2026-05-14, 22:22
Medlem
Elm17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Vet inte om åldrarna nämns i artikeln på Samnytt men de ska tydligen vara; Mohamad H. (17 år), Aran Acib A. (23 år), Jabril H. (18 år) i Senal Saned O. (19 år).

Hur är dessa 4 svenskar?

Jobbar TS för aftonbladet möjligtvis?

Bara för deras bostadsadress är i Sverige gör dem inte till svenskar.

Ingen utav dessa namnen nämnda ovan är svenska och kommer aldrig att bli det.

De är immigranter i Sverige.

För övrigt kan Polen behålla dem.
Inget vi ska ens röra i med tång.
Inte våran huvudvärk.
Låt dem ruttna i Polen.
Senast redigerad av Elm17 2026-05-14 kl. 22:24.
Citera
2026-05-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
rättvisa vore det om de blir vanställda för livet och aldrig får återvända hit.

Allt annat är inte rättvisa

Svenska pass, tyvärr..............
Citera
2026-05-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://tvrepublika.pl/Polska/W-Gdansku-Szwedzi-zaatakowali-nozem-obywatela-Norwegii/213564

Man trodde att svenskar gillar norrmän

Översatt från tidningen

"Hur gick rånet till stånd?
Resultaten visar att den upprörda norska medborgaren anlände till Gdańsk den 4 maj i år tillsammans med en vän. Två dagar senare, på kvällen, de träffade fem svenska medborgare på en strippklubb. Efter att ha lämnat klubben följde svenskarna norrmannen och hans kollega.

Talespersonen för distriktsåklagarmyndigheten i Gdańsk, Mariusz Duszyński, informerade att enligt utredarnas fynd skulle de fyra männen gemensamt använda våld mot offret, m.in putta, dra och hålla fast honom. En av angriparna använde enligt uppgift en kniv mot offrets bröst. Gärningsmännen ska ha tvingat honom att lämna över ett betalkort, PIN-kod och telefon.

Därefter tvingades offret ta ut totalt cirka 4,8 tusen norska kronor (ca 1,9 000 PLN) från en uttagsautomat. Gärningsmännen påstods också ha använt kortet, gjort transaktioner och uttag för totalt cirka 2,8 tusen norska kronor.

De misstänkta greps den 8 maj på flygplatsen i Gdańsk medan de väntade på ett flyg till Göteborg. De frihetsberövade är: Mohamad H. (17 år), Aran Acib A. (23 år), Jabril H. (18 år) och Senal Saned O. (19 år). En dag senare fördes de till åklagarmyndigheten, där de åtalades och förhördes som misstänkta.

Gdańsk-Nord distriktsdomstol beslutade att gripa alla misstänkta i tre månader.

De riskerar mellan 3 och 20 års fängelse."

Hur jävla korkad är man inte om man inte ens kan vänta tills man kommer tillbaka till Sverige innan man ska råna folk. Att råna någon i ett land som Polen, i synnerhet som etniskt icke europé kan vara bland det mest korkade man kan göra
Citera
Igår, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Ja, jag tänker på den eller de "svenskar" som åkte ned till Irak och, visst gjorde en samhällstjänst, sköt ihjäl någon gäng snubbe där, och åkte fast för det. Alternativen på bestraffning som fanns var livstid eller dödsstraff. Inga pengar i världen hade fått mig att överväga irakiskt fängelse livet ut.
(FB) Svensk häktad i Phuket för ha dödat australisk turist (2026-02-25)

här har du ett till ljushuvud, får jag välja mellan sitta häktad i thailand eller polen blir det nog polen trotsallt

läs tråden thailändsmedia är inte som svensk direkt, GM beskrivs tydligt som turk som har ett svensktpass vilket är korrekt men våra medier ljuger bara för alla och även sig själva
Citera
Igår, 00:28
Medlem
Citat:
(FB) Svensk häktad i Phuket för ha dödat australisk turist (2026-02-25)

här har du ett till ljushuvud, får jag välja mellan sitta häktad i thailand eller polen blir det nog polen trotsallt

läs tråden thailändsmedia är inte som svensk direkt, GM beskrivs tydligt som turk som har ett svensktpass vilket är korrekt men våra medier ljuger bara för alla och även sig själva

Ja herregud vilka stolpskott. Polen är absolut ett mer humant land än Thailand i den frågan, men som icke vit och muslim vet jag inte hur lätt det blir för dom i polskt fängelse. Om Gud är god får dom avtjäna sitt straff där och inte i Sverige.
Citera
Igår, 00:57
Medlem
Citat:
Ja herregud vilka stolpskott. Polen är absolut ett mer humant land än Thailand i den frågan, men som icke vit och muslim vet jag inte hur lätt det blir för dom i polskt fängelse. Om Gud är god får dom avtjäna sitt straff där och inte i Sverige.
eftersom fallet blivit uppmärksammat i polen tror jag det blir viktigt för dem statuera exenpel med hårt straff och kommer ha kvar dem så länge som möjligt.

Tro inte på efterblivna skribenter som skriver om eu direktiv säger de ska hit så fort som möjligt det stämmer inte, polen skickar hit dem när de helt enkelt känner för det.

kolla på han blattelito han har väl suttit häktad i över två år i spanien tex, eller se på idioterna som åkte till danmark och gängmördade sitter fortfarande där och kommer inte hit på många år om än överhuvudtaget.
Citera
Igår, 01:06
Medlem
Citat:
eftersom fallet blivit uppmärksammat i polen tror jag det blir viktigt för dem statuera exenpel med hårt straff och kommer ha kvar dem så länge som möjligt.

Tro inte på efterblivna skribenter som skriver om eu direktiv säger de ska hit så fort som möjligt det stämmer inte, polen skickar hit dem när de helt enkelt känner för det.

kolla på han blattelito han har väl suttit häktad i över två år i spanien tex, eller se på idioterna som åkte till danmark och gängmördade sitter fortfarande där och kommer inte hit på många år om än överhuvudtaget.

Saken är som denna. Det finns inget politiskt stöd eller pluspoäng att vinna på att ta hit dom från Polen. Tidös väljarbas vill inte ha hit fler kriminella människor och fängelserna är redan överbelastade. Hade Sverige velat hade de säkert till slut fått hit dom, men jag tror att den politiska viljan är nära noll för detta. Det är väl valår i år med? Det är inte riktigt bra PR, i synnerhet inte i klimatet som råder idag gällande vårt egna krig mot den organiserade brottsligheten och så.

I bland finns det fall där landet vill bli av med nån med svenskt medborgarskap och det finns inget politiskt att förlora på att hämta hem drägget. Men nu och i detta fallet har jag svårt att se hur någon skulle lyfta ett finger få att de ska avtjäna sitt straff i Sverige. Det var ju även en norrman de rånade, som var på semester. Nej, det blir inga saft och bullar hos KVV eller frivården. Det blir polskt fängelse med riktigt hårda typer som inte tycker om icke vita och muslimer. Poetisk rättvisa kan man kanske tycka.
Citera
Igår, 01:10
Medlem
Citat:
Saken är som denna. Det finns inget politiskt stöd eller pluspoäng att vinna på att ta hit dom från Polen. Tidös väljarbas vill inte ha hit fler kriminella människor och fängelserna är redan överbelastade. Hade Sverige velat hade de säkert till slut fått hit dom, men jag tror att den politiska viljan är nära noll för detta. Det är väl valår i år med? Det är inte riktigt bra PR, i synnerhet inte i klimatet som råder idag gällande vårt egna krig mot den organiserade brottsligheten och så.

I bland finns det fall där landet vill bli av med nån med svenskt medborgarskap och det finns inget politiskt att förlora på att hämta hem drägget. Men nu och i detta fallet har jag svårt att se hur någon skulle lyfta ett finger få att de ska avtjäna sitt straff i Sverige. Det var ju även en norrman de rånade, som var på semester. Nej, det blir inga saft och bullar hos KVV eller frivården. Det blir polskt fängelse med riktigt hårda typer som inte tycker om icke vita och muslimer. Poetisk rättvisa kan man kanske tycka.
Ja jag tror med de blir kvar där länge kanske hela straffet ut.

De röda brukar ju dock göra allt för få hem sin väljarbas så vinner de valet kan det ju ändras.

Annars gillar jag förslagen som varit att hyra fängelseplatser utomlands, i spanien har de ju tex migrationsfängelse i albanien, tänk om vi i sverige vore lika kreativa

Det jag ville poängtera är det finns ingen EU lag som säger de ska hem till sverige och sitta av sina straff här som påstås i tråden, det är bara villfarelser
Citera
Igår, 01:14
Medlem
Citat:
Ja jag tror med de blir kvar där länge kanske hela straffet ut.

De röda brukar ju dock göra allt för få hem sin väljarbas så vinner de valet kan det ju ändras.

Annars gillar jag förslagen som varit att hyra fängelseplatser utomlands, i spanien har de ju tex migrationsfängelse i albanien, tänk om vi i sverige vore lika kreativa

Att hyra fängelseplatser har ju varit på tapeten länge. Dessvärre är svenska myndigheter korrupta. För staten och hennes myndigheter, i synnerhet KVV, så är det mer ekonomiskt gynnsamt att bygga fler fängelsen, anställa fler, och betala ut oskäliga löner till skrivbords råttorna på kåken, för att sedan skylla på att kostnaderna för en intagen är otroligt höga, när den mesta kostnaden består i att korrupt läcka pengar till myndighetspersonal och deras lakejer.

Hade Sverige varit smarta så hade de gjort avtal med länder som Somalia, Irak, Tunisien och liknande ställen. Säg att först och främst blir det indragna bistånd, ekonomiska sanktioner och JAS gripen ovanför presidentens hem, eller så blir det pengar och goda avtal för att ta hand om alla dessa utländska kriminella. Plata o plomo, guld eller bly som Escobar sa. Men det kräver ju att vi faktiskt har styrande som inte är lata narcissister.
Citera
Igår, 01:26
Medlem
Citat:
ja men varför har vi inte migrationsfängelser? och gärna utomlands där vi sätter folk som vägrar uppge vart de kommer ifrån och som avisats och utvisats så får de sitta där tills deras länder tar emot dem, helt sjukt vi släpper dem fria som vi gör idag det gör lagen helt verkningslös.

vi måste börja skicka hem folk på allvar nu, men har lite svårt se hur det ska gå till då vi inte ens kan skicka hem dem som fått utvisning det är fan ett skämt

Ingen aning. Synd att det inte är en fråga som lyfts i media, t ex 30 minuter. Hade varit kul att höra politikernas "syn på saken".
Citera
Igår, 01:29
Medlem
Citat:
Ingen aning. Synd att det inte är en fråga som lyfts i media, t ex 30 minuter. Hade varit kul att höra politikernas "syn på saken".
äh blir bara en massa tjat om mänskliga rättigheter och FN och liknande fast vi är enda landet i värden som gör så
Citera
Igår, 01:31
Medlem
Citat:
äh blir bara en massa tjat om mänskliga rättigheter och FN och liknande fast vi är enda landet i värden som gör så

Synd att vi inte kunde göra som USA med Guantanamo Bay, fast för gängledare, våldtäksmän, pedofiler och liknande. Ha en utländsk bas någonstans där dom där papperna inte gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in