, ganska roligt du trodde det var gratis och sverige skulle tjäna pengar på det

Du är mycket dummare än jag btrodde inte en boll rätt än så länge.
Som sagt sitter hur mycket svenskar som helst i fängelse utomlands inom EU, är det verkligen så svårt förstå det?
Det kostar fö betydligt mindre per intern i polen än i sverige.
Eftersom du inte märkt det så kan jag upplysa dig om det här fallet fått stor uppmärksamhet i polen och jag är övertygad om de kommer få hårda straff för det och hållas kvar där så länge som möjligt för statuera exempel på vad ssom händer när man åker till polen och begår brott.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l3xXne/svenskar-doms-till-livstids-fangelse-for-mord
Här har du bra exempel på vad som kan hända om man åker bara till danmark och begår brott och ja de sitter där ännu så dina EU direktiv stämmer inte
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/terror-eller-inte-nu-faller-dansk-dom-efter-granater-vid-ambassad
här får du ett exempel till eftersom du är så korkad så ett exempel inte räcker