Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
En våldtäkt är ett mycket grovt våldsbrott som är ett stort ingrepp i någons frihet och övriga rättigheter. Det här är inte det och man bör därför differentiera både vad gäller rubricering och påföljd. Sedan kan man förstås anse att alla brottslingar bör ha väldigt hårda straff, men det anser inte jag av gängse skäl.
Det är dock onekligen ett samhällsproblem att det finns för många som rektorn som raggar på alltför unga. Jag håller med om det, men det ändrar inte min inställning i det här fallet.
Jag ser inte att det största problemet här är att "ragga på allt för unga". Då tycker jag man missar precis allt som är det felaktiga och brottsliga.
Åldersskillnaden är mest osmaklig, kanske åt det mer skruvade hållet, och möjligen med den senaste lagstiftningen även brottslig (jag vet inte).
Det jävligaste här är ju inte åldersskillnaden utan beroendeställningen och flickans utsatthet. Att någon som i sitt yrke är satt att ta hand om, och skydda, ungdomar som är i hans vård sexuellt utnyttjar henne. Dessutom är personen satt att vara stödperson åt henne.
Det är alltså en flicka som har en strulig bakgrund och är i behov av vuxnas stöd för att försöka få ordning på sitt liv, och den som hon ska kunna lita mest på utnyttjar detta och inleder ett sexuellt förhållande med henne.
Det är ju den springande punkten här.. Och DET är det jävligaste, inte åldersskillnaden (även om bara den kan anses vara anmärkningsvärf)