2026-04-23, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igd
Är det nån som upplevt som spasmer eller värre. Så man vaknar av att benet skakar till så hårt att man tror det ska gå av?

Ja. Drick vatten och få i dig salt. Skaffa magnesium. Om du ej kan få tag i stesolid eller iktorivil.
Citera
2026-04-23, 18:46
Medlem
Stor-Franks avatar
Jag trodde att tolerans återställdes med tid.
Tram har varit det som funkat absolut sämst på mig men förr så kunde 800mg + några alprazolam ge mig något som liknade ett opiatrus.
Jag gav upp tram helt efter att jag bestämde mig för att försöka bli bäng vad som än händer.
Efter 3000mg blev det ep-anfall och ambulans. Bängheten uteblev.
Sub är lite samma sak för mig.
Jag hatade skiten i början, man snortade en 1/4 av en båt och mådde fan mer illa än bra.
Men blandade jag med lite blå så blev det något som närmade sig ett opiatrus.
Några år senare så ger sub näääästan ingenting hur mycket jag än tar förutom att bli frisk när man är sjuk. Det spelar ingen roll om jag skjuter en båt eller lägger 24mg under tungan.
Jag har aldrig fått nån eufori på sub och är avundsjuk på folk som får det, om det inte är placebo...

Men! Nu har jag inte tagit tram på en jäkla massa år och jag fick med lite tram 200mg sandoz på köpet i en annan affär.

Dom är gröna och vita och jag krossade 4st helt maniskt till ett grönt mjöl.
Jag bombade skiten på tom mage och "trummvirvel" känner absolut 100% ingenting!
Varför?
Något borde jag väl känna?
Och nej jag är inte efterbliven det är över 1v sen jag tog sub så det är inte det som blockerar.
Är jag bara resistent?
Jag har tagit min beskärda del av starka opiater men det här känns som ett skämt.
Och jag är ingen övermänniska när det kommer till opiater, jag känner av både coccilana och tom citodon.
Tram är bara att glömma?
Finns inga trix som kan hjälpa till här?
Citera
2026-04-24, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Jag trodde att tolerans återställdes med tid.
Tram har varit det som funkat absolut sämst på mig men förr så kunde 800mg + några alprazolam ge mig något som liknade ett opiatrus.
Jag gav upp tram helt efter att jag bestämde mig för att försöka bli bäng vad som än händer.
Efter 3000mg blev det ep-anfall och ambulans. Bängheten uteblev.
Sub är lite samma sak för mig.
Jag hatade skiten i början, man snortade en 1/4 av en båt och mådde fan mer illa än bra.
Men blandade jag med lite blå så blev det något som närmade sig ett opiatrus.
Några år senare så ger sub näääästan ingenting hur mycket jag än tar förutom att bli frisk när man är sjuk. Det spelar ingen roll om jag skjuter en båt eller lägger 24mg under tungan.
Jag har aldrig fått nån eufori på sub och är avundsjuk på folk som får det, om det inte är placebo...

Men! Nu har jag inte tagit tram på en jäkla massa år och jag fick med lite tram 200mg sandoz på köpet i en annan affär.

Dom är gröna och vita och jag krossade 4st helt maniskt till ett grönt mjöl.
Jag bombade skiten på tom mage och "trummvirvel" känner absolut 100% ingenting!
Varför?
Något borde jag väl känna?
Och nej jag är inte efterbliven det är över 1v sen jag tog sub så det är inte det som blockerar.
Är jag bara resistent?
Jag har tagit min beskärda del av starka opiater men det här känns som ett skämt.
Och jag är ingen övermänniska när det kommer till opiater, jag känner av både coccilana och tom citodon.
Tram är bara att glömma?
Finns inga trix som kan hjälpa till här?

Vissa kroppar är såna. Bruden fick morfin utskrivet när hon drog ut en tand. Aldrig nägonsin tagit opiater innan. Vi passade på att båda ta tillsammans för hon ville känna sig trygg i min erfarenhet av att ha testat opiater. Jag låg och noddade och myste som fan av en enstaka tablett medan hon klagade på att hon inte kände något. Din kropp reagerar inte på tram
Citera
2026-04-27, 17:25
Medlem
Har kommit mycket royal till där jag bor, många säger att dom ska va bättre nuförtiden. Nån som testat?
Citera
2026-05-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beshlickkastare
Har kommit mycket royal till där jag bor, många säger att dom ska va bättre nuförtiden. Nån som testat?
Köpte en karta royal med jordgubbe på kartan. De funkade bra.
Citera
2026-05-09, 16:00
Medlem
Skulle rekommendera att ni undviker dem utan märke som ser ut som santeria (runda platta vita tabletter, står bara tramadol 200mg på kartan). Jag tog dem en månad och visst, någon slags effekt får man av 2-3st men det knasiga är att jag inte fick någon avtändning när jag slutade. Lite frys första dagarna men dag 3 kände jag mig återställd. Jag är känslig för opioidavtändning och blir duktigt sjuk minst en vecka på vanlig tram.
Fick tag i en karta krka med tysk text på kartan och det är stor skillnad jämfört med de utan märke. Kan känna mig frisk hela dagen på en halv (100mg)

Var försiktig med de skumma indiska märkena grabbar.
Min upplevelse med olika märken:
Krka/Contramal T3 och grönvita sandoz
Pålitliga, känns som riktig tram, håller i sig länge med jämn effekt
Royal jordgubb/körsbär
Starka men jag är osäker om det är bara tram i dem. Började nodda på 200mg när jag inte hade tolerans
Santeria/tramadol 200mg
Rätt svaga, någon slags opioid är det nog eftersom det tar bort abstinens men undviker helst dessa
Små santeria
Ser exakt ut som vanliga santeria men tabletterna är mindre i storlek. Dessa funkade bra, mycket bättre än de stora.
Citera
2026-05-12, 12:53
Medlem
@yrnissen.

Dessvärre i Gbg med omnejd verkar det som att de enda som finns är indiska tram där det bara står tramadol på baksidan. 👍 skriker ju dåligt hemmapressat skit om dom. För den uppmärksamme så ser man att de exakt samma tabletter som i santeria. Då menar jag vanlig santeria tabletterna som är stora och mjöliga och inte dom nya.
Jag skulle säga undvik dessa då man inte vet va dom innehåller men som du säger något skit känner man. Brukar inte få at av tram om jag inte tagit mkt och länge men i detta fall va ja riktigt jäkla seg och trött i minst 3-4 dagar efter ja tog sista tabletten. Något jag reagerade på.

Ville egentligen inte köpa dom men de ju dessvärre de enda som ja kan få tag i.
Krka är det absolut bästa märket enligt mig.
Citera
2026-05-13, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
@yrnissen.

Dessvärre i Gbg med omnejd verkar det som att de enda som finns är indiska tram där det bara står tramadol på baksidan. 👍 skriker ju dåligt hemmapressat skit om dom. För den uppmärksamme så ser man att de exakt samma tabletter som i santeria. Då menar jag vanlig santeria tabletterna som är stora och mjöliga och inte dom nya.
Jag skulle säga undvik dessa då man inte vet va dom innehåller men som du säger något skit känner man. Brukar inte få at av tram om jag inte tagit mkt och länge men i detta fall va ja riktigt jäkla seg och trött i minst 3-4 dagar efter ja tog sista tabletten. Något jag reagerade på.

Ville egentligen inte köpa dom men de ju dessvärre de enda som ja kan få tag i.
Krka är det absolut bästa märket enligt mig.

Det är torka i hela Västra Götaland på tram och jag fick tack på Santeria 200mg och kände mig bäng som på röka… verkar svårt att få tag på tram nu för tiden… royal röda är de fentanyl i så inte konstigt att du nodda
Citera
2026-05-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glock21
Det är torka i hela Västra Götaland på tram och jag fick tack på Santeria 200mg och kände mig bäng som på röka… verkar svårt att få tag på tram nu för tiden… royal röda är de fentanyl i så inte konstigt att du nodda

Haha hur menar du att det är fentanyl? Har tagit en del och denna batch verkar vara helt normal, vet att märket är hetsigt och dåligt men denna batch känns precis som tram. Hade det varit fentanyl hade jag definitivt känt av det
Citera
2026-05-14, 02:26
Medlem
när man gått från att ha blivit riktigt skön på 200mg till att knappt känna något på 1.2g så ve nan att man måste ta en långt paus
Citera
2026-05-15, 06:06
Medlem
Citat:
Haha hur menar du att det är fentanyl? Har tagit en del och denna batch verkar vara helt normal, vet att märket är hetsigt och dåligt men denna batch känns precis som tram. Hade det varit fentanyl hade jag definitivt känt av det
Dem e gittiga lyssna inte, klart det inte är fenta i. jag smällde ett par kartor av dessa med, kändes precis som t3 gjort i flera år etc
Citera
2026-05-15, 17:47
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Glock21

Har aldrig provat royal. Men även jag har hört att för några år sedan i röda tram kunde det finnas fetanyl. Men har provat andra mörkröda och aldrig haft problem. Men de va mkt längesen nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in