2026-04-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja det stämmer att mannen i det aktuella fallet är misstänkt för grovt koppleri.

Det är dock märkligt att du inte upprörs av ett helt annat fall där det varit fråga om tusentals sexköp. Även där handlade det om grovt koppleri.

Källa: Aftonbladet https://share.google/KWQTVU7DWUbaLg5hR

Vad tror du att mannen i det aktuella fallet kommer att dömas för och vad tror du straffet i så fall kommer att landa på?

Varför är det märkligt att jag inte tagit upp andra fall gällande koppleri?

Men som när du frågar så tycker jag det är ett att lagarna inte är på offrens sida och framför allt inte när det gäller människohandel på denna nivå!
Koppler och tre års fängelse är ett hån mot dessa kvinnor!

När det kommer till mannen ifråga och fallet tråden faktiskt handlar om skulle jag gissa att domen hamnar på 10-12 år!

Även här ett hån mot brottsoffret att vi har asperationsprincipen och inte dömer efter varje brott!

Hoppas det också ändras snart!
Citera
2026-04-25, 12:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det är trist när intressanta trådar bara slutar med pajkastningschatt om detaljer. Snälla sluta.

Ja man kan efterlysa en högre nivå här, mannen i det aktuella fallet är i nuläget misstänkt för grovt koppleri och några åtalspunkter till men det känns samtidigt inte helt osannolikt att paret tillsammans i ett initialt skede planerat att hon ska sälja sexuella tjänster och han ska ta hand om det "administrativa arbetet" men att de blivit osams under resans gång.

Han tog kanske en alldeles för stor del av kakan och hon blev förbannad över detta? Pengar är som bekant en stor källa till många konflikter.
Citera
2026-04-25, 13:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Varför är det märkligt att jag inte tagit upp andra fall gällande koppleri?

Det märkliga är väl att så fort en svensk man är misstänkt för grovt koppleri så håller du på att skita på dig i ren upphetsning samtidigt som du och andra stolpskott är inte det minsta intresserade av att diskutera det utbredda fenomenet med kvinnliga hallickar på massagesalongerna, polisen uppskattar att 8 av10 salonger säljer sex och dessa salonger tar emot tiotusentals kunder varje så omfattningen av den illegala sexhandeln är enorm, det finns ett antal trådar här på fb men du/ni är aldrig närvarande i debatten.

Du är ganska lätt att genomskåda, de som driver massagesalongerna/bordellerna är ofta kvinnor av utländsk härkomst men i det aktuella fallet är det istället en svensk man som är föremål för misstankar om grovt koppleri.

Det är därför du är så engagerad i den här tråden.

Citat:
Men som när du frågar så tycker jag det är ett att lagarna inte är på offrens sida och framför allt inte när det gäller människohandel på denna nivå!
Koppler och tre års fängelse är ett hån mot dessa kvinnor!

Mannen i det aktuella fallet är misstänkt för grovt koppleri, kvinnan ska ha sålt sex till över 100 män, ställ det i relation till såna här fall där sexhandeln har varit betydligt mera omfattande.

Källa: Svenska Dagbladet https://share.google/i7cXGhbqXV0Ii3rE3

Källa: Aftonbladet https://share.google/dKYUKb84FQdKanOYl

Citat:
När det kommer till mannen ifråga och fallet tråden faktiskt handlar om skulle jag gissa att domen hamnar på 10-12 år!

Även här ett hån mot brottsoffret att vi har asperationsprincipen och inte dömer efter varje brott!

Hoppas det också ändras snart!

Grovt koppleri kan beroende på omständigheterna betinga upp till 10 års fängelse i straffpåföljd men än har inte domstolen tagit ställning i skuldfrågan.

Din gissning känns en smula överdriven men vi får se vad det eventuella straffet landar på.
Citera
2026-04-25, 17:46
Medlem
Citat:
Det märkliga är väl att så fort en svensk man är misstänkt för grovt koppleri så håller du på att skita på dig i ren upphetsning samtidigt som du och andra stolpskott är inte det minsta intresserade av att diskutera det utbredda fenomenet med kvinnliga hallickar på massagesalongerna, polisen uppskattar att 8 av10 salonger säljer sex och dessa salonger tar emot tiotusentals kunder varje så omfattningen av den illegala sexhandeln är enorm, det finns ett antal trådar här på fb men du/ni är aldrig närvarande i debatten.

Du är ganska lätt att genomskåda, de som driver massagesalongerna/bordellerna är ofta kvinnor av utländsk härkomst men i det aktuella fallet är det istället en svensk man som är föremål för misstankar om grovt koppleri.

Det är därför du är så engagerad i den här tråden.

Mannen i det aktuella fallet är misstänkt för grovt koppleri, kvinnan ska ha sålt sex till över 100 män, ställ det i relation till såna här fall där sexhandeln har varit betydligt mera omfattande.

Källa: Svenska Dagbladet https://share.google/i7cXGhbqXV0Ii3rE3

Källa: Aftonbladet https://share.google/dKYUKb84FQdKanOYl

Grovt koppleri kan beroende på omständigheterna betinga upp till 10 års fängelse i straffpåföljd men än har inte domstolen tagit ställning i skuldfrågan.

Din gissning känns en smula överdriven men vi får se vad det eventuella straffet landar på.

Vad får dig att tro att jag skiter på mig när jag är upphetsad?
Vad var det du inte fattade i mitt svar angående det andra koppleri fallet du frågade om?
Om du tror jag gör skillnad på män och kvinnor när de begår dessa vidriga brott då tror du fel!

Men åter till vad tråden handlar om!

Varför är det överdrivet om jag tror domen landar på 10-12 år

Mannen är inte bara åtalad för grovt koppleri utan även 8st våldtäkter, försök till våldtäkt med mera!

Vad tror du själv att det domen i detta åtalet hamnar?
Citera
2026-04-26, 02:56
Medlem
Adrenaline976s avatar
Intressant artikel från Expressen Krim, dock en betalartikel.
Citat:
Skräckhuset i Kramfors där maken tvingade frun sälja sig till över 100 män

Publicerad 25 apr 2026 kl 05.00

Kvinnan tvingades enligt åtalet att sälja sig själv till över 120 män under tre års tid i parets villa – som maken totalövervakade – utanför Kramfors.

Till slut orkade hon inte mer och lyckades utan kläder fly efter ett sexmöte.

Maken som tidigare varit Hells Angels-ledare och yrkesmilitär dömdes nyligen för brott mot en annan exhustru.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/skrackhuset-i-kramfors-dar-maken-tvingade-frun-salja-sig-till-over-100-man/
Citera
2026-04-26, 03:14
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Vapnet i sexköpshärvan i Kramfors: Åtta gatuhundar

En nyckel i historien är en flock av åtta gatuhundar, som bott i en plåtinhägnad på parets gård.

Enligt åklagaren har mannen utnyttjat kvinnans kärlek till hundarna, för att få henne att göra som han vill.

Pod: https://www.podplay.com/sv-se/podcasts/spotlight-11498/episodes/vapnet-i-sexkopsharvan-i-kramfors-atta-gatuhundar-785263134
Senast redigerad av Lilett 2026-04-26 kl. 03:16.
Citera
2026-04-26, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Trodde att de grekiska gatuhundarna saknade ägare. Iaf i Grekland.

Och du har ingen lust att diskutera gatuhundar i en egen tråd men gör det gärna i denna? OK.

Jag svarade dig i ett tidigare inlägg att nu vet vi hundarna är omhändertagna och mår bra så då kan tråden handla om det den ska. Men du svarade något snorkligt och jag svarade. Släpp det själv så blir tråden så som du vill ha det!
Citera
2026-04-26, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jävlar vilken pajkastning i tråden, tråden urholkas lite grann. Är det någon som vet hur Rättegången går? Jag har tyvärr inte hittat någon färsk rapportering från media.

Det hade varit för jävla intressant med fupen, finns det någon som har köpt den så lägg gärna upp en länk.

Den kostar över 10 000 kr, tror du någon verkligen gladeligen delar den?
Citera
2026-04-26, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andvardnaut
Den kostar över 10 000 kr, tror du någon verkligen gladeligen delar den?
Men jag kan väl få fråga utan att få ett spydigt svar av dig!! Du vet inte och inte jag heller om någon har fupen, därför frågade jag..
Citera
2026-04-26, 14:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Varför är det överdrivet om jag tror domen landar på 10-12 år

Mannen är inte bara åtalad för grovt koppleri utan även 8st våldtäkter, försök till våldtäkt med mera!

Vad tror du själv att det domen i detta åtalet hamnar?

Den del som handlar om grovt koppleri kan i teorin landa på minst 2 års fängelse. Frågan är väl hur stark bevisningen är gällande det övriga?
Citera
2026-04-26, 15:55
Medlem
Citat:
Den del som handlar om grovt koppleri kan i teorin landa på minst 2 års fängelse. Frågan är väl hur stark bevisningen är gällande det övriga?

Ett av de starkaste bevisen är Kvinnans personliga dagbok!

I den har frun under flera år i detalj dokumenterat händelseförlopp, övergrepp, tidpunkter och sin egen dödsångest.

Det gör ju det enklats för polisen så de kunnat gå tillbaka till de datum hon skrivit och kontrollera med sms och chattar.

Han hade även installerat kameror i hemmet för att kontrollera henne, även dem ska innehålla bevisning!
Citera
2026-04-27, 07:58
Medlem
Någon som har koll på vilken som är rättegångens sista dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in