2026-05-12, 19:32
Medlem
Bakarettans avatar
Allt är "vinklat" hur skitproduktionen vill att det ska vara.
Det har det varit sen TV4 "tog över" konceptet.
Allt för att skapa drama för stt kanalen ska få fler tittare.
Nu går allt ut på att deltagarna ska hugga varandra i ryggen genom sitt osociala spel.
De som ställer upp som deltagare är väl medvetna om detta.Genom att göra så förlöjligar TV4 sina "trogna" tittare.
Dessutom är Anders Lundin än vek jävel som inte ifrågasätter nåt överhuvudtaget.
Citera
2026-05-12, 20:04
Medlem
santos_devilles avatar
Han karategubben. Vem tror han att han är? Jävla sekt-gubbe
Citera
2026-05-12, 20:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Jag gillar inte Carro men njöt när hon "tryckte till" Sonja. Tyvärr blev den sk "förhandlingen" på spat en katastrof.
Fanskapet Sonja kläcker "Lasse".
Lasse har varit en spelbricka för Jonas och Sonja hela tiden. Må så vara att Lasse är plump och något av en skrytmåns. Men jag gillar honom just för att han är som han är.
Aza åker upp & ner i varenda avsnitt. Ibland så han helt ok. Ibland beter han sej som en frustrerad 5-åring som inte får som han vill. Fjäskar också gränslöst för Ola som för mej är en besserwisser med narcissistiska drag. Halil är en fegis...tror jag. Får se vad han hittar på. Marie är bara en tragisk individ som åker med strömmen.
Jonas är en beräknande person som är iskall och utnyttjande av andra människors känslor.
Ger mej fan på att han vinner.
Bra analys.

Men nu borde väl ändå Lasse förstå han valde fel pakt och kanske röstar emot dem hoppas på det iaf som hämnd för nackdelen, han står näst på tur sedan kommer halal/marie i vilken ordning där är jag osäker.

Men utav dem som är inne i tävlingen nu får vem som helst vinna utom Jonas jag verkligen ogillar det fanskapet, arrogant och dryg och dessutom lat
Citera
2026-05-12, 21:04
Medlem
Är Ola en hycklare?

Ola blev ju som alla vet mer än besviken på Lasse och Halil, när de röstade annorlunda mot vad de hade sagt till honom. Det kan man väl såklart förstå. Men är han inte bara en stor hycklare?

Han gör ju en stor sak av att en människas värderingar ska vara desamma oavsett sammanhang. Ett handslag och löfte i Robinson är lika mycket värt som om det vore någon annanstans i livet. Och den som bryter ett löfte i Robinson så som Lasse och Halil gjorde, är därmed inte människor man kan respektera fullt ut.

Även detta kan väl de mest moraliskt högtstående hålla med om, även om det strider mot hela Robinsons själ. Men, hade verkligen Lasse och Halil varit hedersknyfflar ifall de röstat med Ola, såsom de låtit honom tro att de skulle göra?

Lasse har ju varit i samma pakt som Jonas och Sonja sedan dag ett. Och de två lär ju ha räknat med hans röst när de gick till det där örådet.

Och även om Jonas och Sonja säkert var mer osäkra på Halil hade han väl också lovat dem sitt stöd. Ett stöd han f ö fått av dem, bl a genom den immunitet han fick av Sonja.

Så hur Lasse och Halil än hade gjort hade de huggit en pakt i ryggen och svikit folk som litat på dem. Är det någon som tror att Ola hade sågat dem ifall de hade valt att förråda sina vänner i nord istället för som de gjorde nu, förråda Ola och hans rövslickare?
Citera
2026-05-12, 21:06
Medlem
Citat:
Nu går allt ut på att deltagarna ska hugga varandra i ryggen genom sitt osociala spel.
De som ställer upp som deltagare är väl medvetna om detta.Genom att göra så förlöjligar TV4 sina "trogna" tittare.
Dessutom är Anders Lundin än vek jävel som inte ifrågasätter nåt överhuvudtaget.
Var det bättre på den tiden produktionen valde ut psyksjuka hackkycklingar som tog livet av sig efter att ha blivit utmobbade?
Citera
2026-05-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Bra analys.

Men nu borde väl ändå Lasse förstå han valde fel pakt och kanske röstar emot dem hoppas på det iaf som hämnd för nackdelen, han står näst på tur sedan kommer halal/marie i vilken ordning där är jag osäker.

Men utav dem som är inne i tävlingen nu får vem som helst vinna utom Jonas jag verkligen ogillar det fanskapet, arrogant och dryg och dessutom lat
Fel pakt? Om han hade spelat med översteprästen Ola och hans församling bestående av Aza, Carro och Nathalie så hade han varit nr 5 i den pakten. Nr 6 ifall Mensur inte fått problem med ryggen.

Nu är han någonstans mellan nr 3 och 5 i den pakt han valde.

Jag tror definitivt att Jonas och Sonja offrar Halil före Lasse ifall det närmar sig final. Att Sonja slängde Lasse framför bussen nu berodde på panik och att hon just nu trodde det var bättre att offra honom.

Ponera sedan att Iki och Anna skulle komma in igen. Då är de 3 st ihop med Marie och är Jonas och Sonja då utan Lasse och Halil så ligger de risigt till.

Så för Jonas och Sonja är det inte självklart vem som skulle offras om de måste offra någon i sin pakt. Men som sagt, i syd skull Lasse aldrig gå före de jag nämnde.
Citera
2026-05-12, 21:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Fel pakt? Om han hade spelat med översteprästen Ola och hans församling bestående av Aza, Carro och Nathalie så hade han varit nr 5 i den pakten. Nr 6 ifall Mensur inte fått problem med ryggen.

Nu är han någonstans mellan nr 3 och 5 i den pakt han valde.

Jag tror definitivt att Jonas och Sonja offrar Halil före Lasse ifall det närmar sig final. Att Sonja slängde Lasse framför bussen nu berodde på panik och att hon just nu trodde det var bättre att offra honom.

Ponera sedan att Iki och Anna skulle komma in igen. Då är de 3 st ihop med Marie och är Jonas och Sonja då utan Lasse och Halil så ligger de risigt till.

Så för Jonas och Sonja är det inte självklart vem som skulle offras om de måste offra någon i sin pakt. Men som sagt, i syd skull Lasse aldrig gå före de jag nämnde.
snälla du nathalie är inte ens inne i tävlingen just nu, Iki ser inte ut vara nära komma in heller efter dagens gränslandstävling och inte anna heller.

Lasse är en grinig gubbe, jag är helt säker på han kommer ta det personligt sonja förhandlade fram en nackdel till honom, och jag är helt säker på caroline kommer berätta det var hennes ide sonjas ge just lasse den.

Lasse är först ut i den pakten om det blir kannibalism, det har de ju fö sagt själva flera gånger hur du missat det vet jag inte och det här var en ganska tydlig markering med, hade varit smartare ge halal den faktiskt och även jonas då det inte påverkat honom.

Men sonja är likt många andra kvinnor i tävlingen och tråden inte direkt einsteins avkommor hennes förhandlingsförslag var ju rent av pinsamt dåliga krävde röstning trodde hon på dej själv eller Är det någon i årets säsong som är sämre än din look a like melina förhandla så är det ju sonja helt klart
Senast redigerad av Rumpollon 2026-05-12 kl. 21:25.
Citera
2026-05-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 191213
Carro verkar trevlig absolut. Men är det bara jag som fattar att hon är en gammal knarkare?
Pundartatueringar, stumpar till tänder, jobbar som schaman, tränar som fan vid äldre ålder vilket många före detta pundare gör.

Streetsmart men väldigt uträknande person och nu börjar hon visa sitt rätta jag i förhandlingen på Spabehandlingen.

Såklart har hon knarkat i sina dagar om hon inte gör det som shaman. Du glömde att hon sade att det kändes som hon var hög när hon kände doften av schampo. Säger man det så är man troligtvis van att bli hög..
Senast redigerad av R1D2 2026-05-12 kl. 22:03.
Citera
2026-05-12, 22:14
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Sonja verkar vara lätt förståndshandikappad samt dryg. Men på vilket sätt är Jonas mer orm än de flesta andra?

Jonas har alla möjliga orm-egenskaper, en riktigt äcklig typ. Fanskapet får bara inte vinna.
Citera
2026-05-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Han karategubben. Vem tror han att han är? Jävla sekt-gubbe
Obehaglig jävel! Sättet han styr på är verkligen äckligt.
Ingen använder sina immuniter... Trams!!
Citera
2026-05-12, 22:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Menar du att Lasse inte framställs som en känslostyrd man med lite förståelse för spelet och med rätt höga tankar om sin egen förmåga?

Det verkar ju vara det som den stora majoriteten anser om honom, men det kan ju så klart vara extra vinklat åt det hållet. Har du en annan uppfattning får det ju stå för dig men har man läst i vilket kommentarsfält som helst så verkar det vara den allmänna hållningen. Vi får inte direkt se honom uttrycka strategi i någon synk medan Halil som framställs som spelande får mycket mer tid till strategisnack.
Jag menar han är en känslostyrd man oavsett vad ni tror är trickfilmat av produktionen

Sedan tror jag han förstår mer av spelet än han visar han var den enda av han halal och jonas som läste Ikis försök göra en tjejpakt och rösta ut alla män som hon själv erkännde flera gånger.

Nu har hon insett de är i minoritet och då gör hon som alla kvinnor/feminister och försöker förstöra så mycket som möjligt innan hon lämnar, se även melina.

Det tråkiga är Iki förstör bara för sig själv igenom lägga sig i tävlingarna i hennes värd tror hon väl tittarna gråter när hon gör så
Citera
2026-05-12, 22:31
Avstängd
Citat:
Är lite svårt vinkla vissa ändå som typ Marie som sagt fem ord sedan henness ledare/mamma Iki lämnade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in