Citat:
Ursprungligen postat av
Finporslinet
"Lita inte på vad du ser med dina egna ögon utan på vad vi säger".
Du säger alltså till en person att deras instinkt och känsla av otrygghet är felaktig och att de istället ska lita på vad lögnaktiga politiker säger som att Sverige aldrig har varit tryggare?
Som svensk känner man sig otryggare ju färre svenskar det blir och ju fler främmande människor från andra sidan jorden det finns i Sverige. Att du som icke-svensk säger att denna känsla är felaktig har inget värde överhuvudtaget, du kan inte bestämma hur vi ska tänka och agera för vi inte är lika. Vi kommer aldrig att se främmande människor som svenskar. Oavsett hur mycket papper du visar upp.
Ska du kalla dig svensk då är jag helt enkelt något annat. För vi är inte lika. Då får vi svenskar ta ett nytt ord för att beskriva vårt folk. Det är inte svårare än så. Ordet "svensk" blir då värdelöst.
"Lita inte på vad du ser med dina egna ögon utan på vad vi säger".
Jag vet inte vad du eller dessa individer bor någonstans. Ser de brott och bildbränder, felskjutningar och artillerield ute på gatan? Folk som blir rädda blir ju det av att en tidning säger att det är otryggt, men dessa har ofta fel enligt forskning, fakta och statistik. Sverige är säkrare än någonsin för gemene man.
Då är min fråga. Hur ofta blir du själv gruppmisshandlad, felskjuten eller felbombad av klaner och gäng?
Varje dag? En gång i veckan? En gång i månaden? En gång per år? Eller mer sällan?
Folk får lyssna på sina erfarenheter, fakta och statistik. Inte tramsiga tidningsrubriker och ogrundade rädslor. Allt trams du kommer med är nonsens.
Jag ska alltså enligt dig, gå runt och tro på tidningsrubriker och media och vara rädd, trots att jag aldrig blivit utsatt för brott.
För din kännedom är jag lika mycket svensk som dig i lagens ögon. Muslim-svensk dessutom.