FL = Förhörsledare
FL2 Förhörsledare 2
MT= Misstänkt gärmimgsman ( T....omas)
FL 2: Ja. Jag tänker... Om inte någon annan har någonting att tillägga om det så vill jag gå in
på den sista delen som jag hade velat prata lite om. Och det avser din sexuella läggning,
Tomas. Vad är din sexuella läggning?
Bildbilaga 9
MT: Ingen kommentar.
FL 2: Jag vill vara tydlig här också med att jag inte frågar de här frågorna för att på något sätt
döma dig utan jag vill ha en förståelse till det jag ser i telefonerna. För baserat på de telefoner
och filmmaterialet vi också har tittat på, så är en teori som jag har att du filmar
när
hon har sex med andra män, och också då en, jag skulle säga besatthet av sperma, för att i
själva verket är du som är intresserad av män, eller i alla fall både män och kvinnor. Vad
tänker du om det?
FL 2: I din telefon har jag också återfunnit konton på homosexuella dejtingsidor. Appen
Grindr har varit installerad på din telefon. Det finns också notiser lagrade från Grindr. Den är
nu borttagen men notiserna är även under 2025 sparade. Vad tänker du om det?
FL 2: Hur kommer det sig att du har sexuell kontakt med män i
FÖ: Förlåt att jag avbryter nu, men är det verkligen relevant att Tomas ska behöva svara på
hans eventuella sexuella läggning utifrån brottsmisstanken?
FL 2: Jag förstår. Jag håller med om att det är lite av ett sidospår, men teorin som jag vill
fortsätta med är att jag tänker på grund av din bakgrund och hur du vill framställa dig själv.
Att det här skulle kunna vara en omöjlighet att prata om, men att du kan få utlopp för de här
känslorna genom
MT: *Tystnad*
Det är därför hon ska träffa så mycket män.
FL 2: Jag tänker också att arbetstelefonen, som jag ändå etablerat att du har använt dig av, är
ju kontaktvägen till de här människorna. Om det är så att du upplever att du blir bekräftad av
den uppmärksamheten som man får där?
MT: *Tystnad*
FL1: Jag tänker att vi kan lämna det.
FL 2: Jag vill nämna en sak till och det har just att göra med impotensen. Du menar ju att ni
inte har samlag med varandra på grund av din impotens som är till följd av din
cancersjukdom. Men att det finns meddelanden där du säger att du inte har impotensproblem
utan du ljuger för din fru. Och att du i själva verket då är homosexuell. Att du skriver den 31
juli 2024 att "ja hon vet inget. Jag har inte knullat henne på åratal, skyller på min impotens".
Sen är det lite mer text där, men det avslutas med "och jag blir kåt av att hon knullar runt"
Citat:
Ursprungligen postat av
KaliberNorr
Vet det behandlats men måste gå få tag i FUP på något sätt. Idéer? Nån som känner nån på media som kan ha tillgång till den?