2026-05-05, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wot
Artikel från dagens omgång i rättsalen hos Tidningen Ångermanland: https://www.tidningenangermanland.se/kramfors/misstankta-man-forhors-flera-erkanner-brott/
Betalartikel.
Kan du ge några citat?
Citera
2026-05-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wot
Jag har ju med ett citat i inlägget

Något mer än ingressen för oss som inte har premium?
Senast redigerad av Riley.B 2026-05-05 kl. 22:54.
Citera
2026-05-06, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riley.B
Något mer än ingressen för oss som inte har premium?

Det var inte ingressen utan ett citat från artikeln.. men visst, tar lite mer då:

Citat:
Sex män, misstänkta för sexköp, hördes i rätten. Med i salen satt även mannen som åtalas för bland annat koppleri, eftersom de misstänkta sexköpen är en del av det större åtalet.

Citat:
Två av männen nekar till brott. Den ena mannen misstänks för fyra fall av köp av sexuell tjänst. Den andra mannen är den näringslivsprofil som misstänks för ett fall av köp av sexuell handling och ett fall av köp av sexuell tjänst.

Domarna meddelas i slutet av förhandlingarna som i nuläget är planerade till den 25 maj.
Citera
2026-05-06, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare
Det där var rolig läsning med tanke på att han varit en MC-kille och säkert fortfarande känner sig hård (pun intended) och häftig. Men Fl 2, vad håller h*n egentligen på med? Jävligt konstig vinkel....

Det känns ju sjukt orelevant om han nu varit smygbög eller inte.

"hon har sex med andra män, och också då en, jag skulle säga besatthet av sperma, för att i
själva verket är du som är intresserad av män, eller i alla fall både män och kvinnor. Vad
tänker du om det?"

Jag undrar om FL 2 går igång själv på det här?

Varför skulle ett ev. smygbögeri vara irrelevant? När han sitter i tukthuset får han säkert någon psykologisk/medicinsk behandling för att komma bort från det morbida levernet.

I det läget borde det vara högst relevant att behandlingen tar upp alla aspekter. Annars kan behandlingen riskera att bli verkningslös.
Citera
2026-05-06, 12:00
Medlem
Det finns ett kort klipp på YouTube kanalen Svenska rättegångs kanalen om rättegången mot den tidigare HA-bossen som sålde sin fru och nu står åtalad.https://www.youtube.com/watch?v=cXj3ElmG-w8
Citera
2026-05-09, 14:32
Medlem
Från dagens Tidningen Ångermanland
https://www.tidningenangermanland.se/kramfors/kvinnans-svar-till-atalade-kopplerimannen-jag-lever/

Citat:
Under sin tid i häktet lyckades mannen kontakta kvinnan igen, trots fulla restriktioner, genom att skicka post som inte var adresserade till henne. Det rapporterade Sveriges Radio Västernorrland i början av maj.

Kvinnan bekräftade att hon mottog ett vykort och ett brev från mannen. Åklagare Ida Annerstedt sade att det riskerade utredningen.

”Det är väldigt olyckligt, att det skett två gånger dessutom”, sade hon till radion.

Rättegången mot mannen, och flera misstänkta sexköpare, fortsätter på måndag – dag 12 av 19.

Citat:
I den pågående rättegången har åklagaren åberopat en mejlkonversation mellan mannen och kvinnan som ägde rum mellan den 21 och 22 oktober. Även här tar han upp hundarna.
”Jag kommer INTE se på när han går in i förvirring och depression. Då få han somna in medans han fortfarande kommer ihåg dig.”
”Den väg du valt kommer leda till undergång, för mig, för dig men framförallt för alla vovvarna. Så byt spår, kom hem”.
Under de två dagarna efter kvinnans flykt skickades över ett dussin mejl. När kvinnan svarade hade hon redan omhändertagits av polisen.

Citera
2026-05-10, 02:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Ett av de starkaste bevisen är Kvinnans personliga dagbok!

I den har frun under flera år i detalj dokumenterat händelseförlopp, övergrepp, tidpunkter och sin egen dödsångest.

Du menar alltså att allt som står i en dagbok måste vara överensstämmande med vad som egentligen hände?

Citat:
Det gör ju det enklats för polisen så de kunnat gå tillbaka till de datum hon skrivit och kontrollera med sms och chattar.

Men hur har hon haft tid och möjlighet att dokumentera allt i sin "dagbok" utan att han sett vad hon har gjort?

Du skriver ju själv att han hade installerat kameror i hemmet för att kontrollera henne, borde inte han då ha sett vad hon höll på med om han nu hade full kontroll över henne?

Citat:
Han hade även installerat kameror i hemmet för att kontrollera henne, även dem ska innehålla bevisning

Hur vet vi att kamerorna var till för att kontrollera henne?

Det finns förövrigt många personer runt om landet som har kameror i sina hem pga personlig säkerhet. Bra att ha om det blir inbrott tex eller om obehöriga rör sig i hemmet.
Citera
2026-05-11, 13:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandska123
Märkligt ändå att han ser så kär ut i sin sambo som dessutom verkar ha stått vid hans sida länge…

Ja nåt verkar inte stämma här.

Den bild av paret som framträder på bilderna står i stark kontrast till kvinnans påståenden.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2026-05-11 kl. 13:35. Anledning: Tillägg
Citera
2026-05-12, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du menar alltså att allt som står i en dagbok måste vara överensstämmande med vad som egentligen hände?

Men hur har hon haft tid och möjlighet att dokumentera allt i sin "dagbok" utan att han sett vad hon har gjort?

Du skriver ju själv att han hade installerat kameror i hemmet för att kontrollera henne, borde inte han då ha sett vad hon höll på med om han nu hade full kontroll över henne?

Hur vet vi att kamerorna var till för att kontrollera henne?

Det finns förövrigt många personer runt om landet som har kameror i sina hem pga personlig säkerhet. Bra att ha om det blir inbrott tex eller om obehöriga rör sig i hemmet.

Men tanke på att hennes dagbok är ett av bevisen så tar jag för givet att dem delar de tagit med går att bevisa med annan bevisning vilket gjort bevisningen mot mannen starkare.

Jag vet inte hur du tolkar full kontroll men att ha full kontroll innefattar inte för mig att han skulle analyserat hennes ”bajs” för att veta vad hon ätit!

Angående kamerorna så fanns det film bevis från dem så det var ju knappast bara för inkräktare.

Men du får gärna tala om för mig vad som du tycker brister i åtalen och varför du inte tror på kvinnan?
Citera
2026-05-13, 01:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Men tanke på att hennes dagbok är ett av bevisen så tar jag för givet att dem delar de tagit med går att bevisa med annan bevisning vilket gjort bevisningen mot mannen starkare.

Jag vet inte hur du tolkar full kontroll men att ha full kontroll innefattar inte för mig att han skulle analyserat hennes ”bajs” för att veta vad hon ätit!

Angående kamerorna så fanns det film bevis från dem så det var ju knappast bara för inkräktare.

Men du får gärna tala om för mig vad som du tycker brister i åtalen och varför du inte tror på kvinnan?

Men om nu mannen hade konstant kameraövervakning av henne så då borde väl han rimligtvis ha upptäckt att hon satt och skrev dagbok?

Tror du inte att han då hade undrat över vad hon satt och skrev för någonting såvida hennes historia stämmer?

Kan inte du beskriva hur omfattande hennes dagbok var?

För att avrunda, om en historia (hennes historia tex) låter lite väl fantastisk så brukar ofta sanningen landa en bit därifrån.

Du verkar köpa precis allt med hull och hår?
Citera
2026-05-13, 04:11
Medlem
Kanske är en sådan socialt handikappad gubbe som köpt billig fru i Thailand och börjat äckla sig. Tyvärr är statistiken vad gäller kvinnor ifrån Sydamerika, Thailand, Filippinerna vidrig
Citera
2026-05-13, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurier5
Kanske är en sådan socialt handikappad gubbe som köpt billig fru i Thailand och börjat äckla sig. Tyvärr är statistiken vad gäller kvinnor ifrån Sydamerika, Thailand, Filippinerna vidrig
Har du läst tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in