Citat:
Ursprungligen postat av
Vemvad25
Varför är det märkligt att jag inte tagit upp andra fall gällande koppleri?
Det märkliga är väl att så fort en svensk man är misstänkt för grovt koppleri så håller du på att skita på dig i ren upphetsning samtidigt som du och andra stolpskott är inte det minsta intresserade av att diskutera det utbredda fenomenet med kvinnliga hallickar på massagesalongerna, polisen uppskattar att 8 av10 salonger säljer sex och dessa salonger tar emot tiotusentals kunder varje så omfattningen av den illegala sexhandeln är enorm, det finns ett antal trådar här på fb men du/ni är aldrig närvarande i debatten.
Du är ganska lätt att genomskåda, de som driver massagesalongerna/bordellerna är ofta kvinnor av utländsk härkomst men i det aktuella fallet är det istället en svensk man som är föremål för misstankar om grovt koppleri.
Det är därför du är så engagerad i den här tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vemvad25
Men som när du frågar så tycker jag det är ett att lagarna inte är på offrens sida och framför allt inte när det gäller människohandel på denna nivå!
Koppler och tre års fängelse är ett hån mot dessa kvinnor!
Mannen i det aktuella fallet är misstänkt för grovt koppleri, kvinnan ska ha sålt sex till över 100 män, ställ det i relation till såna här fall där sexhandeln har varit betydligt mera omfattande.
Källa: Svenska Dagbladet
https://share.google/i7cXGhbqXV0Ii3rE3
Källa: Aftonbladet
https://share.google/dKYUKb84FQdKanOYl
Citat:
Ursprungligen postat av
Vemvad25
När det kommer till mannen ifråga och fallet tråden faktiskt handlar om skulle jag gissa att domen hamnar på 10-12 år!
Även här ett hån mot brottsoffret att vi har asperationsprincipen och inte dömer efter varje brott!
Hoppas det också ändras snart!
Grovt koppleri kan beroende på omständigheterna betinga upp till 10 års fängelse i straffpåföljd men än har inte domstolen tagit ställning i skuldfrågan.
Din gissning känns en smula överdriven men vi får se vad det eventuella straffet landar på.